העלאת מחירים ברכבים משפחתיים - בכמה ואיזה רכב כדאי לקנות?
הרכבים המשפחתיים על בנזין בהעלאות מחירים. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה השיקה את טויוטה קורולה המחודשת במחיר של לפחות 158 אלף שקל - עלייה של 4-6 אלף שקל לעומת המחיר של הגרסה הקודמת. זו נקודה חשובה מאוד בשוק הרכב בעיקר כי הטויוטה קורולה היא הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בישראל.
יש לזה כמה השלכות - ראשית, גם יבואני הרכבים המשפחתיים האחרים יעלו מחיר ויש כבר כמה שהעלו. ושנית - זה מצמצם עוד יותר את הפער בין רכב חשמלי לרכב ממונע על בנזין ומגדיל את האטרקטיביות של הרכב החשמלי.
עליות מחירים לרכבים משפחתיים
במקביל לעלייה במחירי טויוטה מגרסה חדשה גם סקודה וחברות רכב נוספות העלו את המחירים בכ-4-6 אלף שקל. עיקר הרכישות של הרכבים המשפחתיים נעשות לציי רכבים גדולים וליסינג. הם כבר ידעו להתמודד מול היבואנים ולקבל את ההנחה המגיעה להם בשל הגודל. הבעיה שלמשפחה שקונה רכב באופן ישיר, רכב משפחתי על בנזין הופך להיות יקר מדי. וכאן מגיעות הסיניות החשמליות המשפחתיות. הן הרבה יותר אטרקטיביות. הן בסדרי גדול של 160-180 אלף שקל (טסלה בקצת מעל 190 אלף שקל; BYD בכ-170 אלף שקל, ג'ילי כ-165 אלף שקל) והן חוסכות לנהג סכום משמעותי בנה ביחס לרכב על בנזין - העלות שלהם נמוכה מהעלות השוטפת של רכב על בנזין.
מדריכים קשורים:
> מחירי הרכבים החשמליים בירידה - לחכות או לקנות?
> רכבים חשמליים - ההשקה הקרובה הכי מעניינת, הרכבים הכי נמכרים, המחירים הכי אטרקטיביים
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות ברכבים חשמליים - במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%. לצורך השוואה, עלות הדלק לרכב בנזין היא באיזור ה-40 עד 50 אגורות לקילומטר עבור רכבים קומפקטיים ומשפחתיים, וכ-60 אגורות לקילומטר עבור רכבים גדולים. חיסכון של יותר מ-75% לכל קילומטר נסיעה.
MG4 - השקה בימים קרובים
לצד ההוזלה מבחינת עלות התדלוק/טעינה, למכונית החשמלית יתרונות נוספים על אחותה מהבנזין, כאלו שמתבטאים כבר ברכישתה - הטיפול השנתי, הטסט והאגרה הרבה יותר זולים. בג'ילי למשל אין צורך בטיפול ב-3 השנים הראשונות וגם לאחר מכן מדובר בעלות נמוכה משמעותית, ובטסלה המצב אף טוב יותר. גם עלות אגרת הרישוי של הרכב החשמלי נאמדת בכ- 500 שקל לעומת רכב בנזין בו היא נאמדת בכ-2,000 שקל.
- סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
בהערכה שמרנית מאוד החיסכון של הרכב החשמלי מסתכם ב-1,000 שקל בחודש, כ-12 אלף שקל בשנה. ככל שאתם נוסעים יותר כך החיסכון משמעותי יותר. זה גם יכול להגיע ל-20. היתרון הזה גם תופס למרות שהסוללה של הרכבים החשמליים תקפה לכ-8-10 שנים (וזה הולך וגדל). יש כאן נזק-פחת של כ-5-7 אלף שקל בשנה, זה עדיין משאיר יתרון גדול לרכבים חשמליים.
רכבים חשמליים מצוידים לרוב במערכות בטיחות מתקדמות ובנוסף, כמו שהבנו גם במקרה של תאונה, השימוש המופחת בחלקים נעים מסייע להם לספוג פחות נזק בעת תאונה. כל אלה עשויים להוזיל במעט את הביטוח המקיף של חלקם ביחס לביטוח רכבי בנזין. כאשר מדברים על ביטוח חובה בלבד, אין פערים בין רכב חשמלי לרכב בנזין והמחיר יהיה בערך 1442 שקל לשנה. לעומת זאת, ביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי ומחירו עומד על 5,000 שקל בממוצע להבדיל מביטוח רכב בנזין עבורו תשלמו 3,500 שקל בממוצע.
- 12.אידיוט 09/05/2023 11:30הגב לתגובה זוהרכב החשמלי מייצר קרינה אלקטרומגנטית מסוכנת מאד גוף האדם. היצרנים מסתירים זאת.
- 11.יוסקה 07/05/2023 12:43הגב לתגובה זו70 אשח
- 10.רכבים חשמליים סינים זולים זקוקים לטעינה כל 270 קמ (ל"ת)רפי 07/05/2023 11:49הגב לתגובה זו
- 9.דוד 07/05/2023 11:23הגב לתגובה זולא לקנות!
- 8.דוד 07/05/2023 11:22הגב לתגובה זולא לקנות משום יבואן, הרכבים הכי יקרים בעולם נמכרים כאן בישראל.
- 7.קדורי 07/05/2023 10:36הגב לתגובה זולפי המוני הרכבים המפוארים שכל פישר מחזיק במחירים של 250000 שקל לדירות רגילות במחיר של מליוני שקלים זה סימן מובהק שרוב תושבי המדינה הזו מאד עשירים רק מה הם בוכים בוכים כנגד עין הרע
- ע. 08/05/2023 07:19הגב לתגובה זוהרכבים המפוארים שמתרוצצים על הכבישים נרכשו ברובם מכספי ההלוואות בבנק. את ההחזרים משלמים אנשי היי טק או העובדים בשירותים הקשורים בהייטק. החגיגה עומדת להסתיים בקרוב מאחר וממשלת ביבי מקריסה את ענף ההייטק.
- 6.(ל"ת)06/05/2023 21:33הגב לתגובה זו
- 5.עם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים 06/05/2023 21:33הגב לתגובה זועם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים רכב .תלמדו מהעולם גם המחירים עולים חצי ויותר מזה והם מחזיקים רכבים לפחות ל10 שנים ויותר !!!! רק פה היבואנים חזירים לא מספיק שהם מרוויחים קרוב ל.50000 שקל לרכב ועוד מעלים . הפריירים משלמים .
- 4.דויד 06/05/2023 21:00הגב לתגובה זומה שהיתה בעבר , טויוטה מוכרת חלפים ביוקר 60% משאר היפניות , בארבע שנים האחרונות היבואן מגזים עם המחירים , לא כדאי כלכלית להחזיק טויוטה
- 3.ד 06/05/2023 20:46הגב לתגובה זוהכוכתב מתעלם שמיסוי על הדלק וסהמשך מיסוי על הטעינה כבסיס להשוואה. אם לא היה בלו על הדלק העלות היתה חצי והפער כבר לא היה מצדיק. דרוש עידוד נוסף כמו הפחתת שווי שימוש לדוגמא.
- 2.שיטת השקשוקה 06/05/2023 19:59הגב לתגובה זוולאחר שתהיה מסה קריטית של מסוממים ידחפו לנו מס גודש שישתנה ע״פ רצון המשלות עם של פריירים במקום להפגין על המאפיה שמנהלת לנו את החיים בכל תחום מסיתים את האש לכיוונים אחרים
- 1.אני 06/05/2023 16:50הגב לתגובה זוכולל הכל כ 1,500₪.
- ריגשת 06/05/2023 20:56הגב לתגובה זוריגשת
- אני 06/05/2023 21:44בהחלט מרגש.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
BYD Atto2. צילום יצרןה BYD Atto2 בישראל -התחרות מתגברת בג'יפונים הקטנים
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Atto2 הקרוסאובר הקטן במשפחת Atto.
חשמלי מלא במחיר 149.0 אש"ח, וטווח 430 ק"מ
גירסת פלאג אין ל Atto2 צפויה להצטרף בשבועות הקרובים
'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל הודיעה על תחילת השיווק של ה BYD Atto2.
ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv אולם מידותיו ממקמות אותו בקצה העליון של הסגמנט.
למי שפספס, לצד הסגמנט הלוהט של הקרוסאוברים C-SUV בו מככבים דגמים חשמליים לצד דגמים היברידיים, פלאג אין ובנזין, מתפתחת תחרות חדשה ועזה על ליבו של הלקוח בסגמנט שנקרא לו B+SUV . אם בסגמנט B-SUV נמצא קרוסאוברים קומפקטיים דוגמת סיאט ארונה, פיג'ו 2008 וקיה סטוניק, בסגמנט B+ נמצא כבר קרוסאוברים שנושקים במידותיהם לסגמנט C-SUV, בעיקר בהתייחס לבסיס הגלגלים של הרכב, אותו מרחק בין הגלגלים הקדמיים לאלו האחוריים. בסיס הגלגלים מעיד לא מעט על המרווח הפנימי.
ה BYD Atto2 מציג תכנון מתקדם של היצרנית העושה שימוש בפלטפורמה החשמלית העדכנית של החברה me-Platfor הכוללת טכנולוגיית CTB (Cell To Body) בה הסוללה מוטמעת בשלדה ומסייעת גם ליציבות וגם לקשיחות השלדה.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- אריה הים של BYD מסתער על אקספנג G6 וטסלה מודל Y
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם אורך כולל של 4.31 מטר, רוחב של 1.83 מטר, גובה של 1.675 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר, ה BYD Atto2 הוא דוגמא מצוינת לצמיחה במידות הקרוסאוברים הקטנים, והוא יתחרה ראש בראש עם דגמי ג'אקו 5, MG ZS, דגמי צ'רי FX וטיגו 4, ואחרים המציגים מימדים דומים וגדולים יחסית.
