טויוטה
צילום: Christina Telep, Unsplash

העלאת מחירים ברכבים משפחתיים - בכמה ואיזה רכב כדאי לקנות?

מחירי הרכבים המשפחתיים על בנזין עולים והופכים את החשמליות לאטרקטיביות יותר;  וגם - כמה עולה טויוטה חדשה וכמה BYD חדשה?
דור עצמון | (15)

הרכבים המשפחתיים על בנזין בהעלאות מחירים. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה השיקה את טויוטה קורולה המחודשת במחיר של לפחות 158 אלף שקל - עלייה של 4-6 אלף שקל לעומת המחיר של הגרסה הקודמת. זו נקודה חשובה מאוד בשוק הרכב בעיקר כי הטויוטה קורולה היא הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בישראל.   

יש לזה כמה השלכות - ראשית, גם יבואני הרכבים המשפחתיים האחרים יעלו מחיר ויש כבר כמה שהעלו. ושנית - זה מצמצם עוד יותר את הפער בין רכב חשמלי לרכב ממונע על בנזין ומגדיל את האטרקטיביות של הרכב החשמלי. 

עליות מחירים לרכבים משפחתיים

במקביל לעלייה במחירי טויוטה מגרסה חדשה גם סקודה וחברות רכב נוספות העלו את המחירים בכ-4-6 אלף שקל. עיקר הרכישות של הרכבים המשפחתיים נעשות לציי רכבים גדולים וליסינג. הם כבר ידעו להתמודד מול היבואנים ולקבל את ההנחה המגיעה להם בשל הגודל. הבעיה שלמשפחה שקונה רכב באופן ישיר, רכב משפחתי על בנזין הופך להיות יקר מדי. וכאן מגיעות הסיניות החשמליות המשפחתיות. הן הרבה יותר אטרקטיביות. הן בסדרי גדול של 160-180 אלף שקל (טסלה בקצת מעל 190 אלף שקל; BYD בכ-170 אלף שקל, ג'ילי כ-165 אלף שקל) והן חוסכות לנהג סכום משמעותי בנה ביחס לרכב על בנזין - העלות שלהם נמוכה מהעלות השוטפת של רכב על בנזין.  

מדריכים קשורים:

מחירי הרכבים החשמליים בירידה - לחכות או לקנות? 

רכבים חשמליים - ההשקה הקרובה הכי מעניינת, הרכבים הכי נמכרים, המחירים הכי אטרקטיביים

הוצאות ברכבים חשמליים - במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%.  לצורך השוואה, עלות הדלק לרכב בנזין היא באיזור ה-40 עד 50 אגורות לקילומטר עבור רכבים קומפקטיים ומשפחתיים, וכ-60 אגורות לקילומטר עבור רכבים גדולים. חיסכון של יותר מ-75% לכל קילומטר נסיעה.

MG4 - השקה בימים קרובים

    MG4 - השקה בימים קרובים

לצד ההוזלה מבחינת עלות התדלוק/טעינה, למכונית החשמלית יתרונות נוספים על אחותה מהבנזין, כאלו שמתבטאים כבר ברכישתה - הטיפול השנתי, הטסט והאגרה הרבה יותר זולים. בג'ילי למשל אין צורך בטיפול ב-3 השנים הראשונות וגם לאחר מכן מדובר בעלות נמוכה משמעותית, ובטסלה המצב אף טוב יותר. גם עלות אגרת הרישוי של הרכב החשמלי נאמדת בכ- 500 שקל לעומת רכב בנזין בו היא נאמדת בכ-2,000 שקל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בהערכה שמרנית מאוד החיסכון של הרכב החשמלי מסתכם ב-1,000 שקל בחודש, כ-12 אלף שקל בשנה. ככל שאתם נוסעים יותר כך החיסכון משמעותי יותר. זה גם יכול להגיע ל-20. היתרון הזה גם תופס למרות שהסוללה של הרכבים החשמליים תקפה לכ-8-10 שנים (וזה הולך וגדל). יש כאן נזק-פחת של כ-5-7 אלף שקל בשנה, זה עדיין משאיר יתרון גדול לרכבים חשמליים.

רכבים חשמליים מצוידים לרוב במערכות בטיחות מתקדמות ובנוסף, כמו שהבנו גם במקרה של תאונה, השימוש המופחת בחלקים נעים מסייע להם לספוג פחות נזק בעת תאונה. כל אלה עשויים להוזיל במעט את הביטוח המקיף של חלקם ביחס לביטוח רכבי בנזין. כאשר מדברים על ביטוח חובה בלבד, אין פערים בין רכב חשמלי לרכב בנזין והמחיר יהיה בערך 1442 שקל לשנה. לעומת זאת, ביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי ומחירו עומד על 5,000 שקל בממוצע להבדיל מביטוח רכב בנזין עבורו תשלמו 3,500 שקל בממוצע.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אידיוט 09/05/2023 11:30
    הגב לתגובה זו
    הרכב החשמלי מייצר קרינה אלקטרומגנטית מסוכנת מאד גוף האדם. היצרנים מסתירים זאת.
  • 11.
    יוסקה 07/05/2023 12:43
    הגב לתגובה זו
    70 אשח
  • 10.
    רכבים חשמליים סינים זולים זקוקים לטעינה כל 270 קמ (ל"ת)
    רפי 07/05/2023 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דוד 07/05/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    לא לקנות!
  • 8.
    דוד 07/05/2023 11:22
    הגב לתגובה זו
    לא לקנות משום יבואן, הרכבים הכי יקרים בעולם נמכרים כאן בישראל.
  • 7.
    קדורי 07/05/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    לפי המוני הרכבים המפוארים שכל פישר מחזיק במחירים של 250000 שקל לדירות רגילות במחיר של מליוני שקלים זה סימן מובהק שרוב תושבי המדינה הזו מאד עשירים רק מה הם בוכים בוכים כנגד עין הרע
  • ע. 08/05/2023 07:19
    הגב לתגובה זו
    הרכבים המפוארים שמתרוצצים על הכבישים נרכשו ברובם מכספי ההלוואות בבנק. את ההחזרים משלמים אנשי היי טק או העובדים בשירותים הקשורים בהייטק. החגיגה עומדת להסתיים בקרוב מאחר וממשלת ביבי מקריסה את ענף ההייטק.
  • 6.
    (ל"ת)
    06/05/2023 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים 06/05/2023 21:33
    הגב לתגובה זו
    עם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים רכב .תלמדו מהעולם גם המחירים עולים חצי ויותר מזה והם מחזיקים רכבים לפחות ל10 שנים ויותר !!!! רק פה היבואנים חזירים לא מספיק שהם מרוויחים קרוב ל.50000 שקל לרכב ועוד מעלים . הפריירים משלמים .
  • 4.
    דויד 06/05/2023 21:00
    הגב לתגובה זו
    מה שהיתה בעבר , טויוטה מוכרת חלפים ביוקר 60% משאר היפניות , בארבע שנים האחרונות היבואן מגזים עם המחירים , לא כדאי כלכלית להחזיק טויוטה
  • 3.
    ד 06/05/2023 20:46
    הגב לתגובה זו
    הכוכתב מתעלם שמיסוי על הדלק וסהמשך מיסוי על הטעינה כבסיס להשוואה. אם לא היה בלו על הדלק העלות היתה חצי והפער כבר לא היה מצדיק. דרוש עידוד נוסף כמו הפחתת שווי שימוש לדוגמא.
  • 2.
    שיטת השקשוקה 06/05/2023 19:59
    הגב לתגובה זו
    ולאחר שתהיה מסה קריטית של מסוממים ידחפו לנו מס גודש שישתנה ע״פ רצון המשלות עם של פריירים במקום להפגין על המאפיה שמנהלת לנו את החיים בכל תחום מסיתים את האש לכיוונים אחרים
  • 1.
    אני 06/05/2023 16:50
    הגב לתגובה זו
    כולל הכל כ 1,500₪.
  • ריגשת 06/05/2023 20:56
    הגב לתגובה זו
    ריגשת
  • אני 06/05/2023 21:44
    בהחלט מרגש.
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה