טויוטה
צילום: Christina Telep, Unsplash

העלאת מחירים ברכבים משפחתיים - בכמה ואיזה רכב כדאי לקנות?

מחירי הרכבים המשפחתיים על בנזין עולים והופכים את החשמליות לאטרקטיביות יותר;  וגם - כמה עולה טויוטה חדשה וכמה BYD חדשה?
דור עצמון | (15)

הרכבים המשפחתיים על בנזין בהעלאות מחירים. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה השיקה את טויוטה קורולה המחודשת במחיר של לפחות 158 אלף שקל - עלייה של 4-6 אלף שקל לעומת המחיר של הגרסה הקודמת. זו נקודה חשובה מאוד בשוק הרכב בעיקר כי הטויוטה קורולה היא הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בישראל.   

יש לזה כמה השלכות - ראשית, גם יבואני הרכבים המשפחתיים האחרים יעלו מחיר ויש כבר כמה שהעלו. ושנית - זה מצמצם עוד יותר את הפער בין רכב חשמלי לרכב ממונע על בנזין ומגדיל את האטרקטיביות של הרכב החשמלי. 

עליות מחירים לרכבים משפחתיים

במקביל לעלייה במחירי טויוטה מגרסה חדשה גם סקודה וחברות רכב נוספות העלו את המחירים בכ-4-6 אלף שקל. עיקר הרכישות של הרכבים המשפחתיים נעשות לציי רכבים גדולים וליסינג. הם כבר ידעו להתמודד מול היבואנים ולקבל את ההנחה המגיעה להם בשל הגודל. הבעיה שלמשפחה שקונה רכב באופן ישיר, רכב משפחתי על בנזין הופך להיות יקר מדי. וכאן מגיעות הסיניות החשמליות המשפחתיות. הן הרבה יותר אטרקטיביות. הן בסדרי גדול של 160-180 אלף שקל (טסלה בקצת מעל 190 אלף שקל; BYD בכ-170 אלף שקל, ג'ילי כ-165 אלף שקל) והן חוסכות לנהג סכום משמעותי בנה ביחס לרכב על בנזין - העלות שלהם נמוכה מהעלות השוטפת של רכב על בנזין.  

מדריכים קשורים:

מחירי הרכבים החשמליים בירידה - לחכות או לקנות? 

רכבים חשמליים - ההשקה הקרובה הכי מעניינת, הרכבים הכי נמכרים, המחירים הכי אטרקטיביים

הוצאות ברכבים חשמליים - במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%.  לצורך השוואה, עלות הדלק לרכב בנזין היא באיזור ה-40 עד 50 אגורות לקילומטר עבור רכבים קומפקטיים ומשפחתיים, וכ-60 אגורות לקילומטר עבור רכבים גדולים. חיסכון של יותר מ-75% לכל קילומטר נסיעה.

MG4 - השקה בימים קרובים

    MG4 - השקה בימים קרובים

לצד ההוזלה מבחינת עלות התדלוק/טעינה, למכונית החשמלית יתרונות נוספים על אחותה מהבנזין, כאלו שמתבטאים כבר ברכישתה - הטיפול השנתי, הטסט והאגרה הרבה יותר זולים. בג'ילי למשל אין צורך בטיפול ב-3 השנים הראשונות וגם לאחר מכן מדובר בעלות נמוכה משמעותית, ובטסלה המצב אף טוב יותר. גם עלות אגרת הרישוי של הרכב החשמלי נאמדת בכ- 500 שקל לעומת רכב בנזין בו היא נאמדת בכ-2,000 שקל.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בהערכה שמרנית מאוד החיסכון של הרכב החשמלי מסתכם ב-1,000 שקל בחודש, כ-12 אלף שקל בשנה. ככל שאתם נוסעים יותר כך החיסכון משמעותי יותר. זה גם יכול להגיע ל-20. היתרון הזה גם תופס למרות שהסוללה של הרכבים החשמליים תקפה לכ-8-10 שנים (וזה הולך וגדל). יש כאן נזק-פחת של כ-5-7 אלף שקל בשנה, זה עדיין משאיר יתרון גדול לרכבים חשמליים.

רכבים חשמליים מצוידים לרוב במערכות בטיחות מתקדמות ובנוסף, כמו שהבנו גם במקרה של תאונה, השימוש המופחת בחלקים נעים מסייע להם לספוג פחות נזק בעת תאונה. כל אלה עשויים להוזיל במעט את הביטוח המקיף של חלקם ביחס לביטוח רכבי בנזין. כאשר מדברים על ביטוח חובה בלבד, אין פערים בין רכב חשמלי לרכב בנזין והמחיר יהיה בערך 1442 שקל לשנה. לעומת זאת, ביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי ומחירו עומד על 5,000 שקל בממוצע להבדיל מביטוח רכב בנזין עבורו תשלמו 3,500 שקל בממוצע.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אידיוט 09/05/2023 11:30
    הגב לתגובה זו
    הרכב החשמלי מייצר קרינה אלקטרומגנטית מסוכנת מאד גוף האדם. היצרנים מסתירים זאת.
  • 11.
    יוסקה 07/05/2023 12:43
    הגב לתגובה זו
    70 אשח
  • 10.
    רכבים חשמליים סינים זולים זקוקים לטעינה כל 270 קמ (ל"ת)
    רפי 07/05/2023 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דוד 07/05/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    לא לקנות!
  • 8.
    דוד 07/05/2023 11:22
    הגב לתגובה זו
    לא לקנות משום יבואן, הרכבים הכי יקרים בעולם נמכרים כאן בישראל.
  • 7.
    קדורי 07/05/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    לפי המוני הרכבים המפוארים שכל פישר מחזיק במחירים של 250000 שקל לדירות רגילות במחיר של מליוני שקלים זה סימן מובהק שרוב תושבי המדינה הזו מאד עשירים רק מה הם בוכים בוכים כנגד עין הרע
  • ע. 08/05/2023 07:19
    הגב לתגובה זו
    הרכבים המפוארים שמתרוצצים על הכבישים נרכשו ברובם מכספי ההלוואות בבנק. את ההחזרים משלמים אנשי היי טק או העובדים בשירותים הקשורים בהייטק. החגיגה עומדת להסתיים בקרוב מאחר וממשלת ביבי מקריסה את ענף ההייטק.
  • 6.
    (ל"ת)
    06/05/2023 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים 06/05/2023 21:33
    הגב לתגובה זו
    עם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים רכב .תלמדו מהעולם גם המחירים עולים חצי ויותר מזה והם מחזיקים רכבים לפחות ל10 שנים ויותר !!!! רק פה היבואנים חזירים לא מספיק שהם מרוויחים קרוב ל.50000 שקל לרכב ועוד מעלים . הפריירים משלמים .
  • 4.
    דויד 06/05/2023 21:00
    הגב לתגובה זו
    מה שהיתה בעבר , טויוטה מוכרת חלפים ביוקר 60% משאר היפניות , בארבע שנים האחרונות היבואן מגזים עם המחירים , לא כדאי כלכלית להחזיק טויוטה
  • 3.
    ד 06/05/2023 20:46
    הגב לתגובה זו
    הכוכתב מתעלם שמיסוי על הדלק וסהמשך מיסוי על הטעינה כבסיס להשוואה. אם לא היה בלו על הדלק העלות היתה חצי והפער כבר לא היה מצדיק. דרוש עידוד נוסף כמו הפחתת שווי שימוש לדוגמא.
  • 2.
    שיטת השקשוקה 06/05/2023 19:59
    הגב לתגובה זו
    ולאחר שתהיה מסה קריטית של מסוממים ידחפו לנו מס גודש שישתנה ע״פ רצון המשלות עם של פריירים במקום להפגין על המאפיה שמנהלת לנו את החיים בכל תחום מסיתים את האש לכיוונים אחרים
  • 1.
    אני 06/05/2023 16:50
    הגב לתגובה זו
    כולל הכל כ 1,500₪.
  • ריגשת 06/05/2023 20:56
    הגב לתגובה זו
    ריגשת
  • אני 06/05/2023 21:44
    בהחלט מרגש.
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?