העלאת מחירים ברכבים משפחתיים - בכמה ואיזה רכב כדאי לקנות?
הרכבים המשפחתיים על בנזין בהעלאות מחירים. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה השיקה את טויוטה קורולה המחודשת במחיר של לפחות 158 אלף שקל - עלייה של 4-6 אלף שקל לעומת המחיר של הגרסה הקודמת. זו נקודה חשובה מאוד בשוק הרכב בעיקר כי הטויוטה קורולה היא הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בישראל.
יש לזה כמה השלכות - ראשית, גם יבואני הרכבים המשפחתיים האחרים יעלו מחיר ויש כבר כמה שהעלו. ושנית - זה מצמצם עוד יותר את הפער בין רכב חשמלי לרכב ממונע על בנזין ומגדיל את האטרקטיביות של הרכב החשמלי.
עליות מחירים לרכבים משפחתיים
במקביל לעלייה במחירי טויוטה מגרסה חדשה גם סקודה וחברות רכב נוספות העלו את המחירים בכ-4-6 אלף שקל. עיקר הרכישות של הרכבים המשפחתיים נעשות לציי רכבים גדולים וליסינג. הם כבר ידעו להתמודד מול היבואנים ולקבל את ההנחה המגיעה להם בשל הגודל. הבעיה שלמשפחה שקונה רכב באופן ישיר, רכב משפחתי על בנזין הופך להיות יקר מדי. וכאן מגיעות הסיניות החשמליות המשפחתיות. הן הרבה יותר אטרקטיביות. הן בסדרי גדול של 160-180 אלף שקל (טסלה בקצת מעל 190 אלף שקל; BYD בכ-170 אלף שקל, ג'ילי כ-165 אלף שקל) והן חוסכות לנהג סכום משמעותי בנה ביחס לרכב על בנזין - העלות שלהם נמוכה מהעלות השוטפת של רכב על בנזין.
מדריכים קשורים:
> מחירי הרכבים החשמליים בירידה - לחכות או לקנות?
> רכבים חשמליים - ההשקה הקרובה הכי מעניינת, הרכבים הכי נמכרים, המחירים הכי אטרקטיביים
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות ברכבים חשמליים - במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. צריך לדעת שיש בריחה של אנרגיה. לא כל הטעינה באמת הולכת לטעינת הסוללה. מדובר כנראה על סדרי גודל של 20%. לצורך השוואה, עלות הדלק לרכב בנזין היא באיזור ה-40 עד 50 אגורות לקילומטר עבור רכבים קומפקטיים ומשפחתיים, וכ-60 אגורות לקילומטר עבור רכבים גדולים. חיסכון של יותר מ-75% לכל קילומטר נסיעה.
MG4 - השקה בימים קרובים
לצד ההוזלה מבחינת עלות התדלוק/טעינה, למכונית החשמלית יתרונות נוספים על אחותה מהבנזין, כאלו שמתבטאים כבר ברכישתה - הטיפול השנתי, הטסט והאגרה הרבה יותר זולים. בג'ילי למשל אין צורך בטיפול ב-3 השנים הראשונות וגם לאחר מכן מדובר בעלות נמוכה משמעותית, ובטסלה המצב אף טוב יותר. גם עלות אגרת הרישוי של הרכב החשמלי נאמדת בכ- 500 שקל לעומת רכב בנזין בו היא נאמדת בכ-2,000 שקל.
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
בהערכה שמרנית מאוד החיסכון של הרכב החשמלי מסתכם ב-1,000 שקל בחודש, כ-12 אלף שקל בשנה. ככל שאתם נוסעים יותר כך החיסכון משמעותי יותר. זה גם יכול להגיע ל-20. היתרון הזה גם תופס למרות שהסוללה של הרכבים החשמליים תקפה לכ-8-10 שנים (וזה הולך וגדל). יש כאן נזק-פחת של כ-5-7 אלף שקל בשנה, זה עדיין משאיר יתרון גדול לרכבים חשמליים.
רכבים חשמליים מצוידים לרוב במערכות בטיחות מתקדמות ובנוסף, כמו שהבנו גם במקרה של תאונה, השימוש המופחת בחלקים נעים מסייע להם לספוג פחות נזק בעת תאונה. כל אלה עשויים להוזיל במעט את הביטוח המקיף של חלקם ביחס לביטוח רכבי בנזין. כאשר מדברים על ביטוח חובה בלבד, אין פערים בין רכב חשמלי לרכב בנזין והמחיר יהיה בערך 1442 שקל לשנה. לעומת זאת, ביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי ומחירו עומד על 5,000 שקל בממוצע להבדיל מביטוח רכב בנזין עבורו תשלמו 3,500 שקל בממוצע.
- 12.אידיוט 09/05/2023 11:30הגב לתגובה זוהרכב החשמלי מייצר קרינה אלקטרומגנטית מסוכנת מאד גוף האדם. היצרנים מסתירים זאת.
- 11.יוסקה 07/05/2023 12:43הגב לתגובה זו70 אשח
- 10.רכבים חשמליים סינים זולים זקוקים לטעינה כל 270 קמ (ל"ת)רפי 07/05/2023 11:49הגב לתגובה זו
- 9.דוד 07/05/2023 11:23הגב לתגובה זולא לקנות!
- 8.דוד 07/05/2023 11:22הגב לתגובה זולא לקנות משום יבואן, הרכבים הכי יקרים בעולם נמכרים כאן בישראל.
- 7.קדורי 07/05/2023 10:36הגב לתגובה זולפי המוני הרכבים המפוארים שכל פישר מחזיק במחירים של 250000 שקל לדירות רגילות במחיר של מליוני שקלים זה סימן מובהק שרוב תושבי המדינה הזו מאד עשירים רק מה הם בוכים בוכים כנגד עין הרע
- ע. 08/05/2023 07:19הגב לתגובה זוהרכבים המפוארים שמתרוצצים על הכבישים נרכשו ברובם מכספי ההלוואות בבנק. את ההחזרים משלמים אנשי היי טק או העובדים בשירותים הקשורים בהייטק. החגיגה עומדת להסתיים בקרוב מאחר וממשלת ביבי מקריסה את ענף ההייטק.
- 6.(ל"ת)06/05/2023 21:33הגב לתגובה זו
- 5.עם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים 06/05/2023 21:33הגב לתגובה זועם של עדר חמורים !!! העיקר כל שנתיים שלוש מחליפים רכב .תלמדו מהעולם גם המחירים עולים חצי ויותר מזה והם מחזיקים רכבים לפחות ל10 שנים ויותר !!!! רק פה היבואנים חזירים לא מספיק שהם מרוויחים קרוב ל.50000 שקל לרכב ועוד מעלים . הפריירים משלמים .
- 4.דויד 06/05/2023 21:00הגב לתגובה זומה שהיתה בעבר , טויוטה מוכרת חלפים ביוקר 60% משאר היפניות , בארבע שנים האחרונות היבואן מגזים עם המחירים , לא כדאי כלכלית להחזיק טויוטה
- 3.ד 06/05/2023 20:46הגב לתגובה זוהכוכתב מתעלם שמיסוי על הדלק וסהמשך מיסוי על הטעינה כבסיס להשוואה. אם לא היה בלו על הדלק העלות היתה חצי והפער כבר לא היה מצדיק. דרוש עידוד נוסף כמו הפחתת שווי שימוש לדוגמא.
- 2.שיטת השקשוקה 06/05/2023 19:59הגב לתגובה זוולאחר שתהיה מסה קריטית של מסוממים ידחפו לנו מס גודש שישתנה ע״פ רצון המשלות עם של פריירים במקום להפגין על המאפיה שמנהלת לנו את החיים בכל תחום מסיתים את האש לכיוונים אחרים
- 1.אני 06/05/2023 16:50הגב לתגובה זוכולל הכל כ 1,500₪.
- ריגשת 06/05/2023 20:56הגב לתגובה זוריגשת
- אני 06/05/2023 21:44בהחלט מרגש.
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
