דניאל אשחר: "אורביט שואפת להיות חברה מספר אחת בעולם בתחומה"

הרווח הנקי של אורביט עלה ב-27% ל-1.38 מיליון דולר ברבעון השלישי; על פי מנכ"ל אורביט דניאל אשחר, השיפור ברווח מגיע בעקבות שילוב של שיפור בתפעול, שיפור בייצור והתייעלות 
אלמוג עזר | (2)
נושאים בכתבה אורביט

הרווח הנקי של אורביט 3.39% עלה ל-1.38 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת רווח של 1.1 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2019. כך עולה מדוח החברה שפורסם היום בבורסה. החברה הצליחה לשפר את הרווח התפעולי לשיעור של 14.3% לעומת 9.6%  אשתקד. מניית החברה מזנקת ביותר מ-3% בשעת המסחר הראשונה בתל אביב. מתחילת השנה החברה עלתה יותר מ-35%, כולל העלייה הנוכחית, כחלק מהגאות במניות הטכנולוגיה.

על פי מנכ"ל אורביט דניאל אשחר, השיפור ברווח מגיע בעקבות שילוב של שיפור בתפעול, שיפור בייצור והתייעלות. בנוסף המעבר של החברה לשיווק דיגיטלי של מוצרי החברה חוסך לחברה הון רב.

אורביט הינה ספקית מובילה של מערכות תקשורת מתקדמות שהינן מרכיב אופרטיבי קריטי בשני שווקי יעד – השוק המסחרי/אזרחי והשוק הביטחוני/ממשלתי. "שני השווקים הללו לא נפגעו באופן מהותי עד כה מהירידה בפעילות התעופה על רקע הנגיף" מסביר אשחר ומאשש את ההשערה כי המיליארדרים מסביב לעולם לא נפגעו באופן ממשי בתקופת הקורונה. כך או כך, החברה הוגדרה כמפעל חיוני ולכן המשיכה בפעילות רציפה לאורך הסגרים.

מוצרי החברה ושירותיה כוללים מערכת ניהול תקשורת, שמע וניטור וידאו. מערכות תקשורת לוויינית לפלטפורמות ניידות: קרקעיות, ימיות ומוטסות. מערכות עקיבה, תקשורת וטלמטריה בין פלטפורמות ניידות ונייחות ללוויינים, למטוסים, מזל"טים וטילים. "אנו שואפים להיות חברה מספר אחת בעולם במערכות שמע ותקשורת לוויינית למטוסים" מוסר אשחר לביזפורטל.

בחודש נובמבר 2017, הושלמה עסקת השקעה בחברה על ידי קרן השקעות פימי ("קרן פימי"), במסגרתה, שונה הרכב השליטה בחברה, כך שהחל ממועד השלמת העסקה ולמועד דוח זה, החברה רואה בקרן פימי כבעלת השליטה בחברה מכוח מינוי מחצית מהדירקטורים המכהנים בחברה. אשחר הגיע במרץ 2020 לחברה, כדי להזרים דם חדש לחברה ולשנות את התפיסה לגבי רמת התחרותיות בה.

הקיטון במכירות החברה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020 אל מול התקופה המקבילה אשתקד נובע מקיטון במכירת מוצרי החברה בין היתר עקב האטה בקבלת הזמנות למוצרים שאספקתן הייתה אמורה להתבצע ברבעון השלישי, עקב משבר הקורונה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה מצחיקה , מנכ"ל יהיר (ל"ת)
    אור 22/11/2020 22:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 22/11/2020 20:41
    הגב לתגובה זו
    אורביט עלתה ב35% כאשר הרווח עלה 1.38 מליון$. איך ניע כזה בכלל נסחר בבורסה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳