איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: יח"צ

פרטנר בעוד רבעון חלש, אבל צומחת ב-TV ובתשתית הסיבים האופטיים

ה-EBITDA המתואם עלה ב-12% ברבעון השלישי - השיפור מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש; ההכנסות עמדו במקום - 825 מיליון שקל; הרווח הנקי ירד ב-73% ל-7 מיליון שקל 
ערן סוקול |

חברת פרטנר 1.4% דיווחה על עליה של 0.4% בהכנסות הרבעון השלישי של 2019 ועל רווח נקי של כ-7 מיליון שקל - נמוך ב-73% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-225 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-11.9% ביחס לרבעון המקביל, המיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש. החדשות הטובות: נבלמה הירידה בהכנסות והעתיד נראה בהיר יותר,  פרטנר צומחת ב-TV ובתשתית הסיבים האופטיים.

הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-825 מיליון שקל לעומת 822 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-0.4%. בבחינת מגזרי הפעילות: ההכנסות משירותים צמחו ב-1% ביחס לרבעון המקביל, ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ירדו ב-2%, ההכנסות משירותים במגזר הקווי צמחו ב-6% וההכנסות מציוד ירדו ב-1%.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פרטנר ירד בכ-73.1% והסתכם בכ-7 מיליון שקל לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השפעת יישום תקן IFRS 16 על הרווח הרבעוני היה קיטון ברווח של 2 מיליון שקל.

ה-EBITDA המתואם (Adjusted) של פרטנר הסתכם בכ-225 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11.9%, המיוחס לעלייה של כ-39 מיליון שקל כתוצאה מיישום תקן חשבונאות IFRS16.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל, ירידה של כ-45.8% לעומת רווח התפעולי של כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הירידה משקפת את העלייה בהוצאות פחת והפחתות בעיקר כתוצאה מיישום תקן IFRS16.

הכנסה החודשית הממוצעת למנוי חודשי (ARPU) הסתכמה ב-59 שקלים ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 1.7% בהשוואה ל-60 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

מדדים תפעוליים עיקריים

מקור: דוחות כספיים של החברה

מנועי צמיחה

בטלוויזיה - בסיכום הרבעון השלישי החברה הציגה תוספת נטו של 70 אלף מנויים בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2018, ונכון להיום מספר המנויים בפרטנר TV מסתכם בכ-176 אלף - נכון לכרגע עומד מספר המנויים על 183 אלף.

 

בסיבים האופטיים - פרטנר פייבר מגיעה כיום עם תשתית הסיבים האופטיים לכ-540 אלף משקי בית בישראל - 28% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט בישראל. בסוף הרבעון השני כ-480 אלף משקי בית היו מחוברים לפרטנר פייבר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "ברבעון השלישי פרטנר הציגה גידול בהכנסות, גידול במספר המנויים בסלולר, גידול במספר המנויים של פרטנר TV, וגידול במספר משקי הבית שאליהם הגענו עם תשתית הסיבים האופטיים 'פרטנר פייבר'. בסלולר, אסטרטגיית השאת הערך ומיקוד בשירות ללקוחות הביאה לגידול נטו של 35 אלף מנויים ברבעון, ולהמשך ירידה בשיעור הנטישה ל-7.7%, השיעור הנמוך ביותר מזה 8 שנים. נכון להיום מספר מנויי פרטנר TV  עומד מעל 183 אלף, מרביתם בתוכניות הכוללות גם אינטרנט. פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל, שמותאם לעידן הנוכחי כסופר-אגרגטור של שירותי תוכן בינלאומיים הזמינים לצופים בישראל, בנוסף לחבילת הטלוויזיה הרב ערוצית. שיתופי הפעולה פורצי הדרך של פרטנר עם ספקיות התוכן הגדולות בעולם, הפכו מושא לחיקוי בארץ, ואנחנו גאים בפער העצום שיצרנו מול המתחרים". 

"פרטנר מובילה היום את תחום פריסת הסיבים האופטיים בישראל, עם תשתית עצמאית שנפרסת בקצב מהיר ומגיעה כבר ליותר מ-540 אלף משקי בית, שהם כ-28% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט בישראל. הפריסה הרחבה של תשתית הסיבים האופטיים מצפון הארץ ועד אילת, תומכת בהאצת מעבר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית של פרטנר ובגיוס לקוחות חדשים, ובהרחבת פעילות במגזר העסקי ברחבי הארץ. האיתנות הפיננסית של פרטנר והמגמות החיוביות בפעילות הסלולר, מאפשרות לחברה להמשיך ולפעול בהתאם לתכניות בפעילות הקווית להגדלת הרווחיות ונאמנות הלקוח, תוך שמירה על חוב יציב", אמר בנבנישתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מנועי בית שמש
צילום: רווח הפקות ויקיפדיה

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל

אדיר בן עמי |

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות. 

המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים. 

פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית. 

הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר. 

גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).