רשות ההגבלים לא מאשרת את המיזוג בין ישראייר לאל על

מניית אל על מאבדת 3% ומשלימה ירידות של יותר מ-60% מתחת לשיא
|
בואינג 787, צילום: יח"צ

רשות ההגבלים העסקיים דחתה היום את המיזוג בין חברת התעופה סאן דור של אל על לישראייר. מניית  אל על -0.26% אל על 77.4 -0.26% אל על בסיס:77.6 פתיחה:77.4 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מאבדת 3% ומשלימה ירידות של יותר מ-60% מהשיא שנרשם באוקטובר 2016.

הסיבות העיקריות למניעת המיזוג מיוחסות לעניין הביטחוני ולטיסות לאילת. המיזוג אם היה מאושר, היה מקבע את הדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאילת. למיזוג התנגדו התאחדות המלונות, עיריית אילת, וסוכני הנסיעות וכן רשות שדות התעופה והמתחרה ארקיע.

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

מאל על נמסר כי מדובר לטעמה בהחלטה שגויה אשר בראש ובראשונה משמרת את המונופול של ארקיע על הקו לאילת, שמחזיקה ב-70% מהטיסות. אל על הציגה בפני הרשות תחשיב כלכלי שמבהיר מדוע מדובר בפעילות הפסדית עבורה ושאין בכוונתה בלי קשר למיזוג להכנס לפעילות באילת. יתרה מכך - היא בחרה לצאת ממנה לפני כמה שנים.
החברה אף התחייבה בפני הרשות כי לאחר הרכישה ישראייר תרכוש שני מטוסים נוספים לצורך הפעילות באילת, מה שיוסיף תדירויות לטיסות לאילת ויפחית מחירים בקו לתועלת כלל הציבור. 

אל על: "ההחלטה המצערת שהתקבלה היום מעידה כי רשות ההגבלים העסקיים בישראל, בשונה מכל רשות אחרת בעולם, בוחרת להשקיע אך ורק בעידוד תחרות בינלאומית כנגד חברות התעופה הישראליות ומקשה עליהן להתמודד אל מול בריתות ענק בתעופה העולמית. היה מקום לטעמנו שהרשות תנהג ביתר זהירות בבחינת טיעונים שהובאו בידי בעלי אינטרס, כפי שנוהגות רשויות תחרות בעולם במצבים דומים. את מחיר ההחלטה ישלם הציבור."

מוקדם יותר השבוע החברה הודיעה על מינויו של גונן אוסישקין למנכ"ל החדש במקומו של דוד מימון. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות