איילנד
צילום: MKJ

איילנד מצרפת כשותפה אסטרטגית את קבוצת SVCI

מייק פיי ודן אמיגה, שני המייסדים של איילנד, הודיעו לאחרונה על השקת הדפדפן הארגוני וכן על סיום סבב גיוס ראשון שהסתכם בכ-100 מיליון דולר - וכעת הם מצרפים את קבוצת SVCI כמשקיעה 
סתיו קורן |
נושאים בכתבה הייטק סטארט אפ

חברת אבטחת הסייבר איילנד המפתחת דפדפן ארגוני, הודיעה על צירוף משקיעה אסטרטגית לחברה, מדובר בקבוצת "השקעות עמק הסיליקון" Silicon Valley) CISO Investments,  SVCI) ג'ו סקסטון, לשעבר נשיא AppDynamics; מיקי בודאי, מייסד שותף ומנכ"ל של Transmit Security ורקש לונקר, מייסד שותף ונשיא Transmit Security.

מייק פיי ודן אמיגה, שני המייסדים של איילנד, הודיעו לאחרונה על השקת הדפדפן הארגוני וכן על סיום סבב גיוס ראשון שהסתכם בכ-100 מיליון דולר, זאת לאחר פעילות של כשנה וחצי בצללים. בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון המובילות בעולם – אינסייט פרטנרס, סקויה קפיטל, סטרייפס וסייבר-סטארטס של גילי רענן וליאור סיימון. אמיגה ופיי בנו צוות של בכירי המהנדסים, לצד אנשי מכירות ושיווק מעולם הסייבר והתוכנה הארגונית, המצויים בטקסס ובתל אביב - כולם גויסו מרשת הקשרים הפנימית של הצוות.

 הדפדפן של איילנד מגשר על פערים טכנולוגיים הקיימים בין הדפדפנים הנוכחיים המיועדים לצרכנים, לבין דרישות ה-IT והאבטחה המורכבות של ארגונים בעולם. בדפדפן של איילנד מוטמעים באופן טבעי צורכי הליבה של ניהול ואבטחת המידע של הארגון מבלי להתפשר על  חווית הגלישה לה משתמשים מצפים. הדפדפן של איילנד מעניק לארגון את הפונקציונליות הנחוצה כדי לשפר באופן ניכר את האבטחה הארגונית ואת פרודוקטיביות העובדים.

"המשקיעים שלנו הוכיחו את עצמם כאחד הנכסים הגדולים של איילנד, התובנות שהם מביאים הינם יקרי ערך וסייעו לנו בפיתוח הדפדפן הארגוני והפיכתו למוצר החדשני והמהפכני שהוא היום", אמר מייק פי, מייסד שותף ומנכ"ל איילנד. "אנו בחיפוש מתמיד אחר שותפי מימון אשר להוטים לתרום הרבה יותר מהון, ולסייע בהכוונתם המקצועית ובעניין שהם מביעים בקטגוריה החדשה. המשקיעים הללו מתאימים באופן טבעי לאיילנד". הוסיף.

"כקרן שחבריה הינם אנשי CISO מקצועיים, המתמקדת בהשקעה בחדשנות בתחום אבטחת הסייבר, אנו מסוגלים להסתמך על הניסיון הקודם שלנו ולמצוא דרכים חסרות תקדים להיכנס לשוק", אמר חיליק קוטלר, CISO ב- SoFi וחבר בקרן SVCI. "אנחנו יודעים את הבעיות עמם CISOs מתמודדים כי אנחנו מתמודדים עם האתגרים הללו כל יום. המשימה שלנו היא לתמוך בסטארט-אפים מבטיחים כדי לעזור לטפח את הדור הבא של החדשנות בתחום הסייבר, והשותפות שלנו עם איילנד משקפת את הייעוד הזה במלואו. הדפדפן הארגוני מוביל מהפכה בהגדרה מחדש את אופן העבודה שלנו וקרן SVCI נרגשת להיות חלק מהתהליך הזה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דניאל שניידר קרדיט: Anybizדניאל שניידר קרדיט: Anybiz

"לקחנו את תפקיד המכירות ועשינו לו אוטומציה" - סטארטאפ להכיר

ראיון עם דניאל שניידר מנכ"ל ומייסד שותף Anybiz



הדס ברטל |

מה הרקע שלך?

דניאל: אני בן 35 במקור מבאר שבע, עכשיו אני גר בכל העולם כנווד דיגיטלי. בצבא הייתי באחת היחידות הטכנולוגיות ואחר כך למדתי שלושה תארים ב-10 שנים: תואר ראשון בהנדסת חשמל כדי שאבא יהיה שמח כי הוא מהנדס חשמל, את השני עשיתי בהנדסה ביו רפואית כדי שאמא שלי שהיא רופאה, תהיה שמחה. וכדי שאני אהיה שמח, עשיתי תואר נוסף במנהל עסקים.

ספר מה החברה עושה

דניאל: יצרנו סוכני AI שמבצעים את כל התהליך של הבאת לידים לחברות דרך 3 ערוצים, אימייל לינקדאין ושיחות טלפוניות. אם יש חברה שרוצה לידים חדשים אז יש בדרך כלל SDR, מעין איש מכירות להייטק (sales development representative) שעושה BizDev, אז אנחנו לקחנו את התפקיד ועשינו אוטומציה מלאה לחלק הראשוני שלו. החל מלמצוא את הלקוח הפוטנציאלי ולכתוב לו את האימייל המותאם אישי הראשוני, דרך פולו אפים ועד לנקודה שבו הלקוח אומר לי "מעניין אותי, רוצה לשמוע עוד". את הסיילס פיצ' לאחר מכן עושה האיש מקצוע, אבל את כל הפנייה החוזרת ונשנית שיש בהתחלה העברנו לאוטומציה מלאה. זה חוסך הרבה זמן של בן אדם ורואים את התוצאות, שהן לפעמים טובות בדיוק כמו של איש מכירות אנושי ולפעמים גם יותר טובות וזה גם חוסך יותר כסף ולשם העולם הולך.

מתי החברה הוקמה? כמה עובדים? 

דניאל: הקמנו את החברה ב-2021 והיא מונה כמעט 100 עובדים, מ-14 מדינות שונות. החברה היא ישראלית, אבל מאפשרים לעבוד ברימוט, לטייל בעולם ולהנות מהחיים. אני מאמין כשהעובדים שמחים התפוקה הרבה יותר גבוהה ויש הרבה יותר יצירתיות. 

מאיפה הרעיון לחברה?

דניאל: לפני כן היה לי עסק אחר של מוצרים פיזיים ורציתי לפנות לחנויות פיזיות בארה"ב ולהציע להם למכור את המוצר שלי בחנויות. חיפשתי כלי שיעזור לי לפנות אליהם בצורה מהירה, יסביר להם מה צריך ויעשה פולו עד שיגידו לי שמתעניינים ולא מצאתי והתחלתי להשתמש בכל הידע שלי מהאוניברסיטה ועשיתי משהו לעצמי. אז גם הבנתי שיש פה הזדמנות שתוכל לעניין אחרים וככה הכל התחיל. 

השקעתי כל כך הרבה שנים באוניברסיטה אז הכרתי AI לפני שכל העולם הכיר. לפני כמה שנים הייתי גם בתכנית הכרישים עם מוצר AI שמזהה מלנומה. זה חלק מההתמחויות שעשיתי באוניברסיטה והיה ברור שלשם העולם הולך. זהו אזור שהוא מאוד מאוד נוח עבורי, ותמיד ידעתי שבסוף המחשב יתחיל לקבל החלטות ולא הבן אדם.

מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc

משנה כיוון: מובילאיי מפטרת 200 עובדים - רובם בישראל

בחודשים האחרונים מובילאיי, מחברות ההייטק המובילות בישראל בעולם הרכב האוטונומי, הודיעה היום על מהלך נרחב של קיצוצים, שבמסגרתו יפוטרו מאות עובדים, רובם בישראל. לדברי החברה, “במסגרת בחינה מתמשכת של צורכי הפעילות המשתנים של החברה, אנו מבצעים התאמות בכוח האדם. לחברה תוכנית סדורה לתמיכה בעובדים שיושפעו מהמהלך"

עוזי גרסטמן |

מובילאיי תבצע מהלך של פיטורים נרחבים - צעד שמהווה נקודת מפנה לא פשוטה בחברה שעמדה בעבר בשורה הראשונה של חידושי בטיחות ורכב אוטונומי. 200 מעובדי החברה, רובם בישראל, יאבדו את מקום עבודתם כחלק מהמהלך. המהלך הזה לא קשור למהלכים קודמים שנקטה החברה בשנתיים האחרונות, כמו סגירת חטיבת After-Market. מדובר על קיצוץ רוחבי בתחומים שונים בחברה. 

בסוף אוקטובר פרסמה מובילאיי את הדו"חות שלה לרבעון השלישי של 2025 עם הכנסות של 504 מיליון דולר, עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם למניה היה 0.09 דולר, בהתאם לציפיות השוק, בעוד שההפסד על בסיס GAAP הסתכם ב-0.12 דולר למניה. בחברה ציינו לאחר פרסום הדו"חות כי הצמיחה נבעה מביקוש גבוה ליחידות EyeQ בכל תחומי הפעילות, כולל בשוק הסיני, לצד המשך הצמיחה בפרויקטים של מערכות הסיוע לנהג (ADAS). עם זאת, הן שיעור המרווח הגולמי והן שיעור המרווח הגולמי המתואם ירדו ברבעון השלישי של 2025 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה הזו נובעת מירידה מתונה במחיר המכירה הממוצע (ASP) של EyeQ בעיקר עקב עלייה בכמויות בסין, שבה מחיר המכירה הממוצע נמוך יותר, וכן מעלות גבוהה יותר ליחידה הקשורה למוצרי EyeQ עקב תמהיל שונה של מוצריEyeQ 

חטיבת After-Market היתה אחת מהחטיבות ההיסטוריות של מובילאיי - זו שהביאה למכוניות רגילות מערכות בטיחות מתקדמות, כמו התראה על סטיה מנתיב או התקרבות לסכנה. לפני עשור, המערכות האלה נחשבו מהפכניות. ואולם עם הזמן, יצרניות הרכב התחילו לשלב מערכות ADAS כבר בתהליך הייצור של הרכב - מה שהפחית בצורה משמעותית את הביקוש למערכות מתקדמות שמותקנות לאחר הייצור. אף שהחטיבה עדיין ייצרה מחזור מכירות של כ-40 מיליון דולר בשנה, בחברה ציינו שהפעילות כבר אינה רווחית ולא תורמת לרווחיות הכוללת של החברה. לכן הם החליטו לסגור אותה. 

לאורך 2024 הודיעה מובילאיי גם על סגירה מתוכננת של חטיבת הפיתוח של חיישני LiDAR - טכנולוגיה שנחשבה בעבר חלק מהעתיד של הרכב האוטונומי. לפי ההודעה, מדובר בצעד אסטרטגי: החברה מעריכה שבמקום LiDAR היא תתמקד בטכנולוגיות אחרות, כמו רדאר דימות (imaging radar) ושימוש במערכות ראייה ממוחשבת. 

נכון לסוף 2023, עבדו במובילאיי בסך הכל כ-3,700 איש. על פי הערכות, המהלך מגיע כעת לא בגלל כישלון טכנולוגי, אלא בזכות הצלחה: מערכות ADAS נהפכו לנחלת יצרני הרכב, שחסכו לעצמם התקנה חיצונית אחרי הייצור. מה שהיה פעם קטליזטור לצמיחה, להפך לסחורה קבועה. מובילאיי עצמה כתבה אז בהודעתה שההחלטה “היתה קשה”, אבל היא באה לאחר “בחינה מעמיקה של התחזיות העסקיות וצורכי ההשקעה”.  עם זאת, החברה טענה שמדובר רק בשינוי כיוון, ולא בוויתור על עתיד בתחום הרכב האוטונומי. היא הדגישה שהיא ממשיכה לגייס עובדים למחלקות אחרות, וכי התחומים בהם תתמקד מעתה הם אלה שצפויים להיות רלוונטיים יותר בעתיד: מערכות eyes-off, רדאר דימות, תשתיות תוכנה וחיישנים חדשים.