מנור סולומון
צילום: טוטנהאם טוויטר רשמי

השווי של מנור סלומון נפל - האם זה יכול לחזור לעלות?

נושאים בכתבה מנור סולומון

מנור סולומון בחודש טוב, ועדיין אחרי תקופה זה קשה בלידס, נראה שהשווי שלו רחוק מ-20 מיליון יורו - שוויו לפני כשנה.  שוויו של סלומון מוערך בכ-12-13 מיליון יורו. הירידה נובעת מהפציעות החוזרות ונשנות שהובילו אותו מהפרמייר ליג  להשאלה ללידס יונייטד מהצ'מפיונשיפ, שם הוא עדיין משתכר את המשכורת הגבוהה ביותר בקבוצה – 2.5 מיליון ליש"ט לעונה.

הדרך של מנור סולומון: מקפיצה במכבי פ"ת ועד הירידה בלידס

מכבי פתח תקווה:

מנור החל את דרכו המקצועית במכבי פתח תקווה, בה הראה פוטנציאל אדיר כבר בגיל צעיר. הכישרון שלו הביא למעבר מרשים לשחטאר דונייצק האוקראינית ב-2019, כשהיה רק בן 19.

שחטאר דונייצק:

בשחטאר, סולומון הפך לאחד הכוכבים הבולטים. הוא כבש שערים בלתי נשכחים, כולל שער מול ריאל מדריד בליגת האלופות. בתקופה זו ערכו בשוק זינק ל-20 מיליון יורו, והוא נחשב לאחד הכישרונות הגדולים שיצאו מישראל.

פולהאם:

בקיץ 2022 עבר לפולהאם, שם אמנם הרשים בתחילה אך לא זכה לדקות משחק רבות עקב פציעות חוזרות ונשנות.

טוטנהאם:

ב-2023 חתם בטוטנהאם על חוזה ל-5 שנים בשווי כולל של כ-12.5 מיליון ליש"ט, מה שהפך אותו לאחד השחקנים הישראלים המרוויחים ביותר. עם זאת, הפציעות שוב פגעו בקריירה, והוא לא הצליח להיכנס לעניינים.

לידס יונייטד:

בתחילת העונה הנוכחית הושאל ללידס יונייטד, שם למרות משכורתו הגבוהה מתקשה להשפיע על המגרש. במצב הנוכחי, לפי ההערכות באנגליה, שוויו האמיתי נמוך אפילו מ-11 מיליון יורו, וטוטנהאם צפויה לנסות להשתחרר ממנו בקיץ הקרוב.

ערכו הגבוה ביותר עמד על 20 מיליון יורו בטוטנהאם. כיום הוא מוערך ב-12-13 מיליון יורו בלבד. אבל, אם סלומון ימשיך להתיג יכולת טובה, השווי יכול לחזור לעלות. לאורך הקריירה הוא נהנה מעלייה ביכולת ובהתאמה עלייה בשכ. בדונייצק: קיבל משכורת מוערכת בכמיליון יורו לעונה.בפולהאם: משכורת מוערכת ב-1.5 מיליון ליש"ט לעונה. בטוטנהאם: 2.5 מיליון ליש"ט לעונה. בלידס: 2.5 מיליון ליש"ט לעונה.

 

שאלות ותשובות

איך סולומון הגיע למעמד של אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל הישראלי?

היכולת הטכנית הגבוהה, המהירות והחוכמה הטקטית הביאו אותו לקבוצות גדולות באירופה. משחקיו בשחטאר ובעיקר בליגת האלופות שמו אותו על המפה הבינלאומית.

מה הגורם העיקרי לירידה בשוויו?

הפציעות היוו גורם מרכזי שפגע ביציבותו וביכולת שלו לשמור על רמה גבוהה לאורך זמן. בנוסף, המעבר לקבוצות כמו לידס יונייטד מהצ'מפיונשיפ פגע ביוקרה שלו.

האם יש לו סיכוי לחזור לטופ?

בהחלט, אבל זה תלוי ביכולתו להישאר בריא ולהראות יכולת משכנעת. שחקנים רבים הצליחו לחזור אחרי תקופות קשות, ומנור סולומון עדיין צעיר יחסית.

איך משפיעות הפציעות על הקריירה שלו?

הפציעות גרמו להחמצת משחקים רבים והקשו עליו למצוא את מקומו בקבוצות הגדולות. הפציעות גם הביאו לחשש מצד קבוצות להשקיע בו כספים רבים.

מה המצב הכלכלי שלו ביחס לשאר הישראלים באירופה?

מבחינת שכר, סולומון נמנה עם השחקנים הישראלים המרוויחים ביותר. אך ירידת השווי והמעבר ללידס פגעו במעמדו הכללי.

מה הסיכוי שטוטנהאם תשחרר אותו בקיץ?

סיכוי גבוה מאוד. טוטנהאם צפויה לחפש קבוצה שתסכים לקלוט אותו כדי להוריד מעליה את עלויות השכר.

מה אומרים עליו באנגליה?

הדעות חלוקות. חלק רואים בו שחקן עם פוטנציאל עצום שלא ממומש, ואחרים קוראים ללידס לשחרר אותו בינואר.

מה התוכניות שלו לעתיד?

על פי הערכות, סולומון מעוניין להישאר באירופה ולחזור לקבוצה שתשחק בליגות הבכירות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אתמול כשנכנס כמחליף הביא לשיוויון. (ל"ת)
    ARTICK19 15/12/2024 07:30
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".