ביתר ירושלים
צילום: ביתר ירושלים האתר הרשמי

בדקנו: מי הקבוצה היקרה ביותר שמתחרה על הפלייאוף העליון?

בני סכנין אמנם מובילה את הטבלה, אך מחזיקה בסגל לא מרשים במיוחד כשזה נוגע לשווי. ובאיזה מקום בית"ר ירושלים?
יובל כרמל | (1)

המאבק על הפלייאוף העליון בעיצומו. הקבוצות השונות מליגת העל רוצות להתברג בשישייה העליונה של הטבלה, כשחלקן מכוונת גבוה לאירופה בעוד אחרות רוצות להבטיח הישארות בליגה. אך ישנם גם פערים מחוץ למגרש, בכל הנוגע לשווי הסגל ולעלות שחקנים. כעת, כשנותרו שלושה מחזורים בלבד לעונה הסדירה, בדקנו מי היא הקבוצה היקרה ביותר שנלחמת על מקום בפלייאוף העליון?

את המאבק מובילה בני סכנין, שנמצאת במקום החמישי עם 31 נקודות. שווי הקבוצה מהמגזר לא מהגבוהים בליגה, עם הערכה של 6.8 מיליון אירו. אחריה בטבלה זוהי קבוצה נוספת מהמגזר הערבי, בני ריינה, שרושמת עונה מפתיעה עם 30 נקודות, בזמן שהסגל שלה בפועל הכי פחות יקר בליגה, אחרי נועלת הטבלה הפועל פתח תקווה. שווי הסגל של ריינה עומד על 5.24 מיליון אירו בלבד.

 

שחקני סכנין חוגגים (בני סכנין טוויטר)

שישית בטבלה היא מכבי פתח תקווה, עם 29 נקודות וסגל יקר משל השתיים שמעליה בטבלה, כשהמלאבסים מחזיקים בשחקנים עם שווי מוערך של 7.35 מיליון אירו. לאחר מכן מגיעה מכבי נתניה שצברה 25 נקודות עד כה בליגה, ומחזיקה בסגל היקר ביותר מלבד שלוש הגדולות, עם שווי מוערך של 9.83 מיליון אירו. ובמקום התשיעי, הפועל ירושלים, לה 24 נקודות וסגל לא יקר במיוחד, ששווה 5.8 מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    במקום כל הסודוקו שכתבת שלח טבלה עם שווי כל קבוצה בליגה (ל"ת)
    אבי 27/02/2024 16:24
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.