כמה יעלה המחליף של קורטואה בריאל מדריד?
ריאל מדריד תפתח הערב (שבת, 22:30) את העונה שלה בליגה הספרדית כאשר תשחק בחוץ מול אתלטיק בילבאו ובמדריד עסוקים בעיקר סביב נושא השוער לאור הפציעה של טיבו קורטואה. השוער הבלגי נפצע באחד האימונים השבוע ולאחר מספר בדיקות התברר כי מדובר בקרע ברצועה הצולבת ומשמעות הדבר כי השוער ייעדר מספר חודשים ואולי אף לא יחזור לשחק העונה.
בדרך לספרד? קפה (צילום: טוויטר צ'לסי רשמי)
קורטואה שהתחתן הקיץ עם הדוגמנית הישראלית, מישל גרציג, נחשב לאחד השוערים הטובים בעולם ולכן מדובר במכה קשה עבור הקבוצה הספרדית. במדריד מנסים למצוא פיתרון חילופי ונראה כי המחליף יגיע מצ'לסי והוא קפה אריספבלגה.
בתחילה רצו במדריד להחתים את שוער סביליה, יאסין בונו, שהרשים במהלך המונדיאל האחרון בקטאר אבל קבוצתו צפויה לדרוש עבורו סכום של כ-50 מיליון אירו וגם העובדה שבונו צפוי להיעדר ממשחקי הליגה הספרדית בחודשים ינואר ופברואר הביאה את ראשי מדריד לעבור לאופציה של קפה.
- איפה ישחק כוכב היורו ניקו ויליאמס ומה תג המחיר שלו?
- מה השיא המשותף של ג'וד בלינגהאם וכריסטיאנו רונאלדו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קפה, 28, גדל במחלקת הנוער של אתלטיק בילבאו ואת קריירת הבוגרים התחיל בקבוצת באסקוניה. בשנת 2014 הצטרף לבילבאו שם שיחק במשך ארבע שנים. בתקופה הזאת גם הושאל פעמיים אבל במדי בילבאו שותף ב-103 משחקים.
בשנת 2018 נרכש על ידי צ'לסי ב-80 מיליון אירו, מה שהפך אותו לשוער היקר בהיסטוריה דאז כאשר שבר את שיאו של אליסון בקר שעבר מרומא לליברפול ב-75 מיליון אירו. קפה שותף ב-109 משחקים בצ'לסי וזכה עם המועדון הלונדוני בליגת האלופות, הליגה האירופית, הסופר קאפ האירופי.
קפה גם שותף ב-13 משחקים בנבחרת הבוגרת של ספרד ועוד קודם לכן זכה באליפות אירופה עם נבחרת ספרד עד גיל 19.
חוזהו של השוער בצ'לסי מסתיים ב-2025 ולכן ראשי ריאל מנהלים שיחות עם ראשי צ'לסי לגבי אפשרות השאלתו או אפילו מכירתו כאשר נראה כי תג המחי=A8 יעמוד על 20 מיליון אירו. שכרו של השוער במועדון הנוכחי הוא כ-10 מיליון אירו לעונה והדבר לא אמור להוות מכשול מצדה של ריאל מדריד.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
