מוחמד אבו פאני עובר לפרנצווארוש - כמה כסף יש להונגרים?
מוחמד אבו פאני, משחקני המפתח במכבי חיפה בשלוש האליפויות האחרונות, עבר לפרנצווארוש, אלופת הונגריה בחמש השנים האחרונות. הקשר, ששימש כקפטן שני בקבוצה מהכרמל, חתם על חוזה לארבע שנים, וירוויח כ-500 אלף אירו לעונה - שדרוג משמעותי לעומת שכרו במכבי חיפה, שעמד על כ-220 אלף אירו לעונה.
מגיע למועדון גדול. אבו פאני (צילום: באדיבות מכבי חיפה)
אבו פאני, שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, הושאל בעונת 17/18 להפועל רמת גן וב-18/19 עד 19/20 הושאל להפועל חדרה. בעונה לאחר מכן חזר לכרמל ושימש בורג משמעותי בשלוש האליפויות הרצופות של מכבי חיפה. מאזנו של אבו פאני באלופת המדינה עומד על 11 שערים ו-13 בישולים ב-147 הופעות.
פנצווארוש, ששילמה על אבו פאני 1.5 מיליון אירו (ועוד כחצי מיליון בבונוסים), ידועה כקבוצה הבולטת ביותר בהונגריה, עם סכום שיא של תארים העומד על 34 אליפויות ליגה ו-24 גביעים. שווי הקבוצה הוא 40.25 מיליון אירו. לשם השוואה, שווי השוק של מכבי חיפה הוא 23.6 מיליון אירו. לאחרונה הגיעו בנוסף לקשר גם אלכסנדר פשיץ' (ששיחק במכבי תל אביב בעונת 20/21) עבור סכום העומד על 1.2 מיליון אירו ופיטר בראת' בסכום דומה. אבו פאני יקווה שזוהי רק תחנת מעבר, מכיוון שמכבי חיפה מחזיקה ב-20% ממכירה עתידית.
- חלוץ נבחרת ישראל עובר לארה"ב. זה השכר שלו
- מיהם 10 הכדורגלנים הישראלים הכי מרוויחים בחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רוב הסגל של פנצווארוש מורכב מזרים. השחקנים עם שווי השוק הגבוה ביותר הם אדאמה טראורה בן ה-28, כנף מאלי ששוה כ-4.5 מיליון אירו, קריסטופר זאכריסן בן ה-28, קשר נורווגי השווה גם הוא 4.5 מיליון אירו, דנש דיבוז בן ה-32, שוער הקבוצה ההונגרי, ועוד מספר שחקנים השווים מעל 2 מיליון אירו: סאמי מאי (2.5 מיליון אירו), מרקיניוס, מלך הבישולים של הקבוצה בעונה החולפת (2.5 מיליון אירו), טוקמאק אנגואן (2 מיליון אירו) וריאן מאי, מלך השערים של הקבוצה (2.2 מיליון אירו). לאחרונה מכר המועדון את עיסא לאידוני (שווי שוק: 7 מיליון אירו) לאוניון ברלין בעסקה שעמדה על 2.6 מיליון אירו ואת אולקסנדר זובקוב (שווי שוק של 5 מיליון אירו) לשחטאר דונייצק ב-2 מיליון אירו.
- 1.יהווית 29/06/2023 10:14הגב לתגובה זוהשם יהיה עימכם
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
