הדמיה הרצליה
הדמיה הרצליה

2,800 דירות חדשות ליד כביש 531: שכונה חדשה מתוכננת בצפון הרצליה

התוכנית משתרעת על כ-340 דונם מדרום לכביש 531, סמוך לשכונות נווה עמל ויד התשעה בהרצליה, וכוללת כ-800 דירות להשכרה ארוכת טווח במחיר מופחת. הדיון בותמ"ל יתקיים בשבוע הבא

בן פלמון | (6)
נושאים בכתבה ותמ"ל הרצליה

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) צפויה לדון בתוכנית להקמת שכונה חדשה בצפון הרצליה, על קרקע פרטית במתחם שביב. התוכנית משתרעת על כ-340 דונם, מדרום לכביש 531 ובסמוך לשכונות גבעת עמל ויד התשעה.

התוכנית, שמקדמת החברה הממשלתית "דירה להשכיר", כוללת כ-2,800 יחידות דיור לצד כ-128 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. מתוך כלל הדירות, כ-800 מיועדות להשכרה לטווח ארוך ובמחיר מופחת. הבנייה תנוע בין מבנים של 9 קומות ומגדלים בני 20 קומות.

במרכז התוכנית צפוי רחוב ראשי חדש שיחבר בין ציר הבריגדה היהודית-בגין למחלף חן בכביש 531 - כניסה צפונית חדשה להרצליה. לצד הבנייה, התוכנית כוללת שמירה על מקבצי עצים וערוצי זרימה קיימים באזור.

בדיון הקרוב בוותמ"ל יעסקו בשלב הראשון בהערות התכנון והתחבורה, לפני קידום התוכנית לשלבים מתקדמים.

האזור נמצא בין הרצליה לרעננה, סמוך למחלף חן. הקרבה לשתי הערים ולאזורי התעסוקה בשרון הפכה את הקרקע למבוקשת, בעיקר לפרויקטים גדולים. בשנים האחרונות קודמו באזור כמה פרויקטים של מגורים ותעסוקה, במקביל להרחבת כביש 531.

מסלול ההשכרה לטווח ארוך הפך לחלק קבוע בתוכניות גדולות של "דירה להשכיר" באזורי ביקוש במרכז הארץ, במטרה להגדיל את היצע הדירות להשכרה לצד הדירות שנמכרות בשוק החופשי.

שירה ברנד, סגנית יו"ר מטה התכנון הלאומי וסגנית יו"ר הוותמ"ל: "מדובר בתוכנית משמעותית בלב אזור הביקוש, המשלבת בין הגדלת היצע הדיור לבין יצירת מרחב עירוני איכותי, מגוון ונגיש. התוכנית נותנת מענה גם לצורך בדיור להשכרה לטווח ארוך ובמחיר מופחת, לצד חיבוריות תחבורתית, שטחי תעסוקה ומסחר ושמירה על ערכי טבע ונוף קיימים".

אתי אפרתי אריה, מתכננת הוותמ"ל: "מדובר בתוכנית שמנצלת היטב את ההזדמנות בחטיבת קרקע פנויה בלב אזור הביקוש, ומציעה תכנון עירוני איכותי".

הוספת תגובה
6 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יאללה 09/06/2026 17:22
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא מקדמים במהירות תוכניות קיימות שנתקעות שנים ארוכות בגלל ראשי ערים כושלים דוגמת אמיר כוכבי מדוע נדרשות עתירות מנהליות ופרוצדורות של 15 שנים כדי להוציא לפועל תכניות קיימות
  • 5.
    אילן 25/05/2026 12:29
    הגב לתגובה זו
    לפני 40 שנה יג התשעה היתה עוד שכונה בצד הדרך בהמשך לרעננהמי תיאר שייבנו תחנת רכבת וכביש 531 בסמוך לשכונה הזו כל צעד מבורך
  • 4.
    אנונימי 22/05/2026 14:53
    הגב לתגובה זו
    הקרקע בשכונת יד התשעה במיקום אסטרטגי התושבים שם לא יוותרו כל כך מהר התכנית של הפינוי בינוי לא הגיונית שם כל עוד אין הסכמות לא יזוז כלום כולל הבנייה החלומית של כל האזור
  • 3.
    אנונימיעליזה 21/05/2026 12:47
    הגב לתגובה זו
    שכונת נווה עמל לא כמו שכתבתם גבעת עמל זה בתל אביב .
  • 2.
    אנונימי 21/05/2026 10:55
    הגב לתגובה זו
    בונים ובונים ובונים מי מרוויח מכל זה אנחנו תושבי העיר בוודאי לא.
  • 1.
    נווה עמל. לא גבעת עמל. (ל"ת)
    אנונימי 21/05/2026 04:35
    הגב לתגובה זו