איירון סורס
צילום: Youtube/NYSE
דוחות

איירון סורס צמחה ב-83% להכנסות של 135 מ' ד'; מעלה תחזית לשנה

החברה, שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים, דיווחה על הכפלה ברווח על בסיס Non-GAAP ברבעון השני לכ-40 מ' ד'. התחזית לרבעון השלישי משקפת ירידה בין רבעונים על אף שאינה מושפעת מעונתיות. המצטרפים בהנפקה מופסדים בכ-25%
איתי פת-יה | (3)

חברת איירון סורס שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים דיווחה על צמיחה של 83% בהכנסות הרבעון השני שהסכתמו ב-135 מיליון דולר, מול 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הוכפל ויותר לכ-40 מיליון דולר (4 סנט למניה בדילול מלא) מול 17.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (2 סנט למניה בדילול מלא).

הרווח על בסיס GAAP לעומת זאת נחתך בחצי לכ-10 מיליון דולר (0.1 דולר למניה בדילול מלא) מרמה קודמת של 23.2 מיליון דולר.

באיירון סורס פרסמו תחזית לרבעון הנוכחי, השלישי של השנה, לפי ההכנסות יסתכמו ב-125-130 מיליון דולר, כלומר ירידה של עד 3.7% לעומת הרבעון שקדם לו, השני, עליו דיווחה כעת. יובהר כי הכנסות החברה אינן מושפעות מעונתיות, וכן כי ירידה זו מפתיעה במידת מה ביחס להודעות החברה על השקות של פיצ'רים חדשים במערכת שלה ועל הרחבת שיתוף הפעולה עם סמסונג בגרמניה. ביחס לרבעון המקביל, השלישי של 2020 התחזית תשקף צמיחה של 42-48%. ה-EBITDA המתואם יהיה ברמה של 43-45 מיליון דולר לפי החברה, עם שוליים של 33-36%.

תחזית ההכנסות לשנה כולה הועלתה ב-20 מיליון דולר לטווח של 510-520 מיליון דולר, כלומר צמיחה שנתית של 54-575. תחזית ה-EBITDA המתואם הועלתה מ-150-155 מיליון דולר עם שוליים של 31% ל-173-178 מיליון דולר עם שוליים של 33-35%.

קודם להנפקתה חשפה כי ברבעון הראשון ההכנסות יעמדו על 120 מיליון דולר, כך, בצירוף הרבעון השני, מדובר בסכום מצטבר של 255 מיליון דולר במחצית. היות והתחזית ל-2021 כולה מניחה הכנסות של 510-520 מיליון דולר, המשמעות היא שבמחצית השנייה לא תציג צמיחה ביחס לזו הראשונה - ואם כן, היא תהיה בשיעור לא גבוה.

עוד בתקופת הרבעון השני, ה-EBITDA המתואם הוכפל ויותר (124%) לעומת שנה קודם לכן והסתכם ב-46 מיליון דולר עם שולי רווחיות של 34%. קצב ההתרחבות נטו של לקוחות קיימים במונחים דולריים עמד על 181% ברבעון. העשרת הרבעונים הקודמים היה נמוך יותר בשיעור של 154%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שגיא 12/08/2021 08:56
    הגב לתגובה זו
    ככה נראת מניה שהיא מקום ראשון בהונאת הציבור במיוחד האמריקאי זה עוד יגמר רע כי ענף הגיימינג בנסיגה לפי הדוחות הצפויים....החברה הזו לא שווה יותר מרבע מערכה הנוכחי ואני עוד נדיב...
  • 1.
    נקרעתי מצחוק (ל"ת)
    יעקב 11/08/2021 15:27
    הגב לתגובה זו
  • מתעניין 11/08/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
    איני מבין את הבדיחה. היא על חשבון המשקיעים התמימים ??
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay

מקדונלד'ס חוזרת למלחמת המחירים: ההמבורגר הזול שוב במרכז

לאחר תקופה של עליות מחירים, רשת המזון המהיר משקיעה עשרות מיליוני דולרים בהנחות ובקמפיינים כדי לשקם את תדמיתה. המנכ"ל קמפצ'ינסקי מזהיר: "הצרכן האמריקני זהיר יותר מתמיד"

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מקדונלדס

כאשר מנכ"ל מקדונלד'ס McDonald's Corp 2.06%  , כריס קמפצ'ינסקי, אומר "אנחנו נמשיך להיות זהירים לגבי מצב הצרכן", הוא מתאר במדויק את מצבה של הכלכלה האמריקנית כיום. רשת ההמבורגרים חוזרת לנוסחה המוכרת של מחירים נוחים, לאחר תקופה שבה העלתה מחירים באופן חד, במה שנראה כמו תגובה למציאות כלכלית חדשה שמעצבת מחדש את ענף המזון המהיר.


בתוצאותיה לרבעון השלישי מקדונלד'ס דיווחה על המכירות בחנויות הזהות עלו ב־2.4% בארצות הברית וב־3.6% בעולם, קצב גבוה מהתחזיות. מניית החברה מטפסת ב־2%, למרות שהרווח של 3.22 דולר למניה היה מעט מתחת לציפיות (3.33 דולר). ההכנסות הסתכמו ב־7.08 מיליארד דולר, בהתאם להערכות. השינוי המשמעותי התרחש בספטמבר, כשמקדונלד'ס חידשה את קמפיין הארוחות המוזלות שלה. במסגרת המהלך, החברה קבעה מחירים הנמוכים בכ־15% מהעלות המצטברת של רכישת הפריטים בנפרד. הצעד הזה הוכיח את עצמו במהירות, כיום כ־30% מהעסקאות בארצות הברית נעשות באמצעות אותן ארוחות כלכליות.


עם זאת, מדובר במהלך יקר. החברה הוציאה כ־40 מיליון דולר ברבעון על פרסום המבצעים, ומתכננת להקצות כ־90 מיליון דולר השנה לסיוע לזכיינים במימון ההנחות. בטווח הקצר זה מצמצם את הרווחיות, אך ההנהלה רואה בכך השקעה לטווח הארוך שנועדה לשקם את תדמית הרשת כמקום שמעניק תמורה טובה למחיר.


במקביל, מקדונלד'ס לא מסתפקת בהורדת מחירים אלא מנסה לגוון את התפריט. היא השיקה סדרת משקאות חדשים: קפה קר, משקאות פירות ו"סודה מלוכלכת" עם תוספות ייחודיות. הניסויים בכ־500 סניפים בארצות הברית מציגים עד כה תוצאות טובות מהמוערך.


הכלכלה מפוצלת

המציאות הכלכלית שאיתה מתמודדת מקדונלד'ס דומה למצבם של משקי הבית בארצות הברית. לדברי קמפצ'ינסקי, הכלכלה מפוצלת: בעלי הכנסות נמוכות מצמצמים ביקורים במסעדות, בעוד בעלי הכנסה גבוהה ממשיכים לצאת. לדבריו, הלחצים על הצרכנים צפויים להימשך גם בשנה הקרובה, כל עוד לא יורגש שיפור ממשי בהכנסות. בנוסף, הנתונים הכלליים בענף מצביעים על האטה: תנועת הלקוחות ברשתות מזון מהיר ירדה ב־2.3% השנה, לעומת ירידה של 1.6% בלבד בכלל המסעדות, לפי חברת המחקר Black Box Intelligence. המשמעות היא שהתחום נפגע במיוחד מהקיטון בהוצאות על אוכל מחוץ לבית.