WeWork מתקדמת להנפקה למרות הפסד של 2.1 מיליארד ד' ברבעון
WeWork מדווחת על הפסד של 2.1 מיליארד דולר ועדיין - היא נערכת להנפקה לפי שווי מוערך של קרוב ל-9 מיליארד דולר.
כזכור החברה ניסתה להנפיק לפני כשנה וחצי, אך המשקיעים לא היו מוכנים להשקיע פלי השווי דאז - מעל 20 מיליארד דולר. בינתיים, סופטבנק המשקיעה הגדולה ואדם נוימן היזם נפרדו כשבדרך נוימן מקבל פיצוי של מאות רבות של מיליוני דולרים.
מאז, המצב התפעולי של החברה אומנם לא השתפר, אבל היא ממשיכה להיתמך על ידי סופטבנק והעבודה מהחללים המשותפים חוזרת בהדרגה לשגרה של אחר הקורונה. על רקע זה ובמקביל להפחתת השווי ובעיקר לגאות בוול סטריט, רעיון ההנפקה חוזר לשולחן.
החברה מדווחת כי ההכנסות ברבעון הראשון נחתכו בקרוב לחצי ל-600 מיליון דולר. ההפסד הענק - 2.1 מיליארד - נובע מרה ארגון, מחיקות גדולות והוצאות בגין ההנפקה המתוכננת באמצעות מיזוג עם ספאק.
- שנה ל-FLOW של אדם נוימן: "צופים השנה תזרים חיובי"
- איך אנשים חכמים כמו אדם נוימן ואסף רפפורט קונים מניות במחיר גבוה פי 3 מהשווי שלהן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנת הקורונה השפיעה כמובן לרעה על תוצאות החברה. המעבר לעבודה מהבית הפחית את שיעורי התפוסה. ברבעון הראשון של השנה, שיעור התפוסה הכולל אומנם עלה ל-50%, לעומת 47% ברבעון הרביעי אשתקד, ועדיין מדובר בשיעור תפוסה נמוך.
- 2.חברת נדל"ן הפסדית בתחפושת הייטק, בסך הכל משכירים שולחן (ל"ת)סניר 22/05/2021 08:27הגב לתגובה זו
- 1.נשמע כמו השקעה מצויינת (ל"ת)פונזי כהן 21/05/2021 15:58הגב לתגובה זו

ג'ובי אוויאיישן הדגימה טיסה אוטונומית בתרגיל צבאי אמריקני
בתרגיל הדגימה החברה 40 שעות טיסה אוטונומיות מעל הוואי, אך מנייתה נותרה תנודתית כאשר שאלות על שוויה המנופח ממשיכות לרחף מעליה
חברת התעופה החשמלית ג׳ובי אוויאיישן Joby Aviation -1.27% הכריזה על הדגמה מוצלחת של טכנולוגיית הטיסה האוטונומית שלה במהלך תרגיל צבאי אמריקני. במהלך תרגיל Resolute Force Pacific, שנערך במשך כחודש בין יולי לאוגוסט, הפעילה החברה את מערכת ה-Superpilot שלה ביותר מ-7,000 מיילים ו-40 שעות טיסה אוטונומיות מעל האוקיינוס השקט והוואי. המערכת, שהותקנה במטוס תובלה Cessna Caravan 208, נועדה להדגים יכולת הובלת מטען קל באזורים מבצעיים נרחבים – ללא תלות בטייס אנושי.
התרגיל, שהתקיים בשיתוף חיל האוויר האמריקני וכוחות בעלות ברית של ארה״ב, ביקש לבחון פתרונות חדשניים לאתגרים הלוגיסטיים של התובלה הצבאית. עבור ג׳ובי, זו הייתה הזדמנות נדירה להראות שטכנולוגייתה מסוגלת לפעול בתנאים מציאותיים ומורכבים, מעבר למעבדות הפיתוח ולמסלולי הניסוי המוגנים.
גרג בולס, סמנכ"ל מדיניות בחברה, הדגיש כי התרגיל הוכיח את יכולת המערכת "לפעול בסביבות מורכבות ובעולם האמיתי ברמת הדיוק והאמינות הנדרשת על ידי הממשל האמריקני". אמירות מסוג זה מוכרות היטב לחובבי טכנולוגיה, שם כמעט כל הדגמה מוגדרת כ"פריצת דרך" וכל פיתוח "משנה את חוקי המשחק".
תגובת השוק הייתה מעורבת: המניה זינקה בפתיחת המסחר המוקדם, אך במהרה עברה לירידות כשהיא יורדת כעת ב-0.8%. התנהלות זו ממחישה את מצבה הנוכחי של ג׳ובי – מניה שעלתה השנה בכ-66%, אך ירדה ביותר מ-30% מאז השיא שנרשם באוגוסט. התנודתיות משקפת היטב את אי־הוודאות סביב עתידה העסקי של החברה.
- ג'ובי השלימה טיסה בין שדות תעופה בקליפורניה
- מרחפות למעלה - טראמפ מקפיץ את חברות המוניות המעופפות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבעיה המרכזית של ג׳ובי אינה ביכולות הטכנולוגיות שלה, אלא בהערכת השווי המנופחת. כיום נסחרת המניה בשווי הגבוה פי 320 מההכנסות הצפויות ב-12 החודשים הקרובים – יחס שמעלה זיכרונות מתקופת בועת הדוט-קום. אנליסטים בוול סטריט כבר הזהירו מפני הערכת היתר, והמניה נתפסת כמסוכנת למשקיעים שמעדיפים רווחיות מוכחת על פני חלומות עתידיים.