דוחות

נטפליקס: הרווחים חלשים, מס' המנויים מזנק; המניה טסה במסחר המאוחר

עם פרסום הדוח מזנקת המניה 10%. הסיפור טמון בהמשך גידול המנויים מסביב לעולם. ההכנסות של החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-6.64 מיליארד דולר - מעט מעל הצפי
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה נטפליקס

ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIXפרסמה אחרי המסחר הערב את הדוח הרביעי שלה ל-2020 והציגה תוצאות מעורבות. ההכנסות היו מעט מעל הצפי, אך בשורה התחתונה הרווחים היו נמוכים מהצפי. את המסחר היומי נטפליקס סיימה בעליות קלות, אך עם סגירת המסחר ופרסום הדוח המניה מזנקת יותר מ-10% (נכון לכתיבת שורות אלו).

בשורה העליונה הכניסה נטפליקס 6.64 מיליארד דולר לעומת צפי מוקדם של 6.62 מיליארד דולר. החברה הציגה תוספת של 8.5 מיליון מנויים חדשים לעומת צפי של קצת יותר מ-6 מיליון בחסות הקורונה. בשורה התחתונה רווחי החברה הסתכמו ב-1.19 סנט לדולר לעומת צפי השוק ל-1.39 דולר למניה. הנהלת החברה מסרה כי היא שוקלת לאשר תוכנית רכישת מניות עצמית. 

בדוח מציינים הנהלת נטפליקס שתוספת המנויים נמוכה יותר מזו שנוספו ברבעונים הקודמים כסימן לרוויה מסוימת וההתקרבות לסיום ההשפעות המגפה. על פי הדוח, הצמיחה של החברה תשוב לקצב הקודם שהיה טרום המגפה ברבעונים הבאים.  

מבחינת תכנים, החברה תשחרר לפחות סרט חדש אחד מדי שבוע השנה. נטפליקס הפכה לבעלת תזרים חיובי בתחילת השנה אך הסבירה כי התזרים יקטן ברבעון הבא לנוכח גדילה ביצירות מקור. באופן כללי תזרים המזומנים של 2020 עמד על 1.9 מיליארד דולר לעומת 3.3 מיליארד דולר ב-2019.

הבוקר כתבנו כי  מצד אחד יש כאלה שסבורים שנטפליקס הגיעה לתקרה מסוימת מבחינת המנויים שלה לאור התחרות הגוברת שירותי הסטרימינג של המתחרות, דיסני פלוס (סימול: DIS) ואמזון פריים וידאו (סימול: AMZN). אולם, אחרים חולקים עליהם. ניתן לטעון כי הדוח הנוכחי של ענקית הווידאו מציג כי עדיין יש בשר בסיר של החברה לפחות עד לרבעון הבא. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.