
היורש של באפט חושף את 4 המניות שברקשייר תחזיק לעד
גרג אבל במכתב הראשון שלו למחזיקי מניות ברקשייר, על המזומנים בקופה, על מניית אפל ועוד
גרג אבל לא בזבז מילים. במכתב בעלי המניות הראשון שלו כמנכ"ל ברקשייר האת'ווי, שפורסם בסוף השבוע, הוא הבהיר שהוא הולך בצעדי וורן באפט והגדיר את המניות שברקשייר תחזיק לעד. חברות שברקשייר "מבינה היטב, מעריכה את הנהלותיהן, ומצפה שיצמחו במשך עשורים".
אפל, אמריקן אקספרס, קוקה קולה ומוד'יס- אלו העוגנים של אבל. ארבע ההחזקות האלו מהוות יותר ממחצית מתיק המניות של ברקשייר, שעומד כיום על כ-274 מיליארד דולר. ביחד עם חמש חברות המסחר היפניות שבהן מחזיקה ברקשייר (מיצובישי, מיצוי, סומיטומו, איטוצ'ו ומארובני), תשע ההחזקות האלו מייצגות כשני שלישים מהתיק.
ברקשייר לא הופכת לקרן מאקרו-טקטית שמזיזה פוזיציות כל רבעון. הריכוזיות נשארת, הפעילות תהיה מינימלית, ורק שינוי מהותי בפרופיל הכלכלי של אחת החברות יגרום למהלך של שינוי אחזקה. אבל סולידי יחסית, והוא מבין את גודל האחריות שניתן לו - להיות מנהל ההשקעות הראשי של ברקשייר שמנהלת כטריליון דולר - לצד ההחזקות הסחירות יש כ-370 מיליארד דולר במזומן וכ-400 מיליאר דולר של החזקות פרטיות.
מניית אפל - סוף למימושים
וורן באפט כבר צמצם את ההחזקה באפל בכ-75% מהשיא של למעלה מ-900 מיליון מניות שהיו בידי ברקשייר ברבעון השלישי של 2023. כיום ברקשייר מחזיקה כ-227.9 מיליון מניות בשווי של כ-62 מיליארד דולר - עדיין ההשקעה הגדולה ביותר בתיק (כ-22% מהתיק).
עלות הבסיס של ההשקעה עומדת על כ-9 מיליארד דולר, לעומת שווי שוק נוכחי של 62 מיליארד דולר. מדובר ברווח הון של כ-590% - אחת ההשקעות המשתלמות ביותר בהיסטוריה של ברקשייר.
המסר של אבל: המימושים הגדולים מאחורינו. "נעריך את הערך בזהירות, נפעל בסבלנות, ונחזיק לטווח ארוך - רצוי לנצח", כתב אבל במכתב. וכשאומרים "לנצח".
קוקה קולה ואמריקן אקספרס - הסבלנות משתלמת
ברקשייר מחזיקה בקוקה קולה ובאמריקן אקספרס למעלה מארבעה עשורים. העלות המקורית של קוקה קולה בסוף שנות ה-80 הייתה סביב 3-4 דולר למניה. היום המניה נסחרת בסביבות 80 דולר - תשואה של פי 20-25. זו המחשה קלאסית לכוח של ריבית דריבית והחזקה ארוכת טווח בעסק עם מותג וחפיר תחרותי.
אמריקן אקספרס מייצגת את התזה של ברקשייר: מודל עסקי המבוסס על מותג פרימיום, נאמנות לקוחות ויכולת תמחור. החברה מרוויחה גם מכרטיסי האשראי וגם מהעמלות על העסקאות - מודל דו-צדדי שקשה לשכפל.
מוד'יס - העסק השקט שמרוויח מכל גיוס בעולם. מוד'יס אולי פחות מוכרת לציבור הרחב, אבל עבור משקיעי ערך היא תמצית ה"חפיר הכלכלי". החברה נהנית ממעמד כמעט אוליגופולי בשוק דירוג האשראי - כמעט כל הנפקה, גיוס חוב או מימון תאגידי עוברים דרכה (או דרך המתחרות הקרובות ביותר S&P ו-Fitch). ברקשייר מחזיקה בה יותר מ-20 שנה, והיא הפכה לאחת ההשקעות השקטות אך היציבות ביותר בתיק.
- עסקת ענק ראשונה בעידן אייבל: ברקשייר רוכשת את טיילור מוריסון ב-6.8 מיליארד דולר
- היורש של באפט משנה את תיק ההשקעות של ברקשייר - איזה מניות יצאו מהתיק?
מי לא נכנס לרשימה - וזו בעצמה בשורה
בנק אוף אמריקה ושברון - שתי החזקות מהותיות שמופיעות בין עשר ההחזקות הגדולות - לא נכנסו לרשימת "הליבה". ברקשייר כבר צמצמה את ההחזקה בבנק אוף אמריקה בכמחצית במהלך השנה האחרונה, והחזקה בשברון נותרה משמעותית אך לא הוגדרה כעוגן אסטרטגי.
שאלה גדולה שרחפה באוויר היא מי מנהל את תיק המניות הציבורי של ברקשייר בעידן שאחרי באפט. אבל כתב במכתב שהאחריות הסופית נמצאת אצלו כמנכ"ל. טד וושלר ממשיך לנהל רק כ-6% מהתיק (כולל החלק שניהל טוד קומבס, שעזב לאחרונה ל-JP מורגן).
משקיעים רואים בהצטברות העצומה של מזומנים אצל ברקשייר (373 מיליארד דולר בסוף 2025) כסימן לנסיגה מהשוק. אבל דחה את הטענה הזו במפורש. "פעמים רבות בהיסטוריה של ברקשייר, אמרו לנו שפוזיציית המזומנים המשמעותית שלנו מסמנת נסיגה מהשקעות. היא לא"
אבל משתמש בקופה כאשר הוא מזהה הזדמנויות והוא הצביע על העסקה לרכישת חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל פטרוליום ב-9.7 מיליארד דולר שהושלמה השנה, וכן על הכוונה להשלים את רכישת חברת הדברת המזיקים Bell Laboratories.
אבל אמר במילים אחרות שהוא לא מתכוון לעשות מהפכות. היורש של באפט לא ממציא את ברקשייר מחדש. הוא מסמן את ההחזקות המובילות וימשיך לחפש הזדמנויות
- ורוניס מזנקת בוול סטריט: חברת הסייבר הישראלית בוחנת מכירה
- בזמן שסקטור הטכנולוגיה תחת עננה, סקטור האנרגיה מחכה לרווחי עתק
אבל, בן 63, אמר שהוא מקווה לחזק את ברקשייר במהלך 20 השנים הבאות. וורן באפט, בן 95, ממשיך להגיע למשרד חמישה ימים בשבוע בתור יושב ראש הדירקטוריון. אבל בהדרגה המושכות יעברו לאבל.
- 7.אנונימי 02/03/2026 13:57הגב לתגובה זואחת החוזקות של ברקשייר היא ניצול משברים ומפולות בשוק ההון. אז הם שועטים על מציאות כשכיסיהם מלאים נזילות כספית
- 6.שקד 02/03/2026 12:39הגב לתגובה זוזה המחשה של התנפחות מכפילים.
- 5.בשביל מה צריך מנהל השקעות (ל"ת)עם תיק כזה שלא זז 01/03/2026 17:24הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 01/03/2026 17:01הגב לתגובה זוכמו בעם כלביא המלחמה תעשה טוב לבורסה
- 3.אנונימי 01/03/2026 16:55הגב לתגובה זולא הבנתי לא אמרו תמיד שחייבים לפזר פה הם מחזיקים ברוב התיק רק ב 9 מניות .
- אנונימי 03/03/2026 10:57הגב לתגובה זואחד מהעקרונות של באפט זה השקעה בעסק שהוא מבין . וברגע שש לו מס עסקים שהוא מבין ומזהה בהם השקעה פוטנציאלית הוא משקיע ולא חוששהוא מבין . וזה עדיף על השקעה ב50 עסקים שההבנה בהם לא שלמה .
- באפט חושב שפיזור מיותר ביחוד כשאתה קונה חברות מצויינות שאתה מבין אותן. (ל"ת)אנונימי 01/03/2026 19:52הגב לתגובה זו
- 2.בן 01/03/2026 16:31הגב לתגובה זוכבר רואים שהוא לא מתקרב לבאפט. אל תגיד לעולם לא. הכל פתוח השוק תמיד מפתיע אלו אמירות של באפט ובא המחליף שלו ואומר שאו 4 מניות עוגן אין דבר כזה מניות בטוחות לעולמים נראה לי הוא בא להרוס את כל מה שבאפט בנה
- אנונימי 01/03/2026 17:21הגב לתגובה זוובכלל הוא אמר שהוא מעדיף להחזיק מניות לנצח. אז תעשה שיעורי בית
- וואלה מזלו שבאפט היה בתפקיד ולא אתה (ל"ת)אנונימי 01/03/2026 17:01הגב לתגובה זו
- 1.יואל מוגב 01/03/2026 16:34הגב לתגובה זואני מציע שעל כל מניה שאתה מזכירים בכתבות שלכם ציינו את הסימבול שלהן