ליטו גרופ קונה מאלקטרה את את קווי המזגנים לרכב

תשלם 13 מיליון שקל ותקלוט את כל העובדים. הפעילות כוללת זיכיונות יבוא ושירות למערכות קירור גם באוטובוסים. צפויה להגדיל את המחזור של ליטו גרופ ב-40%
שי פאוזנר |

חברת ליטו גרופ (לשעבר קיש קרור), שמניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב, חתמה על הסכם לרכישת פעילותה של חברת אלקטרה בתחום הקירור לרכב, תמורת כ-13 מיליון שקל. הפעילות שנרכשה כוללת זיכיונות יבוא ושירות למערכות קירור המיועדות למרכבים של הובלה בקירור וכן לאוטובוסים ולרכב פרטי. אלקטרה הינה אחד הגורמים המובילים בתחום זה בישראל.

ליטו גרופ, באמצעות החברה הבת טרנסקור דלתא, תקלוט את כל העובדים שמועסקים בתחום זה באלקטרה ותמשיך להפעיל את כל השירותים שניתנו עד כה על ידי אלקטרה, כולל תחנות השירות הפועלות ברחבי הארץ. להערכת מנהלי ליטו גרופ, העסקה תתרום לגידול במחזור ההכנסות השנתי של קבוצת ליטו בהיקף של כ-40% ולתוספת של 2?3 מיליון שקל לרווח הנקי של החברה.

יצוין, כי מחזור ההכנסות של ליטו גרופ בשנת 2004 הסתכם ב-49.2 מיליון שקל וברבעון הראשון של 2005 הגיע של 18.4 מיליון שקל (גידול בשיעור 133% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד). החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2005 ברווח נקי של 700 אלף שקל, בהשוואה להפסד של 200 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד ולרווח של 200 אלף שקל בכל שנת 2004.

צפריר בכנר, מנכ"ל ליטו גרופ אמר היום, כי מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה של ליטו גרופ. "רכישת הפעילות של אלקטרה בתחום הקירור לרכב משלימה את קשת הפעילויות שלנו בתחומי ייצור ושיווק של מרכבי קירור לרכב ומיניבוסים והופכת את ליטו גרופ לקבוצה מובילה".

דורון שורר, יו"ר הדירקטוריון של ליטו גרופ מסר, כי החברה תמשיך לבחון דרכים להרחיב את פעילותה בתחומי ההתמחות העיקריים שלה בשוק הישראלי ובחו"ל.

הרכישה משתלבת גם במהלך המיתוג שמבצעת החברה בימים אלה, תוך שינוי שמה מקיש קירור ל"ליטו גרופ" ? מהלך שנועד לתת ביטוי לגיוון והרחבת פעילויות הקבוצה, כולל שיתופי פעולה שהוקמו עם חברות ישראליות וזרות ופתיחת נתיבים חדשים לשוק ההון.

ליטו גרופ הודיעה בחודשים האחרונים על מספר התפתחויות עסקיות, הכוללות קבלת הזמנות לייצור ואספקת 140 מיניבוסים לתחבורה ציבורית בין-עירונית, הקמת מיזם משותף בסין, שמקים מפעל לייצור אוטובוסים ומיניבוסים באזור שנחאי, הסכם שיתוף פעולה והקמת מיזם משותף עם חברת BUSiness מהולנד, העוסקת בבניית מיניבוסים וכלי רכב מיוחדים, וכן הסכם שיתוף פעולה עם חברת ק.ג.מ תחבורה מקבוצת אגד, להקמת חברה משותפת אשר תשווק מיניבוסים נמוכי ריצפה מבוססי שילדת פולקסווגן טרנספורטר (T5), בישראל ובאירופה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בחור נוסע באיילון עם רכב פתוח, נוצר באמצעות AIבחור נוסע באיילון עם רכב פתוח, נוצר באמצעות AI

מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם

האם אתם יותר מהממוצע, או מתחת לממוצע?  

מנדי הניג |

דוח של בנק ישראל שפורסם בשבוע שעבר על ההתחייבויות של הציבור הישראלי נותן לנו נתונים מעניינים. רוב ההתחייבויות שלנו הן למשכנתאות, סדר גודל של 620 מיליארד שקל, ועם חובות נוספים אנחנו בחוב כולל של כ-880 מיליארד שקל. בואו נניח שהדוח לא כולל את כל החובות כי יש גם הלוואות משפחתיות ונוספות. נניח שהחוב הכולל של הציבור הוא טריליון שקל.

טריליון שקל נשמע הרבה מאוד, אבל כשמחלקים את זה לנפש - 10 מיליון איש , מקבלים שהחוב לכל אדם הוא כ-100 אלף שקל. אם נתייחס למשפחה עם 2 ילדים נקבל שיש לה חוב של 400 אלף שקל. זה ממוצע וכמו שאתם יודעים, ממוצע זה עניין בעייתי. לדוגמה - זוג צעיר שלוקח משכנתא בהיקף של 1-1.5 מיליון שקל ואפילו יותר, עמוס בחובות - הרבה יותר מהממוצע. מצד שני, יש משפחות רבות אחרי 20-30 שנה של משכנתא שאין להם חוב גדול. 

למשפחה ממוצעת יש חוב של 400 אלף שקל, וזה הגיוני כי משפחה ממוצעת היא לא זוג צעיר והיא גם לא סוג בפנסיה, היא זוג בגילאי 45-50 בערך, ובמצב כזה המשכנתא כבר נמוכה, היא בישורת האחרונה שלה, אצל חלק כבר נסגרה. 

התחלנו בחוב, אבל יש לנו יותר נכסים. יש דירה, רכב ויש נכסים פיננסים. נתחיל בדירה - דירה ממוצעת בישראל שווה כ-2.3 מיליון שקל. אנחנו מתייחסים כאן לממוצע, אז זו הדירה שיש למשפחה שהגדרנו - 4 נפשות (2 ילדים) וחוב של 400 אלף שקל. הדירה בניכוי החוב שרובו משכנתא - כ-1.9 מיליון שקל. 

יש גם רכבים. מסתבר שזה לא משמעותי להון הכולל. יש מעל 4 מיליון רכבים, שזה בממוצע 0.4 רכב לאיש, למשפחה כ-1.6 רכבים. נניח שמדובר ברכבים עם וותק של 6-7 שנות וותק ונניח בשמרנות שיש עליהם עוד חוב, נקבל אולי 100 אלף שקל שווי נטו של רכבים. אנחנו בסיכום ביניים של 2 מיליון שקל - הון ממוצע למשפחה בלי הנכסים הפיננסים. וכאן מגיעה ההפתעה הגדולה.

בחור נוסע באיילון עם רכב פתוח, נוצר באמצעות AIבחור נוסע באיילון עם רכב פתוח, נוצר באמצעות AI

מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם

האם אתם יותר מהממוצע, או מתחת לממוצע?  

מנדי הניג |

דוח של בנק ישראל שפורסם בשבוע שעבר על ההתחייבויות של הציבור הישראלי נותן לנו נתונים מעניינים. רוב ההתחייבויות שלנו הן למשכנתאות, סדר גודל של 620 מיליארד שקל, ועם חובות נוספים אנחנו בחוב כולל של כ-880 מיליארד שקל. בואו נניח שהדוח לא כולל את כל החובות כי יש גם הלוואות משפחתיות ונוספות. נניח שהחוב הכולל של הציבור הוא טריליון שקל.

טריליון שקל נשמע הרבה מאוד, אבל כשמחלקים את זה לנפש - 10 מיליון איש , מקבלים שהחוב לכל אדם הוא כ-100 אלף שקל. אם נתייחס למשפחה עם 2 ילדים נקבל שיש לה חוב של 400 אלף שקל. זה ממוצע וכמו שאתם יודעים, ממוצע זה עניין בעייתי. לדוגמה - זוג צעיר שלוקח משכנתא בהיקף של 1-1.5 מיליון שקל ואפילו יותר, עמוס בחובות - הרבה יותר מהממוצע. מצד שני, יש משפחות רבות אחרי 20-30 שנה של משכנתא שאין להם חוב גדול. 

למשפחה ממוצעת יש חוב של 400 אלף שקל, וזה הגיוני כי משפחה ממוצעת היא לא זוג צעיר והיא גם לא סוג בפנסיה, היא זוג בגילאי 45-50 בערך, ובמצב כזה המשכנתא כבר נמוכה, היא בישורת האחרונה שלה, אצל חלק כבר נסגרה. 

התחלנו בחוב, אבל יש לנו יותר נכסים. יש דירה, רכב ויש נכסים פיננסים. נתחיל בדירה - דירה ממוצעת בישראל שווה כ-2.3 מיליון שקל. אנחנו מתייחסים כאן לממוצע, אז זו הדירה שיש למשפחה שהגדרנו - 4 נפשות (2 ילדים) וחוב של 400 אלף שקל. הדירה בניכוי החוב שרובו משכנתא - כ-1.9 מיליון שקל. 

יש גם רכבים. מסתבר שזה לא משמעותי להון הכולל. יש מעל 4 מיליון רכבים, שזה בממוצע 0.4 רכב לאיש, למשפחה כ-1.6 רכבים. נניח שמדובר ברכבים עם וותק של 6-7 שנות וותק ונניח בשמרנות שיש עליהם עוד חוב, נקבל אולי 100 אלף שקל שווי נטו של רכבים. אנחנו בסיכום ביניים של 2 מיליון שקל - הון ממוצע למשפחה בלי הנכסים הפיננסים. וכאן מגיעה ההפתעה הגדולה.