סקר: נשים שומרות על דיאטה יותר מהגברים

נשים שומרות על דיאטה יותר מהגברים - 61% מדווחות על רכישת מוצרים דיאטטיים לעומת 48% מהגברים. כך עולה מסקר שנערך באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים
דרור איטח |

מסקר שנערך לאחרונה באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה, עולה כי הנשים שומרות על דיאטה יותר מהגברים - 61% מדווחות על רכישת מוצרים דיאטטיים לעומת 48% מהגברים.

עוד עולה מהסקר, כי גוברת מודעות הצרכנים למוצרים דיאטטיים ולמזון בריאות. בשנת 2004 חל גידול של כ-17% בשיעור הנוהגים לקנות מוצרים דיאטטיים - כ-55% ממשקי הבית בישראל נוהגים כיום לקנות מוצרים מופחתי קלוריות, לעומת 47% בתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר ועדת השיווק של איגוד, אברהם קרינגל, מציין כי, 32% ממשקי הבית נוהגים לקנות מוצרי חלב יוגורט וגבינה מופחתי קלוריות, (לעומת 30% בשנת 2003). 26% נוהגים לקנות משקאות קלים/תרכיזים מופחתי קלוריות, (לעומת 22% בשנת 2003). 19% ממשקי הבית קונים לחם, לחמניות ופיתוח דיאטטיות, בדומה ל-2003. 11% קונים דברי מתיקה, עוגיות ועוגות מופחתי קלוריות, (לעומת 10% בשנת 2003). 7% נוהגים לקנות גלידה דיאטטית, (לעומת 4% בשנת 2003). 4% קונים ריבות וממרחים מופחתי קלוריות, (לעומת 3% בשנת 2003). 3% קונים נקניק פסטרמה דיאטטי, (לעומת 2% בשנת 2003). 3% נוהגים לקנות רטבים ומרקים דיאטטים, (לעומת 1% בשנת 2003).

עוד מתברר מהסקר, כי נשים יותר מגברים מגלות העדפה למוצרי מזון עם תוספים תזונתיים כגון ויטמינים ברזל וכו' – 24% מהנשים מדווחות על רכישת מוצרים כאלו לעומת 16% מהגברים. יצויין כי 28% מצעירים בגילאי 18 – 34 מעדיפים תוספי תזונה ועם העלייה בגיל יורדת ההעדפה.

מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי 32% מכלל משקי הבית נוהגים לצרוך תוספי תזונה. בתוך כך - 7% נוהגים לקנות תוספי ויטמינים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה