מקסימדיה. ראשון לציון
צילום: יח"צ

המדינה סוגרת 6 מסעדות על הים: "חרגו מההיתרים"

מדובר במסעדות החוף השקט, לה מר, וניס ביץ', החוף הדרומי, 4X4 ומסעדת בריזה על הים
מערכת Bizportal | (17)
נושאים בכתבה ראשון לציון

פרקליטות המדינה הגישה היום לבית משפט השלום בראשון לציון תביעות לפינוי ולהריסת 6 מסעדות שעל חוף הים, שהוקמו ללא הסכמת רשות מקרקעי ישראל. מדובר במסעדות החוף השקט, לה מר, וניס ביץ', החוף הדרומי, 4X4 ומסעדת בריזה על הים.

 

בתביעות שהוגשו נגד בעלי ומפעילי המסעדות טוענת המדינה, כי הם מעולם לא קיבלו מרשות מקרקעי ישראל זכות או הרשאה כלשהי להשתמש בקרקעות, ואם קיבלו מגורם אחר הרי שהדבר נעשה בחוסר סמכות, ומשכך השימוש שהם עושים מבוצע תוך הסגת גבול ושלילת זכותה של המדינה במקרקעין, וכתוצאה מכך - שלילת ההנאה והשימוש של הציבור מחלק זה של רצועת החוף, שלא כדין.

בנוסף נטען, כי הנתבעים הקימו שלא כדין, על מקרקעי ייעוד בבעלות המדינה וללא הסכמה מטעם הרשות, מבנים שונים וריהוט חוף, אשר העצימו את הפגיעה בסביבה החופית ובזכות הציבור למעבר חופשי.

המדינה מציינת, כי אגב הליך משפטי שנוהל בין הצדדים התברר לה כי בשנת 1994 חתמה עיריית ראשל"צ עם חלק מהנתבעים על הסכם להקמת והפעלת המזנונים, וזאת למרות שבאותה עת לעירייה לא היתה כל זכות במקרקעין, וממילא ברור שהיא לא יכולה היתה להקנות זכות כזו לגורם אחר. "כעולה מהוראות ההסכם, וכן על פי נסח המקרקעין, ידעו הנתבעים באופן מפורש כי לעירייה אין זכות חכירה במקרקעין. חרף האמור, המשיכו הנתבעים להחזיק שלא כדין במקרקעין, ובעזות מצח בוטה אף ניכסו לעצמם, במהלך השנים שטחים נוספים מהחוף וזאת במטרה למקסם את רווחיהם על חשבון הציבור", נאמר בתביעות. בעניינה של מסעדת בריזה על הים למשל, נטען כי במשך השנים הפך מזנון קטן מידות למסעדה המתפרסת על שטח של כ-1.5 דונם ומונעת מהציבור ישיבה חופשית על החול.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ממש מהנה לשבת במסעדות מול הים (ל"ת)
    אבי 03/11/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    איך עיריה עושה חוזים במה שאינו שלה? יש לתבוע גם אותה! (ל"ת)
    קצת מציאות 02/11/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
  • עיריית ראשון שחיטות (ל"ת)
    המתחזה 03/11/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    jj 28/10/2017 14:16
    הגב לתגובה זו
    איפה הייתה המדינה כל כך הרבה זמן? מה נזכרתם היום? גם את זה צריך לחקור.
  • 11.
    י 28/10/2017 14:06
    הגב לתגובה זו
    שם העירייה הכי מושחתתת... אני עוד זוכר ימים שהיה אפשר לעבור מחוף לחוף על החול היום מסעדות עם מאות כיסאות חוסמים הכל...
  • 10.
    אא 27/10/2017 18:52
    הגב לתגובה זו
    מדוע עד עכשיו הם לא בוצעו? מדוע המשרד לאיכות הסביבה לא דואג שצו שהוציא יבוצע? המשרד לאיכות הסביבה פוחד מעבריינים או סתם עצלנים עובדים שם?
  • 9.
    נראה תוצאות? 27/10/2017 18:48
    הגב לתגובה זו
    או שהנושא יתנהל שנים בין המינהל,הפרקליטות, בתי המשפט,העירייה, ובסוף יגיעו לפשרה שתכשיר את השרץ. בישראל משתלם להיות עבריין
  • 8.
    עירייה עבריינית? 27/10/2017 18:45
    הגב לתגובה זו
    הרי אם מישהו היה סוגר מרפסת או מוסיף חדר היו מוציאים לו צו הריסה. אז מדוע היא לא עושה אתזה למי שבנה באופן לא חוקי בחוף. רגע, יכול להיות שעיריית ראשון משתפת פעולה עם עבריינים???
  • 7.
    ואיפה המנהל? 27/10/2017 17:56
    הגב לתגובה זו
    ישראל מדינת בננה לכל דבר. מדוע המנהל, שמוכר קרקעות לבנייה במיליונים לא דואג שלא תהיה השתלטות על קרקע חופית כפי שקרה וקורה במשך שנים במקומות כמו ראשון, נתנינ, נהריה ועוד...עובדי עיריה מקבלים שוחד ומעניקים חוף לבעלי מסעדות. בושה וחרפה
  • 6.
    שמואל 27/10/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    הגיעה זמן גם לטיפול דומה בנהריה. לא ניתן ללכת לאורך החוף, כי בעלי המסעדות השתלטו הן על החוף והן על הטיילת עם שולחנות וכסאות. המטייל התמים צריך לשים לב שלא ייפגע במלצר עם מגש לרוחב הטיילת.
  • 5.
    אחד 26/10/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    מבעלי המסעדות. למה לא חוקרים את הנושא?
  • אהרון 27/10/2017 16:35
    הגב לתגובה זו
    האם יש קשר בין חבר הכנסת ביטון למול הים ראשון לציון ? היה שמים רבות חבר עירייה בתפקידים בכירים
  • אבג 27/10/2017 18:41
    לפני שמר ביטון יעביר חוק שאין לחקור יור קואליציה מכהן
  • 4.
    הם יקבלו מליונים מהערייה על הפרת חוזה ופינוי (ל"ת)
    שלומפי 26/10/2017 09:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נחום 25/10/2017 15:38
    הגב לתגובה זו
    והאמת, ימשיכו לעשות...
  • 2.
    חובב ים של פעם 25/10/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    בקיץ הבא נראה אותם שוב ובגדול כי בריפובלקת בננות הסרט ממשיך
  • 1.
    סוף סוף 25/10/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    אולי תפילו עליהם קנסות של מילוני שקלים שהם הרויחו ולא דיווחו למס הכנסה תוך כדי?
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?