דוחות טובים לשופרסל: יציבות בהכנסות ורווח נקי של 96 מיליון שקל ברבעון השני

בשורה העליונה דיווחה הרשת על הכנסות של כ-2.78 מיליארד שקל. הרווח התפעולי היה 4.8% מהמכירות והסתכם בכ-133 מיליון שקל. תחלק דיבידנד בהיקף של 150 מיליון שקל
קובי ישעיהו |

רשת הקמעונאות הישראלית, חברת שופרסל, הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי, דיווחה הבוקר (ג') על תוצאותיה לרבעון השני של השנה.

בשורה העליונה דיווחה הרשת על הכנסות של כ-2.78 מיליארד שקל, יציבות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי היה 4.8% מהמכירות והסתכם בכ-133 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 159 מיליון שקל, 5.7% מהמכירות, ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה הרשת על רווח נקי של 96 מיליון שקל לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נציין כי אנליסטים המסקרים את החברה העריכו שהרשת תציג רווח נקי של 66-67 מיליון שקל.

רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים של דירקטוריון שופרסל, אמרו היום: "אנו מרוצים מאד מהתוצאות הטובות של החברה. החברה ממשיכה באסטרטגיה הממוקדת, המאפשרת לה לשמור על שיעורי רווחיות טובים ועל נתחי השוק שלה. הנהלת החברה הצליחה להתגבר על המצב הכלכלי והתחרותי בשוק והחברה השיגה רווח נקי גבוה ברבעון השני ובסה"כ בחציון הראשון של 2009.אנו שמחים להודיע כי החברה תחלק דיבידנד בסך 150 מיליון שקל".

אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, אמר עם פרסום הדוחות כי "למרות השינויים במצב הכלכלי והתחרות, שופרסל ממשיכה לשמור על תוצאות תפעוליות גבוהות תוך שמירה על נתח שוק ומובילות בשוק קמעונאות המזון. הרווח התפעולי הגיע ל- 4.8% המהווה תוצאה טובה מאוד בימים אלה. כקמעונאית הגדולה בישראל שופרסל ממשיכה להציג שיעורי רווחיות הדומים לקמעונאיות המובילות בעולם.

שופרסל ממשיכה לבסס את הפורמטים הקמעונאיים שלה, שופרסל שלי, שופרסל ביג, שופרסל דיל ופורמט "יש". בתחום כרטיסי אשראי שופרסל , הגענו ל- 258,000 לקוחות והמותג הפרטי (שופרסל +יש) נמצא ב- 10.7% חדירה מהקטגוריות הרלבנטיות. החברה מפעילה כיום 8 נקודות שופרסל אקספרס ובחודשים הקרובים תבחן את ההתקדמות האסטרטגית בתחום חנויות הנוחות".

בחברה מציינים כי ברבעון השני של שנת 2009 נמשכה מגמת ההאטה בפעילות הכלכלית והתחרות המוגברת בתחום קמעונאות המזון. מכירות חג הפסח קיבלו ביטוי משמעותי יותר ברבעון המקביל אשתקד ביחס לרבעון הנוכחי בשל עיתוי החג.

במכירות בחנויות זהות חל קיטון של 2.1% ומנגד חל גידול במכירות החברה בעקבות גידול בשטחי מסחר וזאת בשל פתיחת סניפים חדשים.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות בחברה ברבעון השני של שנת 2009 הסתכמו ב-586 מיליון שקל, בהשוואה ל-589 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 21.1%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות ברבעון השני של שנת 2009 הסתכם ב-133 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות בסך 159 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. קיטון של 26 מיליון שקל. הקיטון ברווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות נבע מהקיטון ברווח הגולמי. שיעור הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות ברבעון היה 4.8% בהשוואה ל- 5.7% ברבעון המקביל אשתקד.

המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השני של שנת 2009 הינם 5,495 שקל, בהשוואה ל-5,602 שקל ברבעון המקביל אשתקד. קיטון של 1.9%. מספר החנויות שהפעילה שופרסל בסוף הרבעון עמד על 241 חנויות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה