פריזמה מדווחת על גידול של 475% בהכנסות ל-160 מ' ש'

בהשוואה להיקף הנכסים ב-2005 תחת השם א. סולומון. עד סוף 2007 צופה החברה כי היקף הנכסים המנוהלים על ידה יסתכם ב-48 מיליארד שקלים וה-EBITDA יעלה על 100 מליון שקלים, עם השלמת רכישות קופות גמל וקרנות השתלמות מבנק לאומי ובנק הפועלים
עפרה ברון |

קבוצת פריזמה, מפרסמת היום (א') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2006, שנת הקמתה. למרות הרבעון השלישי החלש לבית ההשקעות, כתוצאה מיציאה של כ-5 מיליארד שקל מקרנות פ.ק.ן ל-11 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי, הכנסות החברה בשנת 2006 זינקו בכ-475% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ונרשם גידול של כ-60% בהיקף הנכסים המנוהלים של בית ההשקעות בהשוואה לשנת 2005.

הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו ב-160.4 מליון שקלים לעומת הכנסות של 27.9 מליון שקלים אשתקד (תחת השם "א. סולומון השקעות"). ה-EBITDA של החברה הסתכמה בשנת 2006 ב-39.6 מליון שקלים לעומת 8.1 מליון שקלים אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-1.6 מליון שקלים לעומת 7.3 מליון שקלים אשתקד. הקיטון ברווח נובע כתוצאה מהפחתה חשבונאית של כ-7.8 מליון שקלים והשפעת המס בגינה בסך 3 מליון שקלים.

כיום פריזמה, בבעלות קרן מרקסטון, מנהלת נכסים בהיקף של 36 מיליארד שקלים, לעומת 22.5 מיליארד שקלים נכון ל-31.12.06, גידול של כ-60%. עד סוף 2007 צופה החברה כי היקף הנכסים המנוהלים על ידה יסתכם ב-48 מיליארד שקלים וה-EBITDA יעלה על 100 מליון שקלים, עם השלמת רכישות קופות גמל וקרנות השתלמות מבנק לאומי (לאומי גמל) ובנק הפועלים.

מהחברה נמסר כי שורת הרווח הנקי ב-2006 הושפעה, מעבר לעלויות הכרוכות בבניית הארגון לקראת קליטת נכסים, גם מהפחתה חשבונאית בגין מותג ותיק קיים של פקן בהיקף של כ-7.8 מליון שקלים.

דב קוטלר, מנכ"ל קבוצת פריזמה אמר היום: "לאחר שנה בה הנחנו תשתיות, בנינו צוות מוביל והתמודדנו עם שינויים מהותיים בתעשייה, אנו עולים בשנת 2007 על מסלול האצה של צמיחה ורווחיות. שנת 2006 הייתה שנת מעבר לתעשייה, שהשלכותיה נראות במיוחד בתוצאות פריזמה אשר הייתה בעיצומו של שלב ההקמה". קוטלר הוסיף, "העיכוב בהשלמת העסקאות והפדיונות שנזקפו בתקופת המעבר בין פקן הישנה לביסוס פריזמה קרנות נאמנות, יצרו מומנטום שלילי שהתעצם במהלך שנת 2006, עד שראינו מעבר מפדיונות לגיוסים בקרנות פקן שנרכשו."

קוטלר הדגיש כי "עם זאת, 2007 הינה שנת עליה על מסלול האצה של צמיחה ורווחיות. התחזית שאנו מספקים היום לראשונה בהחלט מלמדת על בטחון מלא ביכולת של הצוות המוביל שלנו לנהל את הנכסים בצורה מיטבית לטובת ציבור הלקוחות ולטובת שיפור מתמיד בביצועינו העסקיים".

קוטלר הוסיף כי "במקביל להתמודדות עם אתגרי פקן, אתגרי ההקמה והנחת התשתיות, שימרנו את מעמדנו המוביל בתחום קופות הגמל תוך כדי שילוש קצב הגיוס בתבור, חרמון ועצמון. כמו כן, המשכנו להיות השחקן המוביל בתחום עשיית השוק - תחום שיילך ויתפתח לאור תקנות הרשות בנוגע לסחירות מניות החברות הציבוריות. נכנסנו ברגל ימין לתחום תעודות הסל עם מוצרים מהשורה המובילה בעולם (על בסיס מדדי MSCI), והשקנו שיתופי פעולה מובילים עם גופי דגל בתעשיית הכסף העולמית (גולדמן זקס, קפיטל, UBS וקרדיט סויס)."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


גלי צהל
צילום: צילום אלכסנדר כץ

הממשלה הכריעה: גלי צה״ל תיסגר

גלי צה״ל תיסגר עד מרץ 2026: הצעת שר הביטחון ישראל כ״ץ אושרה פה אחד, בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה; המיונים לתחנה נעצרו מיידית, חיילי היחידה ישובצו מחדש, וגלגלצ תיבחן בנפרד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גלי צה"ל

אחרי דיונים ארוכים, המלצות ועתירות, הממשלה קיבלה הבוקר החלטה דרמטית בנוגע לאחת התחנות המזוהות ביותר עם המרחב הציבורי בישראל. שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעת שר הביטחון ישראל כ"ץ לסגור את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה״ל, במהלך שצפוי להסתיים עד 1 במרץ 2026. ההחלטה כוללת צעדים מיידיים בשטח, ובראשם עצירת המיונים לתחנה ושיבוץ מחדש של החיילים המשרתים בה, והיא מתקבלת בניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, שהזהירה מפני פגיעה בשידור הציבורי ובחופש הביטוי.

"תחנה צבאית עם פוליטיקה אינה מודל דמוקרטי"

בדבריו בישיבת הממשלה הציג שר הביטחון את הקו שלו. לשיטתו, עצם קיומה של תחנה צבאית המשדרת תכני אקטואליה ופוליטיקה הוא חריג ואינו מקובל בדמוקרטיות מערביות. כ״ץ טען כי גלי צה״ל חרגה לאורך השנים מהמנדט שניתן לה, והפכה מגוף שנועד לשרת את חיילי צה״ל ומשפחותיהם לבמה לדעות פוליטיות, שחלקן כוללות ביקורת ישירה ולעיתים חריפה על הצבא עצמו, מפקדיו ופעילותו.

לדבריו, העיסוק הפוליטי פוגע באחדות הצבא ובמורל הלוחמים, בעיקר בתקופה של מלחמה מתמשכת, ואף יוצר בלבול מסוכן בזירה החיצונית. כ״ץ ציין כי אויבי ישראל עלולים לפרש מסרים המשודרים בתחנה כעמדה רשמית של צה״ל, בשל היותה יחידה צבאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לעמדה הזו וחיזק אותה, כשהדגיש כי המצב הקיים אינו סביר ואינו מתאים למדינה דמוקרטית, ואף השווה אותו למודלים הנהוגים במשטרים שאינם רלוונטיים לישראל.

שרים נוספים בדיון העלו טענות משלימות, ובהן היעדר תשתית חוקית מוצקה להפעלת התחנה. לטענתם, האישור המקורי שניתן לגלי צה"ל בשנת 1950 היה זמני ומוגבל, ומאז לא עוגן בהחלטת ממשלה מסודרת או בחקיקה. כ״ץ הסתמך גם על עמדות של בכירי צבא בעבר ובהווה, כפי שהוצגו בפני ועדות מקצועיות, שלפיהן יש קושי מובנה בכך שיחידה צבאית פועלת כגוף תקשורת עצמאי עם חופש עריכה מלא.

התנגדות משפטית ועתירות לבג"ץ

לצד ההכרעה העקרונית, הממשלה אישרה שורה של צעדים אופרטיביים שנכנסים לתוקף באופן מיידי. שר הביטחון הנחה לעצור לאלתר את כלל המיונים לגלי צה״ל, הן לשירות סדיר והן לשירות מילואים, ולהפסיק שיבוץ של חיילים חדשים בתחנה. החיילים המשרתים כיום בגלי צה״ל צפויים לעבור תהליך הדרגתי של שיבוץ מחדש ביחידות צה״ל השונות, תוך מתן עדיפות לתפקידי לוחמה ותפקידי תומכי לחימה.