חברות פרסום החוצות מבקשות גם הן הסדר פיצוי הולם
החברות המובילות בשוק לפרסום חוצות התאגדו במסגרת איגוד לשכות המסחר תחת השם "איגוד החברות לפרסום חוצות". מדובר בחברות אשר מריצות קמפיינים של חברות גדולות על גבי שלטי חוצות (Billboards) ומתחזקות פוסטרים בתחנות אוטובוס ובשלטי מכוונים.
החטיבה הוקמה במטרה למסד את תחום פרסום החוצות, ולפעול לקידום מיצובו ותדמיתו הציבורית. רוני הראל, מנכ"ל חברת מקסימדיה לפרסום חוצות נבחר לכהן כיו"ר האיגוד. הראל מסר היום (ד'), כי "החברות המאוגדות רואות חשיבות רבה בהסדרתו של הענף וקידומו, שכן הענף התפתח עם השנים ויש מקום לגיבוש כללים ועקרונות להסדרתו. הכוונה היא לגבש אמנה שתחייב את העוסקים בתחום לפעול על פי עקרונות מקצועיים, תוך חיזוק אמון הצרכנים בשירות שמעניקות החברות".
החטיבה מאגדת בין שורותיה את חמש החברות הגדולות והעיקריות בענף: מקסימדיה, רפיד, מרקעים, חוצות זהב וזהר חוצות, המהוות 75% מענף פרסום החוצות בישראל ומתכוונת לצרף חברות פרסום חוצות נוספות לשורותיה.
הנושא הראשון אותו מתכוון האיגוד לקדם הוא הסדר פיצוי הולם לתקופת המלחמה בלבנון. חברי האיגוד פנו במכתב ל-60 רשויות מקומיות על מנת לבקש הקלה בדמי הזכיינות אותן משלמות החברות לרשויות עבור השימוש בשטחי הפרסום העירוניים, ו/ או ביטול תשלום אגרת השילוט עבור חודש יולי, בו התקיימה המלחמה וגרמה להפסדים קשים בענף.
לדברי עו"ד נעמה גולדמן, מנהלת תחום פרסום חוצות בלשכת המסחר, בתקופת המלחמה בלבנון נאלצו חברות פרסום החוצות להמשיך לעבוד ונאלצו בהתאם להוראות העיריות לא להשאיר שלטים ערומים באזור תל-אביב ובאזורים שאינם בקו העימות. "בשל כך, פורסמו שלטים של קמפיינים ישנים אשר לא הניבו הכנסה כלל. בנוסף, בוטלו קמפיינים שלמים חדשים ולא היתה פעילות בשל המצב הבטחוני. באזור הצפון, כלל לא היתה קיימת אפשרות לתלות שלטים בשל ההרס של הטילים והכנסות חברות הפרסום נפגעו בצורה משמעותית".
לפיכך, דורשים חברי איגוד פרסום החוצות לקבל פיצוי כספי בנוסף לפיצוי הרגיל על פגיעה בעובדים ובמחזור המכירות. לטענתם, הפגיעה בהם היא כפולה- הכנסותיהם נפגעו והם נדרשו להמשיך לשלם לרשויות המקומיות את דמי הזכיון ואת אגרת השילוט.
אנשי הרשויות המקומיות מצידם לא התרגשו וענו לחברי האיגוד בתשובה שלילית או לקונית ואף לא מדוייקת. לדברי גולדמן, האיגוד אינו מתכוון לוותר לרשויות וכרגע הם נמצאים בשלב של סבב שני של מכתבי תשובה לרשויות והעמדתן על חוסר הדיוק בפרטים. "חברי איגוד פרסום החוצות ממשיכים לפעול למען ניכוי החלק היחסי של תקופת המלחמה מדמי הזכיינות או מאגרת השילוט", מסכמת גולדמן.
ענף פרסום חוצות מגלגל כ-50 מיליון דולר בשנה ומפרנס למעלה מ-200 בתי אב באופן ישיר. כמו כן, עשרות קבלני משנה וספקים עוסקים בהדפסת השלטים בבתי דפוס עצמאיים, תליית הפוסטרים ובתחזוקת מתקני השילוט ומשתייכים אף הם למשתכרי הענף.