טסלה
צילום: Pixabay

עוד אנליסט חותך את מחיר היעד של טסלה, הפעם זה לא בגלל טוויטר

המשקיעים חוששים שהראש של מאסק נמצא פחות מדי בטסלה ויותר מדי בטוויטר, אבל הבעיות של טסלה לא נמצאות רק שם
נתנאל אריאל | (6)

מייסד טסלה אלון מאסק עושה קולות של 'אני רוצה לחזור להשקיע יותר בטסלה ופחות בטוויטר'. הוא לא אומר את זה במפורש אלא באמצעות סקר שעשה ובו שאל את הגולשים האם הוא צריך לפרוש מתפקיד מנכ"ל טוויטר (57.5% ענו לו - כן). זה לא אומר שעכשיו הוא יפרוש מהתפקיד. אחרי הכל, הוא הוכיח כבר שהוא בלתי צפוי לחלוטין. אבל הוא כן מקשיב לביקורות שיש עליו, עובדה שהוא בכלל פרסם את הסקר הזה. 

כשהמנכ"ל הוא גם פרזנטור דומיננטי כל כך לא פלא שהסיבה העיקרית לנפילת מניית טסלה השנה היא ההתמקדות של מאסק בטוויטר. אבל טוויטר כן-או-לא, זו רק אחת מהבעיות שיש כרגע לטסלה. צריך לזכור, הביזנס של טסלה זה כלי רכב. מצחיק שצריך לציין את זה. מאסק עצמו אמר שהרכישה של טוויטר תעשה טוב לטסלה, אבל לא הסביר כיצד.

בכל מקרה, טסלה ממשיכה בייצור ומכירות והיא גדלה בקצב מרשים של עשרות אחוזים משנה לשנה. האנליסטים באופן כללי שוריים על המניה - מתוך 42 אנליסטים בחודש אוקטובר 26 נתנו המלצת קניה, 10 'החזק' ו-6 אמרו למכור או 'תשואת חסר'. מתוך 41 אנליסטים בחודש נובמבר 25 אמרו לקנות, 11 להחזיק ו-5 המליצו למכור או תשואת חסר. החודש המספרים כבר שונים: מתוך 23 אנליסטים 8 ממליצים על קניה, 8 על החזק ו-7 על תשואת חסר ומכירה. כלומר, הרבה פחות אנליסטים פרסמו המלצות חיוביות. עדיין ככל הנראה רובם חושבים שהיא צריכה לעלות, אבל אולי פחות נעים להם לומר את זה אחרי עוד ועוד התרסקות של המניה (מחקה 60% מהשיא).

אחד ממי שעדיין שוריים על המניה הוא האנליסט ויג'יי רקש (Vijay Rakesh) מחברת מיזוהו (Mizuho). הוא מוריד את היעד שלו למחיר המניה בעוד שנה ל-285 דולר, לעומת 330 דולר באנליזה הקודמת, אבל עדיין מחזיק בהמלצת קנייה. יצוין כי מחיר המניה כעת בשוק עומד על 146 דולר בלבד, כלומר מבחינתו יש במנייה אפסייד של 95%. 

לדבריו, "אנו רואים את שוק כלי הרכב מאתגר ברחבי העולם לתוך שנת 2023, מונע על ידי ריביות גבוהות, מחירי אנרגיה ושיעורי מימון גבוהים המשפיעים על סבירות השגה", כתב רקש. "זה יכול להאפיל על תחזית ייצור רכב גם אם שרשאות האספקה וצווארי הבקבוק של הייצור יקלו". למעשה, הסיבות העיקריות בדוח שלו הן הריבית, האינפלציה וזמינות. הוא הזכיר את טוויטר רק פעם אחת באנליזה שלו כאשר אמר שהוא מודאג ממכירת היתר של מניית טסלה שהגיעה בגלל מכירת המניות של טוויטר בידי מאסק, כדי לממן את ההפסדים בטוויטר. כזכור, מאסק מכר בשבוע האחרון מניות של טוויטר בהיקף של 3.6 מיליארד דולר.

יעד מחיר האנליסטים הממוצע של מניית טסלה הוא כעת 258 דולר למניה, ירידה של כ-35 דולר למניה מאז השלים מאסק את רכישת טוויטר בחודש אוקטובר. יעדי מחירי האנליסטים הגיעו לשיא באפריל של 340 דולר למניה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ומה לגבי שאר מניות כלי הרכב החשמלי?

רקש גם הוריד את מחיר היעד שלו עבור מניית ריביאן  RIVIAN AUTOMOTIVE  וכן עבור מניית ניו  NIO INC הסינית. עבור ריביאן הוא צופה מחיר של 50 דולר למניה (לעומת 58 בתחזית הקודמת) ועבור NIO הוא צופה 28 דולר (לעומת 34 בתחזית הקודמת) - אבל גם במקרה שלהן הוא נשאר עם המלצת קנייה. 

הוא לא היחיד. כ-60% מהאנליסטים נותנים המלצת קנייה לריביאן עם מחיר יעד ממוצע של 46 דולר למניה (המחיר שלה כעת בשוק הוא 22 דולר). במקביל גם 83% מהאנליסטים שכותבים על NIO נותנים לה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 18 דולר. המחיר שלה עכשיו הוא 11 דולר. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בדיחה 21/12/2022 16:53
    הגב לתגובה זו
    אף אחד מהם לא יודע מה יקרה כולם סתם כותבים לפי מצב רוח של שוק וקל מאוד להפחיד את הציבור היות וזה מטרה שלהם.
  • 3.
    מפריח השערוריות 20/12/2022 19:55
    הגב לתגובה זו
    מכוניות מעולות,וולוו בעור של אריה,וכמות מכירות עצומה יחסית לתקופה הקצרה שמייצרים חשמליות
  • 2.
    שרון 20/12/2022 19:11
    הגב לתגובה זו
    כשהיתה ראשונה ויחידה תפסה גובה הזוי. האנליסטים פחדו לחשוף את הטירוף התלת בןעתי של טסלה. עכשיו כל תעשיית הרכב הענקית צייצרת מיגוון חשמליות ובתוספת חברות סיניות יחזירו אותה לנורמליות . מקסימום 100 מילארד.
  • 1.
    רק מנופח 20/12/2022 18:02
    הגב לתגובה זו
    מתומחר פי 5...תחששששבו על זה.למרות המיקרו קוסמוס של טסלה
  • איילון 20/12/2022 22:11
    הגב לתגובה זו
    על כל רגש מזהם שהן מייצרות
  • דובון 20/12/2022 19:36
    הגב לתגובה זו
    וצומחת 50% בכל שנה!
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

סמארט #5. צילום יואב פולססמארט #5. צילום יואב פולס

יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח

כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח. 

בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2 

יואב פולס |

כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.

הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.

הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.

המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.


סמארט #5. צילום יואב פולס