הורים לילדים? מיום שלישי הקרוב אתם עבריינים
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון מנסה לצייר את עצמו כמי שדואג לילדים ולתינוקות בישראל. הוא מסרב לכנס דיון של ועדת הכלכלה כדי לבטל תקנות (שגויות) של משרד התחבורה מתקופתה של מירי רגב כשרת התחבורה. על פי התקנות, כל מי שמסיע ילד או תינוק בישראל ברכב יהיה חייב להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. מדובר במערכות שאמורות להיות מתחת לגוף הילד והן אמורות להתריע כשאר שוכחים את הילד ברכב.
יודגש- יצרניות כסאות הבטיחות אוסרות להוסיף פריט כלשהו לכסא ואומרת כי זה עלול לסכן את הילד במקרה של תאונה. אבל בישראל יש מי שחושבים שהם יודעים יותר מהיצרנים עצמם מה נכון.
אז לאחר הטעות המקורית, במשרד התחבורה הבינו שהתקנות לא סבירות (הסבר מדוע - בהמשך הכתבה) ויש לבטלן וכבר בחודש אוקטובר האחרון הודיעה שרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי שהיא רוצה לבטל את התקנות, אבל ביטון דרש ממשרד התחבורה לספק תוכנית אחרת להצלת הילדים.
בינתיים פתרון חדש מצד משרד התחבורה אין, היו"ר לא מוכן אפילו לכנס דיון בנושא וממציא תירוצים שונים, תאריך היעד של ה-1 במרץ מתקרב, ונכון לעכשיו - החל מיום שלישי (עוד יומיים) כל הורה שלא התקין את המערכת הופך לעבריין שמסתכן בקנס של 250 שקלים ו-4 נקודות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדיונים של ועדת הכלכלה לשבוע הנוכחי יש שלל נושאים חשובים - כמובן - כמו פיקדון על בקבוקים, הוקרה לילדים של נעל"ה (נוער עולה לפני ההורים) ורפורמה בדואר, אבל איכשהו, לא נמצא מקום פנוי לדיון על תקנות שנויות במחלוקת ששעון החול במקרה שלהן הולך ואוזל - ויהפוך את כל ההורים בישראל לעבריינים.
ההתנגדות של ביטון לביטול התקנות לא עניינית - והוא מודה בכך בפה מלא
בדיון בנושא אחר שהתקיים ביום רביעי בוועדת הכלכלה על פיילוט לרכבים אוטונומיים בישראל השתתפה גם שרת התחבורה מרב מיכאלי והיו"ר ביטון חשף את הסיבה האמיתית לסחבת: משחקים פוליטיים מטופשים על גבם של אזרחי ישראל. ביטון פנה למיכאלי ואמר "אני מצפה שתקדמו חוקים של שר הביטחון למען החיילים ואנשי הקבע ותסיימו את המשבר הזה". ביטון מתכוון לשחיתות שמקדם בני גנץ להלבנת התוספת הלא חוקית לפנסיות של אנשי הקבע בצה"ל, אליה מתנגדים חלקים בקואליציה, ובצדק. מיכאלי ענתה שגם אם יש מחלוקות כחול לבן לא היו צריכים להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת. במילים אחרות, יש כאן מנוף לחץ של ביטון וכחול לבן - תאשרו את החוקים 'שלנו' ונאשר גם את ביטול התקנות. לא תאשרו? אזרחי ישראל ישלמו את המחיר.
אבל איך בכל זאת ביטוח מנסה למרוח את הציבור ולהציג את עצמו כמי שאכפת לו מהילדים בישראל? (ולא נגיד - מאותן חברות ספציפיות שהצליחו להפעיל לובינג ולזכות במונופול בתחום)
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ביטון מתרץ את עמדתו בכך ש"קשה לנו לבטל את התקנה למניעת שכחת ילדים בלי לדעת שיש למשרד תכנית לקיץ הקרוב" וזרק את הכדור בחזרה למגרשה של מיכאלי. מיכאלי לא התבלבלה ואמרה כי היא "מציעה שנקבע דיון ולקראתו נעשה פגישה ונקבע מתווה".
ביטון טען כי "יש מחלוקת בין הוועדה למשרד" (התחבורה) והוסיף כי כפי שנעשה בעבר בתמרוץ מערכות בטיחות של חברת מובילאיי, כך ניתן לתמרץ בעלי רכבים ישנים בצורה דומה, או למצוא פתרונות אחרים כמו לחלק כ-50 או 100 אלף מערכות למניעת שכחת ילדים, בעיקר למוחלשים, ולבחון האם זה מציל חיים.
בתגובה לכך אמרה מיכאלי כי "האמצעים של מובילאיי הוכיחו עצמם כיעילים, מה שלצערנו לא הוכח במוצרים למניעת שכחת ילדים". מיכאלי ביקשה לקבוע דיון ולפניו לדון במתווה, ביטון ביקש מח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, להביא לוועדה מתווה כזה - אלא שטופורובסקי היה מאלה שקידם בהתלהבות את התקנות והשאלה היא האם כעת הוא יהיה מסוגל להבין שבעצם טעה.
מערכות יקרות שלא הוכחו כיעילות - אז למה צריך אותן?
הבעיה הבסיסית היא שהמערכות הללו לא הוכחו בעולם כיעילות. בנוסף, יש מספר חברות ספציפיות שהן ורק הן אושרו, ובאופן לא מפתיע המחיר של המערכות שלהן גבוה בהרבה מאשר של חלופות אחרות בשוק. כלומר - נודף ריח חזק מאוד של לובינג שמטרתו אולי למקסם את רווחי החברות הללו. לשם השוואה, עלות המערכות מגיע ל-500 שקל למערכת בודדת, בעוד מערכת אלטרנטיבית שאינה מאושרת עומדת 80-150 שקל בלבד.
על כמה ילדים שנפטרים בכל שנה מדובר? על פי נתוני 'בטרם' 881 מקרים תועדו מאז 2010 ו-34 מקרים הסתיימו במוות של פעוטות. המספרים הרשמיים נמוכים יותר ומדברים על 25 מקרי מוות ו-462 מקרי אשפוז, נכון לשנה שעברה. קחו כל נושא אחר - מוות בתאונות כיוון שאנשים לא חגרו חגורת בטיחות, מוות או פציעה של ילדים שטבעו בבית, חנק ועוד ותגלו שהמספרים שם גבוהים הרבה יותר. אז למה המדינה רצה לטפל דווקא בבעיה יחסית שולית? למדינה פתרונים.
אין חולק כמובן על כך שמדובר בטרגדיה נוראה ובמקרים כואבים וקשים, אבל האם בגלל ממוצע של 3 ילדים מתים בשנה זה הגיוני לחייב את כל ההורים והסבים והסבתות בישראל לרכוש מערכת לכל כסא בטיחות לילדים, ובפרט כאשר מדובר במערכת שלא הוכחה כיעילה בהשגת הפתרון, ובעלות של 500 שקל לכל כסא, כלומר עלות של 1000-15000 שקלים למשפחה, כולל סבים וסבתות שמסיעים את הילדים לעיתים רחוקות יחסית? לא ממש. ורק נציין כי מאחר שבמשפחות רבות יש יותר מרכב אחד - העלות עלולה להיות גבוהה עוד יותר.
תגובות לכתבה:
ח"כ מיכאל ביטון מסר בתגובה: "על מנת שיתקיים דיון בוועדה נדרשת פעולה ממשלתית לטיפול בנושא כדוגמת סיבסוד מכשור למניעת שיכחת ילדים ברכב (כמו שנעשה לרכבים ישנים עם התקני בטיחות כדוגמת מערכת מובילאיי) זאת סוגייה שמדובר בה בחיי אדם, בכל שנה בקיץ מתקיימות טרגדיות נוראיות בהן תינוקות וילדים מאבדים את חייהם או נפצעים באופן חמור.
"אי אפשר לראות את סכנת החיים הזאת, לדעת שיש מענה למניעה ולא לנקוט פעולה בין אם באחריות ההורים כפי שמופיע בתקנה (לרכוש ערכות ולהתקין) או לחליפין פעולה ממשלתית מעשית בתחום זה שתשפר באמת את המצב."
מי שעדיין לא מבינה את הטעות שלה היא שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לשעבר, ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב, הליכוד, שמסרה: מיכאלי וחבריה לממשלה פועלים בניגוד לאינטרס הציבורי. הם בוחרים לרמוס תהליך שבוצע ואושר בצורה מקצועית ועניינית, על ידי הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה, תוך ליווי הייעוץ המשפטי של המשרד ובאישור וועדת הכלכלה של הכנסת הקודמת והנוכחית.
"כל אותם נסיונות לתרץ את ביטול הצלת החיים של ילדים בשל "עלות גבוהה" כביכול של המערכת, או בשל קשרים עם חברות לובינג כאלה ואחרות, הינם שקר גמור וחסרי כל ביסוס במציאות. הודות לעבודת הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, התאפשר היצע מגוון של מערכות למניעת שכחת ילדים, במחירים נוחים ושווים לכל נפש, הרחוקים מהמספרים שבהם נקטו מתנגדי ההגנה על הפעוטות.
- 10.את הנזקים של האגו של מיכאלי יקח 30 שנה לתקן. (ל"ת)דנית 27/06/2022 16:18הגב לתגובה זו
- 9.רר 26/06/2022 11:26הגב לתגובה זוהכי מושחת שיש, אתה חייב פייזר וחייב מובילאי
- 8.מרוקאי עם אגו נפוח 22/06/2022 15:16הגב לתגובה זואבל האיש הזה נפוח(תרתי משמע), ולא מוכן לדון בנושא, עד שמשרד התחבורה יתן פיתרון. כל דבר שלא מוצא חן בעיניו, הוא עוצר אותו, במקום לעזור ולתקן. מרוקאי ישאר מרוקאי, לא יעזור כלום.
- 7.טרלול 18/06/2022 07:21הגב לתגובה זומי שלא עירני לילדים שלו משלם מחיר פתאם הצדקנות של השלטון מתעוררת . אבל בגיל 18 מותר להם לסכן את אותם ילדים במבצעים מטופשים בשטחים הכבושים . לכו לעזאזלא
- צודק לגמרי 22/06/2022 15:18הגב לתגובה זואבל גם הביטון הזה צריך לעבוד קצת, ולתת יד לתיקון התקנה. בינתיים לא עושים כלום, כרגיל.
- 6.עידם הפופוליזים ויעלה כמה שיעלה (ל"ת)אדם 06/04/2022 13:38הגב לתגובה זו
- 5.אמיר 13/03/2022 10:13הגב לתגובה זואם יש להם כבר נקודות, או יהיו להם.
- 4.בטוח שמישהו מרווח מזה! (ל"ת)אמנון 13/03/2022 10:11הגב לתגובה זו
- 3.הציבור מאפשר שיעבדו עליו - לא חדש (ל"ת)אזרח 02/03/2022 14:48הגב לתגובה זו
- 2.במילה אחת - שחיתות (ל"ת)ריצרד 27/02/2022 11:06הגב לתגובה זו
- 1.בטח גם מירי רגב חתכה קופונים (ל"ת)Vv 27/02/2022 08:42הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)