מנכ"ל BYD, וואנג צ'ואנפו; קרדיט: רשתות חברתיות
מנכ"ל BYD, וואנג צ'ואנפו; קרדיט: רשתות חברתיות

"הרכבים החשמליים הסיניים מובילים על השוק ב-5 שנים"

"פרוטקציוניזם לא עובד כשמדובר במוצרים טובים", אמר מנכ"ל BYD וואנג צ'ואנפו על רקע הטלת המכסים של האיחוד האירופי ושל ארה"ב; בינתיים BYD ממשיכה לצמוח בשוק המקומי, אבל האם היא תצליח להמשיך לצמוח גם מחוצה לו?

רוי שיינמן | (3)
נושאים בכתבה BYD רכב חשמלי

סין מקדימה את המתחרים בתעשיית הרכב החשמלי ב-3-5 שנים, כך טוען מנכ"ל BYD, וואנג צ'ואנפו. לדבריו, העליונות הסינית באה לידי ביטוי במוצרים, בטכנולוגיה ובשרשרת האספקה של התחום. וואנג אמר את הדברים בראיון לטלוויזיה הממלכתית של סין, בעקבות כנס בהשתתפות נשיא המדינה שי ג'ינפינג ובכירי התעשייה המקומית.


הכנס, שנערך השבוע, כלל דמויות מפתח מהסקטור הטכנולוגי, כאשר וואנג היה בין הדוברים המרכזיים. דבריו מצטרפים לעלייה החדה של תעשיית הרכב הסינית, אשר עקפה את יפן ב-2023 והפכה ליצואנית הרכב הגדולה בעולם.


יתרון לא הוגן

הרכבים החשמליים הסיניים משתלטים על העולם ולוקחים נתח שוק משחקניות ענק כמו טסלה. אחתה סיבות העיקריות להצלחה של החברות הסיניות היא שהן מקבלות סובסידיות מהממש הסיני שמאפשר להן להוזיל את המחירים. כך בעוד טסלה מתקשה להוריד את מחירי הרכבים שלה מתחת לטווח של 20-25 אלף דולר, החברות הסיניות מוכרות רכבים בפחות מ-20 אלף דולר. 


דבריו של מנכ"ל BYD נשמעים על רקע ההתמודדות של חברות הרכב המקומיות עם מכסי ייבוא מצד ארה"ב והאיחוד האירופי, שלאחרונה הודיע על הטלת מכסים של 17% על רכבי BYD החשמליים, צעד שנועד להגן על התעשייה המקומית באירופה. וואנג התייחס לכך בראיון נוסף שפורסם ברשתות החברתיות הסיניות, ואמר כי "פרוטקציוניזם לא עובד כשמדובר במוצרים טובים". הוא הדגיש כי תמיכת הצרכנים היא זו שמניעה את BYD להתגבר על האתגרים השונים ולהמשיך להוביל את התחום.


BYD ממשיכה להתחזק

בינתיים, בתוך כך, BYD מתמודדת עם גל תלונות מצד לקוחות בסין, לאחר שהחברה הודיעה כי תציע תכונות נהיגה אוטונומית ללא תשלום ברוב דגמיה החדשים. הצעד גרם לרבים מהלקוחות הקיימים לחוש כי שילמו מחיר גבוה מדי על הרכב שרכשו קודם לכן.


BYD נהנית משוק ביתי עצום בסין ומדינמיקת שוק שממשיכה להעדיף רכבים חשמליים. בנוסף, החברה הצליחה לשמר עליית מחירים מתונה יחסית ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרים בשרשרת האספקה. ההובלה של BYD נובעת לא רק מהמספרים הגבוהים אלא גם מהיכולת לייצר דגמים מגוונים ומוזלים שמותאמים לשוק המקומי ולעולם. מנגד, המתחרה הגדולה, טסלה, ממשיכה להתמקד במותג יוקרתי יותר ובפרויקטים שאפתניים כמו הרובו-טקסי ודגם חדש זול שצפוי לצאת ב-2025, אך התחרות מסין מתחזקת.


BYD הוכיחה שהיא יכולה להתחרות בטסלה במספרים, אך השאלה הגדולה היא האם היא תוכל לשמור על המומנטום גם בשווקים בינלאומיים. עם יותר דגמים חשמליים וזולים, ייתכן ש-BYD תהפוך למתחרה עולמית אמיתית שתסכן את ההובלה של טסלה גם מבחינה תדמיתית. בינתיים, טסלה נחשבת למהודרת ולאיכותית ביותר מבין כל חברות הרכב החשמליות, ובאופק לא נראה שמעמדה יתערער, אבל BYD היא בהחלט מתחרה ראויה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 22/02/2025 17:36
    הגב לתגובה זו
    סיניות וטסלה הן 2 קצוות.
  • אתה טועה בגדול. עשה בדיקה נוספת. (ל"ת)
    אנונימי 23/02/2025 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    20 אלף דולר !!! 19/02/2025 04:51
    הגב לתגובה זו
    טרוף מוחלט
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטורס היברידי. צילום רונן טופלברג

טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח

טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח. 

הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין. 

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.

החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס.  מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.

שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.


KGM טורס היברידי. צילום רונן טופלברג

העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.

נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.