"הרכבים החשמליים הסיניים מובילים על השוק ב-5 שנים"
"פרוטקציוניזם לא עובד כשמדובר במוצרים טובים", אמר מנכ"ל BYD וואנג צ'ואנפו על רקע הטלת המכסים של האיחוד האירופי ושל ארה"ב; בינתיים BYD ממשיכה לצמוח בשוק המקומי, אבל האם היא תצליח להמשיך לצמוח גם מחוצה לו?
סין מקדימה את המתחרים בתעשיית הרכב החשמלי ב-3-5 שנים, כך טוען מנכ"ל BYD, וואנג צ'ואנפו. לדבריו, העליונות הסינית באה לידי ביטוי במוצרים, בטכנולוגיה ובשרשרת האספקה של התחום. וואנג אמר את הדברים בראיון לטלוויזיה הממלכתית של סין, בעקבות כנס בהשתתפות נשיא
המדינה שי ג'ינפינג ובכירי התעשייה המקומית.
הכנס, שנערך השבוע, כלל דמויות מפתח מהסקטור הטכנולוגי, כאשר וואנג היה בין הדוברים המרכזיים. דבריו מצטרפים לעלייה החדה של תעשיית הרכב הסינית, אשר עקפה את יפן ב-2023 והפכה ליצואנית הרכב הגדולה
בעולם.
יתרון לא הוגן
הרכבים החשמליים הסיניים משתלטים על העולם ולוקחים נתח שוק משחקניות ענק כמו טסלה. אחתה סיבות העיקריות להצלחה של החברות הסיניות היא שהן מקבלות סובסידיות מהממש הסיני שמאפשר להן להוזיל את המחירים. כך בעוד טסלה מתקשה להוריד את מחירי הרכבים שלה מתחת לטווח של 20-25 אלף דולר, החברות הסיניות מוכרות רכבים בפחות מ-20 אלף דולר.
דבריו של מנכ"ל BYD נשמעים על רקע ההתמודדות של חברות הרכב המקומיות עם מכסי ייבוא מצד ארה"ב והאיחוד האירופי, שלאחרונה הודיע
על הטלת מכסים של 17% על רכבי BYD החשמליים, צעד שנועד להגן על התעשייה המקומית באירופה. וואנג התייחס לכך בראיון נוסף שפורסם ברשתות החברתיות הסיניות, ואמר כי "פרוטקציוניזם לא עובד כשמדובר במוצרים טובים". הוא הדגיש כי תמיכת הצרכנים היא זו שמניעה את BYD להתגבר
על האתגרים השונים ולהמשיך להוביל את התחום.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- צניחה דרמטית: BYD מגלה שגם ענקיות מדממות במלחמת מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BYD ממשיכה להתחזק
בינתיים, בתוך כך, BYD מתמודדת עם גל תלונות מצד לקוחות בסין, לאחר שהחברה הודיעה כי תציע תכונות נהיגה אוטונומית ללא תשלום ברוב דגמיה החדשים. הצעד גרם לרבים מהלקוחות הקיימים לחוש כי שילמו מחיר גבוה מדי על הרכב שרכשו קודם לכן.
BYD נהנית משוק ביתי עצום בסין ומדינמיקת שוק שממשיכה להעדיף רכבים חשמליים. בנוסף, החברה הצליחה
לשמר עליית מחירים מתונה יחסית ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרים בשרשרת האספקה. ההובלה של BYD נובעת לא רק מהמספרים הגבוהים אלא גם מהיכולת לייצר דגמים מגוונים ומוזלים שמותאמים לשוק המקומי ולעולם. מנגד, המתחרה הגדולה, טסלה, ממשיכה להתמקד במותג יוקרתי יותר ובפרויקטים
שאפתניים כמו הרובו-טקסי ודגם חדש זול שצפוי לצאת ב-2025, אך התחרות מסין מתחזקת.
BYD הוכיחה שהיא יכולה להתחרות בטסלה במספרים, אך השאלה הגדולה היא האם היא תוכל לשמור על המומנטום גם בשווקים בינלאומיים. עם יותר דגמים חשמליים וזולים, ייתכן
ש-BYD תהפוך למתחרה עולמית אמיתית שתסכן את ההובלה של טסלה גם מבחינה תדמיתית. בינתיים, טסלה נחשבת למהודרת ולאיכותית ביותר מבין כל חברות הרכב החשמליות, ובאופק לא נראה שמעמדה יתערער, אבל BYD היא בהחלט מתחרה ראויה.
- 2.אנונימי 22/02/2025 17:36הגב לתגובה זוסיניות וטסלה הן 2 קצוות.
- אתה טועה בגדול. עשה בדיקה נוספת. (ל"ת)אנונימי 23/02/2025 16:06הגב לתגובה זו
- 1.20 אלף דולר !!! 19/02/2025 04:51הגב לתגובה זוטרוף מוחלט
גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
החברות פוינטר ואיתוראן העוסקות בסיכול, איתור והשבה של כלי רכב גנובים מסכמות של המחצית הראשונה של 2025, והנתונים לא מעודדים.
תושבי פתח תקווה נמצאים על הכוונת של חוליות גנבי הרכב לפי נתוני פוינטר.
המשרד לבטחון פנים חייב להתחיל לפעול למען כלל אזרחי המדינה, לשנות גישה ולהבין שהפשיעה הכלכלית מתדלקת טרור.
'פוינטר ו'איתוראן' מפרסמות את נתוני גניבות כלי הרכב למחצית הראשונה של 2025, והממצאים לא משמחים, בעיקר אם אתם תושבי פתח תקווה.
נתוני פוינטר
האירועים הבטחונים השפיעו גם על גנבי הרכב, ולפי חברת פוינטר ברבעון השני של 2025 נרשמה ירידה של 10% בנסיונות הגניבה וגניבת כלי רכב בישראל, בהשוואה לרבעון המקביל ב 2024. בהשוואה לרבעון הראשון של 2025 נרשמה ירידה של 5% בגניבת כלי רכב ובנסיונות הגניבה. להערכת החברה הירידה באירועים נובעת מהמצב הבטחוני ופעילות כוחות הבטחון באיזור הגבול, במקביל לפעילות כוחות הבטחון בכפרים ובערים בשטחי הרש"פ.
פתח תקווה מובילה בגניבות רכב
עם זאת, תושבי פתח תקווה ככל הנראה לא יחושו בתחושת בטחון למרות הנתונים. לפי נתוני פוינטר, סובלים תושבי פתח תקווה מגנבי הרכב באופן ש – 15% מכלל גניבות כלי הרכב בישראל מתרחשים בעירם. גידול של פי 2.5 מהרבעון המקביל ב 2024 וגידול של 36% מהרבעון הראשון של 2025. תל אביב במקום השני עם 13% מכלל נסיונות גניבת כלי הרכב בישראל ברבעון השני, ירידה של 28%, ירושלים עם 8%, נתניה ובאר שבע עם 5% וראשון לציון עם 4%.
אם בעבר גניבות כלי רכב היו אירועי לילה בעיקר כאשר יש פחות תנועה של עוברי אורח וכוחות שיטור, כיום הדבר לא כך. שעות פעילות חוליות גנבי הרכב נחלקות באופן שווה על כל שעות היממה, דבר שמעיד יותר מכל על בטחון והעדר חשש מצד גנבי הרכב.
- איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
- גידול של 11% בגניבת כלי רכב: איזו עיר מובילה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניתוח שנות הייצור המועדפות על גנבי רכב, הרי שהבציר המועדף עליהם הוא בציר 2021 עם 18% נסיונות גניבה וגניבה של כלי רכב משנתון זה. כלי רכב שנת המודל 2022 במקום השני בהעדפות גנבי הרכב עם 16% מהנסיונות, כלי רכב משהנים 2023 ו – 2019 כל אחד עם 13%, וכלי רכב משנת 2024 מהווים 11% מהאירועים.