BYD  חדש
צילום: יצרן

לקראת מלחמת מחירים חדשה? ההודעה של BYD שמפילה את המתחרות

מניות יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות Xpeng וג'ילי נופלות הבוקר בהונג קונג לאחר שהמתחרה BYD הודיעה כי תציע תכונות נהיגה חכמה בחינם כמעט בכל הדגמים שלה, במה שעשוי לפתוח מלחמת מחירים חדשה בשוק הסיני התחרותי

איתן גרסטנפלד | (1)

מניות יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות Xpeng Xpeng Motors 2.6%   וג'ילי GEELY AUTO. HLDGS HD-,02 0%  נופלות הבוקר לאחר שהמתחרה BYD הודיעה כי תציע תכונות נהיגה חכמה בחינם כמעט בכל הדגמים שלה. 


BYD תציע ללקוחותיה מערכת עזר לנהג (ADAS)ב-21 דגמים, ללא עלות נוספת. עד כה, הציעה BYD תכונות מעין אלו, המאפשרות למכוניות לנווט בתנועה אוטונומית בכבישים מהירים תחת פיקוח של נהג אנושי, רק בדגמים שמחירם עלה על 30,000 דולר. כעת, המהלך של BYD צפוי לפגוע ביריבות ועשוי לפתוח מלחמת מחירים חדשה בשוק הרכבים החשמליים הסינים התחרותי גם ככה. 


Leapmotor, השותפה הסינית של Stellantis, הייתה יצרנית הרכב הסינית הראשונה להגיב למהלך, והשיקה רכב חדש עם טכנולוגיית נהיגה חכמה במחיר של מתחת ל-150,000 יואן (כ-20 אלף דולר). ריצ'רד יו, יו"ר יחידת פתרונות המכוניות החכמים של Huawei, שפועלת להפוך לספקית מובילה של טכנולוגיית מכוניות חכמות בסין, כתב הבוקר בחשבון ב-Weibo האישי שלו כי "בכל הנוגע לנהיגה חכמה, שילוב תכונות שימושיות שונה לחלוטין מזה שהוא בטוח ויעיל", אך לא הזכיר את BYD. 


סין, שוק הרכב הגדול בעולם, נמצאת בשלוש השנים האחרונות במלחמת מחירים אכזרית שאילצה יצרניות רכב זרות לארגן מחדש את פעילותן והביא סטארט-אפים קטנים יותר לסגת. BYD הייתה המניע העיקרי של הטרנד עם הנחות בלתי פוסקות על המכוניות שלה, כולל אלה בסדרת הדגמים הנמכרים ביותר של Dynasty ו-Ocean, והשחרור שלה של גרסאות חדשות במהירות רבה יותר מהירה ביס למותגים מעבר לים.


BYD לאן?

BYD נהנית משוק ביתי עצום בסין ומדינמיקת שוק שממשיכה להעדיף רכבים חשמליים. בנוסף, החברה הצליחה לשמר עליית מחירים מתונה יחסית ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרים בשרשרת האספקה. ההובלה של BYD נובעת לא רק מהמספרים הגבוהים אלא גם מהיכולת לייצר דגמים מגוונים ומוזלים שמותאמים לשוק המקומי ולעולם. מנגד, המתחרה הגדולה, טסלה, ממשיכה להתמקד במותג יוקרתי יותר ובפרויקטים שאפתניים כמו הרובו-טקסי ודגם חדש זול שצפוי לצאת ב-2025, אך התחרות מסין מתחזקת.


האנליסטים מעריכים שטסלה ו-BYD ימשיכו להיות מובילות שוק, אך כל אחת מהן תצטרך להתמודד עם אתגרים ייחודיים. טסלה תצטרך להראות גידול במכירות לצד שמירה על שולי הרווח, בעוד ש-BYD תצטרך להרחיב את פעילותה לשווקים מחוץ לסין, שבהם טסלה נהנית מיתרון תדמיתי.

קיראו עוד ב"גלובל"


BYD הוכיחה שהיא יכולה להתחרות בטסלה במספרים, אך השאלה הגדולה היא האם היא תוכל לשמור על המומנטום גם בשווקים בינלאומיים. עם יותר דגמים חשמליים וזולים, ייתכן ש-BYD תהפוך למתחרה עולמית אמיתית שתסכן את ההובלה של טסלה גם מבחינה תדמיתית. בינתיים, טסלה נחשבת למהודרת ולאיכותית ביותר מבין כל חברות הרכב החשמליות, ובאופק לא נראה שמעמדה יתערער, אבל BYD היא בהחלט מתחרה ראויה.


צריך גם להזכיר שהשוק הופך לצפוף. מאות חברות סיניות נמצאות במשבצת של רכבים חשמליים, חלק גדול מהן לא ישרוד, וחלק קטן, בודדים יהפכו למעצמות. בנוסף, יש את חברות הרכב המסורתיות שנערכות לעלות מדרגה בהיקף ייצור הרכבים החשמליים, דבר שעשוי להעלות את המכירות של הרכבים החשמליים שלהם באופן משמעותי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 11/02/2025 09:14
    הגב לתגובה זו
    כולם ימשיכו לשדוד את הישראלי הפראייר
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותמייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיות

סטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר

החברה הגדילה את אחזקות הביטקוין ביותר מ־10,600 מטבעות באמצעות גיוסי הון, בזמן שפרמיית השוק על החברה ממשיכה להצטמצם והיא נערכת לעמידה בהתחייבויות באמצעות קרן רזרבות של 1.4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 2.63%   נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.


לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.


הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.


האנליסטים מנמיכים ציפיות

במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.


האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.


אלעד שרון מנכל קוגנייט
צילום: צילום מסך אתר החברה
דוחות

קוגנייט מטפסת אחרי שעקפה את הציפיות בהכנסות וברווח

קוגנייט עקפה את הציפיות האנליסטים בהכנסות וברווח וסיפקה תחזית מעודדת - הצפי עמד על 0.01 רווח למניה בעוד קוגנייט דיווחה על 0.24 רווח למניה, הצפי להכנסות עמד על 99.58 מיליון דולר והחברה דיווחה על 100.7 מיליון דולר הכנסות, בתגובה לתוצאות המניה עולה במסחר המוקדם בוול סטריט 4.7%

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קוגנייט

קוגנייט Cognyte software 3.7%   שמפתחת כלים שמאפשרים לממשלות וארגוני ביטחון לחקור איומים ולמנוע אותם, מפרסמת את התוצאות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת הכספים הפיסקלית שלה שהסתיימה ב-31 באוקטובר 2025. החברה עקפה את ציפיות האנליסטים בהכנסות וברווח. הצפי עמד על 0.01 רווח למניה בעוד קוגנייט דיווחה על 0.24 רווח למניה, הצפי להכנסות עמד על 99.58 מיליון דולר והחברה דיווחה על 100.7 מיליון דולר הכנסות, בתגובה לתוצאות המניה עולה במסחר המוקדם בוול סטריט 4.7% ונסחרת לפי 654 מיליון דולר.

עיקרי התוצאות

ברבעון השלישי, ההכנסות של החברה עמדו על 100.7 מיליון דולר, עלייה של כ-13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי על בסיס GAAP הגיע ל-3.2 מיליון דולר, לאחר שהחברה רשמה הפסד תפעולי של 2.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. על בסיס Non-GAAP, הרווח התפעולי הסתכם ב-9 מיליון דולר, לעומת 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם בהפסד של 3.4 מיליון דולר, עלייה מההפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, בעיקר בשל השפעות מס ושערי מטבע. ה-EBITDA המתואמת טיפסה ל-11.9 מיליון דולר, עלייה משמעותית בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ההכנסות הגיעו ל-293.8 מיליון דולר, עלייה של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה. הרווח התפעולי על בסיס GAAP עמד על 8.1 מיליון דולר, לאחר הפסד של 5.8 מיליון דולר בשנה שעברה, וה-Non-GAAP הרווח התפעולי טיפס ל-24.6 מיליון דולר, כמעט פי שלושה מהשנה הקודמת. ההפסד הנקי על בסיס GAAP ירד ל-0.5 מיליון דולר, לעומת 7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואמת הסתכמה ב-33.2 מיליון דולר, עלייה של כ-67%.


קוגנייט רכשה ברבעון השלישי כ-152 אלף מניות עצמית בסכום כולל של 1.3 מיליון דולר. יתרת המזומנים הסתכמה ב-106.6 מיליון דולר, ללא חובות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ל-25 מיליון דולר, עלייה מ-12.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, בעיקר בשל איסוף חובות יעיל ושיפור ברווחיות.