BYD  חדש
צילום: יצרן

לקראת מלחמת מחירים חדשה? ההודעה של BYD שמפילה את המתחרות

מניות יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות Xpeng וג'ילי נופלות הבוקר בהונג קונג לאחר שהמתחרה BYD הודיעה כי תציע תכונות נהיגה חכמה בחינם כמעט בכל הדגמים שלה, במה שעשוי לפתוח מלחמת מחירים חדשה בשוק הסיני התחרותי

איתן גרסטנפלד | (1)

מניות יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות Xpeng Xpeng Motors -2.06%   וג'ילי GEELY AUTO. HLDGS HD-,02 0%  נופלות הבוקר לאחר שהמתחרה BYD הודיעה כי תציע תכונות נהיגה חכמה בחינם כמעט בכל הדגמים שלה. 


BYD תציע ללקוחותיה מערכת עזר לנהג (ADAS)ב-21 דגמים, ללא עלות נוספת. עד כה, הציעה BYD תכונות מעין אלו, המאפשרות למכוניות לנווט בתנועה אוטונומית בכבישים מהירים תחת פיקוח של נהג אנושי, רק בדגמים שמחירם עלה על 30,000 דולר. כעת, המהלך של BYD צפוי לפגוע ביריבות ועשוי לפתוח מלחמת מחירים חדשה בשוק הרכבים החשמליים הסינים התחרותי גם ככה. 


Leapmotor, השותפה הסינית של Stellantis, הייתה יצרנית הרכב הסינית הראשונה להגיב למהלך, והשיקה רכב חדש עם טכנולוגיית נהיגה חכמה במחיר של מתחת ל-150,000 יואן (כ-20 אלף דולר). ריצ'רד יו, יו"ר יחידת פתרונות המכוניות החכמים של Huawei, שפועלת להפוך לספקית מובילה של טכנולוגיית מכוניות חכמות בסין, כתב הבוקר בחשבון ב-Weibo האישי שלו כי "בכל הנוגע לנהיגה חכמה, שילוב תכונות שימושיות שונה לחלוטין מזה שהוא בטוח ויעיל", אך לא הזכיר את BYD. 


סין, שוק הרכב הגדול בעולם, נמצאת בשלוש השנים האחרונות במלחמת מחירים אכזרית שאילצה יצרניות רכב זרות לארגן מחדש את פעילותן והביא סטארט-אפים קטנים יותר לסגת. BYD הייתה המניע העיקרי של הטרנד עם הנחות בלתי פוסקות על המכוניות שלה, כולל אלה בסדרת הדגמים הנמכרים ביותר של Dynasty ו-Ocean, והשחרור שלה של גרסאות חדשות במהירות רבה יותר מהירה ביס למותגים מעבר לים.


BYD לאן?

BYD נהנית משוק ביתי עצום בסין ומדינמיקת שוק שממשיכה להעדיף רכבים חשמליים. בנוסף, החברה הצליחה לשמר עליית מחירים מתונה יחסית ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרים בשרשרת האספקה. ההובלה של BYD נובעת לא רק מהמספרים הגבוהים אלא גם מהיכולת לייצר דגמים מגוונים ומוזלים שמותאמים לשוק המקומי ולעולם. מנגד, המתחרה הגדולה, טסלה, ממשיכה להתמקד במותג יוקרתי יותר ובפרויקטים שאפתניים כמו הרובו-טקסי ודגם חדש זול שצפוי לצאת ב-2025, אך התחרות מסין מתחזקת.


האנליסטים מעריכים שטסלה ו-BYD ימשיכו להיות מובילות שוק, אך כל אחת מהן תצטרך להתמודד עם אתגרים ייחודיים. טסלה תצטרך להראות גידול במכירות לצד שמירה על שולי הרווח, בעוד ש-BYD תצטרך להרחיב את פעילותה לשווקים מחוץ לסין, שבהם טסלה נהנית מיתרון תדמיתי.

קיראו עוד ב"גלובל"


BYD הוכיחה שהיא יכולה להתחרות בטסלה במספרים, אך השאלה הגדולה היא האם היא תוכל לשמור על המומנטום גם בשווקים בינלאומיים. עם יותר דגמים חשמליים וזולים, ייתכן ש-BYD תהפוך למתחרה עולמית אמיתית שתסכן את ההובלה של טסלה גם מבחינה תדמיתית. בינתיים, טסלה נחשבת למהודרת ולאיכותית ביותר מבין כל חברות הרכב החשמליות, ובאופק לא נראה שמעמדה יתערער, אבל BYD היא בהחלט מתחרה ראויה.


צריך גם להזכיר שהשוק הופך לצפוף. מאות חברות סיניות נמצאות במשבצת של רכבים חשמליים, חלק גדול מהן לא ישרוד, וחלק קטן, בודדים יהפכו למעצמות. בנוסף, יש את חברות הרכב המסורתיות שנערכות לעלות מדרגה בהיקף ייצור הרכבים החשמליים, דבר שעשוי להעלות את המכירות של הרכבים החשמליים שלהם באופן משמעותי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 11/02/2025 09:14
    הגב לתגובה זו
    כולם ימשיכו לשדוד את הישראלי הפראייר
ביטקוין ירידות; קרדיט: רוי שיינמןביטקוין ירידות; קרדיט: רוי שיינמן

פתיחה שלילית לדצמבר: ירידות בשווקים וירידה חדה בביטקוין

המסחר בשווקים נפתח בירידות אחרי נובמבר חיובי, כשהמשקיעים ממתינים לנתוני מאקרו בארה"ב והעלאת ריבית אפשרית ביפן; הביטקוין צונח בחדות, מניות הטכנולוגיה תחת לחץ 



צוות גלובל |
נושאים בכתבה ביטקוין חוזים

חודש דצמבר נפתח באווירה שלילית בשוקי ההון. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט יורדים בשיעור של עד 0.8%, והביטקוין צונח כמעט ב-6% לרמה של מתחת ל-86 אלף דולר. הירידות בשווקים מגיעות לאחר רצף עליות, כאשר המשקיעים נוקטים בגישה זהירה על רקע נתונים מאקרו כלכליים שצפויים להתפרסם השבוע, ומול חששות ממהלך מוניטרי אפשרי מצד הבנק המרכזי ביפן.

ומה צפוי בבורסה בת"א? היום בבורסה: הכיוון של מניות הביטוח, דוח חלש למיטרוניקס ועל ההנפקות החדשות

השווקים ירדו או יעלו בשנה הקרובה? בואו לשמוע את מומחי ההשקעות מדברים על הכיוון של המניות, ענפים נבחרים, מניות מומלצות בוועידה של ביזפורטל - להרשמה

בארה"ב, המשקיעים ממתינים לגל נתונים שיכלול בין השאר את מכירות סייבר מאנדיי, מדדי תעסוקה פרטיים, ונתונים מהפד' על כיוון התעשייה ופעילות המשק. הפד' יחליט באמצע דצמבר על הרייבת כאשר מרבית ההערכות ממשיכות להניח קיצוץ ריבית נוסף, שלישי ברציפות, נוכח היחלשות מסוימת בשוק העבודה.

עיני השוק נשואות  לשאלה מי יחליף את ג'רום פאוול בתפקיד יו"ר הבנק המרכזי. קווין האסט, יועץ כלכלי בכיר בבית הלבן, רומז שההכרזה על המועמד תגיע בקרוב. טראמפ אמר שכבר יש לו מועמד. .

דובאי
צילום: pexels

מניית Ambitions Enterprise מזנקת פי יותר מ-3 מאז ההנפקה

חברת התיירות והכנסים מדובאי, שגייסה כ-6.9 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק במחיר 4 דולר למניה, הופכת למניה תנודתית כשהמחיר קופץ לשיא של יותר מ-17 דולר על רקע פעילות בשוק האירועים העסקיים והתיירות במפרץ

ליאור דנקנר |

אמבישנס אנטרפרייז מנג׳מנט (Ambitions Enterprise Management) AHMA היא חברת שירותי תיירות ואירועים מדובאי, שפועלת בעיקר באיחוד האמירויות ובמדינות המפרץ ומפעילה תחתיה סוכנות נסיעות והפקת כנסים ואירועים עסקיים. באוקטובר היא מגיעה לבורסה בנאסד״ק בהנפקה קטנה יחסית בהיקף של כ-6.9 מיליון דולר.


המניה קופצת בלי חדשות מיוחדות מהחברה

מניית אמבישנס, הנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול AHMA, קופצת ביום מסחר אחד ביותר מ-200%. במהלך היום המניה מגיעה לשיא של 17.26 דולר, ולאחר מכן נסחרת סביב 14.26 דולר. זהו מחיר שגבוה פי יותר מ-3 ממחיר ההנפקה שעמד על 4 דולר למניה.

מחזור המסחר גבוה משמעותית ביחס לימים רגילים במניה, אחרי תקופה קצרה שבה נסחרה בדרך כלל סביב 4-5 דולר. במקביל, לא מתפרסמות באותו יום הודעות חדשות מהחברה, ולא נרשמות הגשות חדשות לרשות ניירות הערך בארצות הברית, כך שהמהלך אינו מלווה באירוע תאגידי מובהק.

במצב כזה, שבו מניה קטנה יחסית מטפסת בעשרות אחוזים בלי חדשות רשמיות, המסחר מושפע הרבה פעמים מדינמיקה פנימית של השוק: כניסה מהירה של סוחרי יום, הופעה ברשימות מניות מובילות בעליות ופער בין מספר הקונים למספר המוכרים שנמצא בפועל בשוק. כשההיצע החופשי של המניה מוגבל, גם שינוי לא גדול בביקושים יכול לדחוף את המחיר בחדות למעלה, ולהפוך את המניה מתנועה שקטה יחסית לנייר שמגיב כמעט לכל פקודה גדולה שמוזנת במהלך היום.


הנפקה קטנה ומסחר תנודתי

אמבישנס מתחילה להיסחר בנאסד"ק ב-21 באוקטובר, לאחר שהנפיקה 1.725 מיליון מניות במחיר 4 דולר וגייסה כ-6.9 מיליון דולר ברוטו. מדובר בהנפקה קטנה במונחי וול סטריט, עם מספר מניות מצומצם יחסית שנמצא בציבור.