BYD  חדש
צילום: יצרן

לקראת מלחמת מחירים חדשה? ההודעה של BYD שמפילה את המתחרות

מניות יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות Xpeng וג'ילי נופלות הבוקר בהונג קונג לאחר שהמתחרה BYD הודיעה כי תציע תכונות נהיגה חכמה בחינם כמעט בכל הדגמים שלה, במה שעשוי לפתוח מלחמת מחירים חדשה בשוק הסיני התחרותי

איתן גרסטנפלד | (1)

מניות יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות Xpeng Xpeng Motors -1.44%   וג'ילי GEELY AUTO. HLDGS HD-,02 0%  נופלות הבוקר לאחר שהמתחרה BYD הודיעה כי תציע תכונות נהיגה חכמה בחינם כמעט בכל הדגמים שלה. 


BYD תציע ללקוחותיה מערכת עזר לנהג (ADAS)ב-21 דגמים, ללא עלות נוספת. עד כה, הציעה BYD תכונות מעין אלו, המאפשרות למכוניות לנווט בתנועה אוטונומית בכבישים מהירים תחת פיקוח של נהג אנושי, רק בדגמים שמחירם עלה על 30,000 דולר. כעת, המהלך של BYD צפוי לפגוע ביריבות ועשוי לפתוח מלחמת מחירים חדשה בשוק הרכבים החשמליים הסינים התחרותי גם ככה. 


Leapmotor, השותפה הסינית של Stellantis, הייתה יצרנית הרכב הסינית הראשונה להגיב למהלך, והשיקה רכב חדש עם טכנולוגיית נהיגה חכמה במחיר של מתחת ל-150,000 יואן (כ-20 אלף דולר). ריצ'רד יו, יו"ר יחידת פתרונות המכוניות החכמים של Huawei, שפועלת להפוך לספקית מובילה של טכנולוגיית מכוניות חכמות בסין, כתב הבוקר בחשבון ב-Weibo האישי שלו כי "בכל הנוגע לנהיגה חכמה, שילוב תכונות שימושיות שונה לחלוטין מזה שהוא בטוח ויעיל", אך לא הזכיר את BYD. 


סין, שוק הרכב הגדול בעולם, נמצאת בשלוש השנים האחרונות במלחמת מחירים אכזרית שאילצה יצרניות רכב זרות לארגן מחדש את פעילותן והביא סטארט-אפים קטנים יותר לסגת. BYD הייתה המניע העיקרי של הטרנד עם הנחות בלתי פוסקות על המכוניות שלה, כולל אלה בסדרת הדגמים הנמכרים ביותר של Dynasty ו-Ocean, והשחרור שלה של גרסאות חדשות במהירות רבה יותר מהירה ביס למותגים מעבר לים.


BYD לאן?

BYD נהנית משוק ביתי עצום בסין ומדינמיקת שוק שממשיכה להעדיף רכבים חשמליים. בנוסף, החברה הצליחה לשמר עליית מחירים מתונה יחסית ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרים בשרשרת האספקה. ההובלה של BYD נובעת לא רק מהמספרים הגבוהים אלא גם מהיכולת לייצר דגמים מגוונים ומוזלים שמותאמים לשוק המקומי ולעולם. מנגד, המתחרה הגדולה, טסלה, ממשיכה להתמקד במותג יוקרתי יותר ובפרויקטים שאפתניים כמו הרובו-טקסי ודגם חדש זול שצפוי לצאת ב-2025, אך התחרות מסין מתחזקת.


האנליסטים מעריכים שטסלה ו-BYD ימשיכו להיות מובילות שוק, אך כל אחת מהן תצטרך להתמודד עם אתגרים ייחודיים. טסלה תצטרך להראות גידול במכירות לצד שמירה על שולי הרווח, בעוד ש-BYD תצטרך להרחיב את פעילותה לשווקים מחוץ לסין, שבהם טסלה נהנית מיתרון תדמיתי.

קיראו עוד ב"גלובל"


BYD הוכיחה שהיא יכולה להתחרות בטסלה במספרים, אך השאלה הגדולה היא האם היא תוכל לשמור על המומנטום גם בשווקים בינלאומיים. עם יותר דגמים חשמליים וזולים, ייתכן ש-BYD תהפוך למתחרה עולמית אמיתית שתסכן את ההובלה של טסלה גם מבחינה תדמיתית. בינתיים, טסלה נחשבת למהודרת ולאיכותית ביותר מבין כל חברות הרכב החשמליות, ובאופק לא נראה שמעמדה יתערער, אבל BYD היא בהחלט מתחרה ראויה.


צריך גם להזכיר שהשוק הופך לצפוף. מאות חברות סיניות נמצאות במשבצת של רכבים חשמליים, חלק גדול מהן לא ישרוד, וחלק קטן, בודדים יהפכו למעצמות. בנוסף, יש את חברות הרכב המסורתיות שנערכות לעלות מדרגה בהיקף ייצור הרכבים החשמליים, דבר שעשוי להעלות את המכירות של הרכבים החשמליים שלהם באופן משמעותי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 11/02/2025 09:14
    הגב לתגובה זו
    כולם ימשיכו לשדוד את הישראלי הפראייר
הואנג וליפ בו טאןהואנג וליפ בו טאן

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית

מניית אינטל מזנקת ב-33% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.  


אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים

מניית אינטל מזנקת 33%  לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20% 

במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.

מהות העסקה

אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.

במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.