מחוברים לחיים: פרטנר חושפת - 340 אלף מנויים לתשתית האינטרנט
חברת התקשורת פרטנר -0.64% פרסמה היום לראשונה את כמות הלקוחות של תשתית האינטרנט שלה, העומדת על כ-336 משקי בית. מתוכם, כ-150 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים "פרטנר פייבר" - פרויקט הסיבים האופטיים העצמאי שלה.
ההודעה היום מגיעה על רקע, הדיווח בחודש שעבר, לפיו קיבלה מספר הצעות מגופים שונים לרכישת 20% מהזכויות ברשת הסיבים האופטיים, תמורת 550 מיליון שקל. זאת לאחר שבנובמבר 2020 דיווחה החברה, כי תפרסם מכרז לקבלת הצעות עבור אחזקה של עד 20% בשותפות חדשה, שתחזיק בזכויות השימוש בתשתית הסיבים אותה היא מפעילה. מניית החברה נסחרת כעת בכ-16 שקל למנייה ובשווי שוק של כ-3 מיליארד.
בנוסף, מהודעת החברה עולה, כי שיעור הלקוחות המחוברים ל'פרטנר פייבר" מתוך פוטנציאל החיבור המיידי של משקי הבית עם חיבור פעיל לרשת הסיבים ברמת הבניין (Home Connected), עומד על כ-30%, כשיותר מ-500 אלף משקי בית כבר חוברו באופן פעיל ברמת הבניין.
פרויקט הסיבים האופטיים של חברת פרטנר הושק באוגוסט 2017, ונפרש ברחבי הארץ לכ-760 אלף משקי בית (Home Pass) בעלי אפשרות חיבור לרשת בטכנולוגיית Point-2-Point Gigabit Ethernet, בערים גדולות וגם יישובים המאופיינים בבנייה נמוכה של צמודי קרקע כדוגמת היישוב אורנית, בו מבצעת החברה פרויקט רישות מלא לכלל משקי הבית ביישוב ולמוסדות המועצה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.אין מה להשוות באיכות הגלישה 14/03/2021 15:25הגב לתגובה זואין מה להשוות באיכות הגלישה
- 1.לקוח פרטנר 14/03/2021 10:59הגב לתגובה זוברוב הזמן השידורים בסדר, אבלללל לפני כחודש תקלה השביתה את כל הקליטה בטלויזיה, טלפון קווי ואינטרנט למספר ימים, ללא כל הודעה מקדימה. לא היה ניתן להשיג מענה מהחברה !!! גם עכשיו מידי פעם נחסם השידור ומופיעה הודעה כי יש תקלה. תטפלו יסודי או ננתק אתכם.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
