אייל גולן מאושר לשימוש
צילום: אלוני מור

ביהמ"ש דחה בקשתו של אייל גולן לצו מניעה נגד הסרט עליו

"פרשת הקטינות" ממשיכה לרדוף את הזמר שביקש למנוע את שידור סרטם של אורלי וילנאי וגיא מרוז. כעת הוא יוכל לעתור לעליון כדי למנוע את השידור מחר בערב ברשת 13
אלכסנדר כץ | (4)
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הבוקר (יום ב') כי הסרט של אורלי וילנאי וגיא מרוז על התנהלותו של אייל גולן, ישודר כרגיל מחר בערב ברשת 13, ובכך דחה את בקשתו של הזמר להוצאת צו מניעה זמני. כמו כן קבעה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ כי גולן ישלם הוצאות משפט בסך 15 אלף שקלים. גולן עוד יכול לערער כעת לעליון על ההחלטה.   השופטת מאק-קלמנוביץ ציינה כי התובעים, גולן ואנשיו באמצעות עורכי הדין קובי קמר ומירב זמיר, נמנעו מלצרף לבקשה לצו מניעה את כתבי ההסכמה שעליהם חתמו אות התכתובת המלאה בין המנהל של גולן בני פרץ לוילנאי, דבר שתרם להחלטה לא לקבל את הבקשה. השופטת גם סירבה לצפות בסרט ובכל חומרי הגלם, בשל קוצר בזמן, וגם סירבה לבקשה כי במידה ותדחה את הבקשה לצו מניעה, עדיין תעניק לעותרים 48 שעות כדי לעתור לבית המשפט העליון.   כעת נותר לגולן, השוהה בצילומים של 'גולדסטאר' של HOT בברזיל, יממה וחצי במידה וירצה למצות את הנושא בערכאה גבוהה יותר.   כזכור, בסוף השבוע שעבר הגיש גולן בקשה לצו מניעה נגד שידור הסרט עליו, וזאת לאחר הפרומואים ששודרו ברשת 13. לדברי מנהלו בדיון בבית המשפט, בעקבות הפרומואים בוטלו 6 חוזים להופעות של הזמר ונדחו 7 אחרים, ונוצר לו נזק של 1.4 מיליון שקלים, עוד לפני שידור הסרט עצמו.   את הסרט מפיקה חברת ההפקה קודה תקשורת, העורך הראשי הוא אבי זילברברג ועורכת המשנה היא ליאת בל סומר. הסרט עוסק בהתנהלותו של גולן מול נשים, ומביא עדויות של כמה מהן שקיימו עמו יחסי מין. בתחילה טענו גולן ומנהלו פרץ כי וילנאי הבטיחה לזמר שהסרט אמור לעסוק בנזק שנגרם לו בעקבות "פרשת הקטינות" ממנה יצא נקי בלי כתב אישום, אולם כבר במהלך הראיון הבין לכאורה כי לא כך פני הדברים, לאחר שנשאל שאלות על אותן נשים שהעידו נגדו, כשהמטרה – לטענתו – הייתה לפגוע במוסריות שלו. לא מן הנמנע כי גולן יגיש תביעת דיבה נגד רשת, חברת ההפקה והמגישים בעקבות הנזקים שהוא יטען שנגרמו וייגרמו לו בעקבות שידור הסרט. כאמור, כבר בדיון על צו המניעה טענו אנשיו כי הנזק עומד כעת על 1.4 מיליון שקלים בגלל אובדן הכנסות מהופעות שבוטלו או נדחו.   

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דדו 02/07/2019 08:16
    הגב לתגובה זו
    הכל בגלח אופירה אסייג
  • 3.
    אני 01/07/2019 09:43
    הגב לתגובה זו
    כל הכוכבים ששכבו עם כל מיני בחורות ורועדים עכשיו מפחד שימו לב : 1. הבדל חברתי (כוכב מול אנונימית) 2. הבדל גיל משמעותי 3. הבדל מעמדי (תל אביב פרפרייה, אשכנזים מזרחים) 4.. הבדל כלכלי (לאחד יש הרבה, לשני אין בכלל) 5. סודיות (אסור לאף אחד לדעת, שמרי את זה ביננו) ניקוד : מי שהצליח להשיג 5 מתוך 5 ראוי לביזוי - זה יתגלה שאלה של זמן 4/5 איש לא מוסרי - זה יתגלה ותאלץ להסביר 3/5 מניאק - מזל טוב אתה סלב ישראלי מצוי 2/5 אפס - תתאמץ עוד קצת ותהיה מנייאק 1/5 זבל - אתה בטח שמאלן והומו 0/5 - לפלפ - מזל טוב ניצלת אינך צריך לחשוש מכלום.
  • 2.
    בית המשפט שמאלני 01/07/2019 08:55
    הגב לתגובה זו
    בית משט של מעלה זה מה שיקבע בעתיד
  • 1.
    כל הכבוד למערכת המשפט שסוף סוף עושה קצת צדק. (ל"ת)
    שיר 01/07/2019 08:51
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.