בליכוד מסכמים קמפיין מנצח: 'אם מישהו ירד נמוך, זה לא אנחנו'
כיממה וקצת לאחר סיום מערכת הבחירות, ואפשר להתחיל לסכם את הקמפיינים. הליכוד, ובעצם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הם המנצחים הגדולים של הקמפיין, עם גידול במספר המנדטים, זכייה בקדנציה חמישית על אף שלל הפרשיות, וקואליציית חלומות מבחינת נתניהו – שבזכות החיבור שעשה בין הבית היהודי לעוצמה, הרוויח עוד 5 קולות בכנסת.
אין כמעט איש אסטרטגיה ופרסום שלא יסכים עם טענה זאת, שאת קמפיין הליכוד ניהל הקמפיינר הטוב בישראל - נתניהו עצמו. נתניהו בן ה-70, ריכז סביבו קבוצת יועצים צעירים מאד, חלקם בשנות ה-20 לחייהם, ועם הנבחרת הזאת, כשהשרים והח"כים עצמם כמעט ממודרים, הריצו קמפיין חד, ממוקד, אכזרי ואפקטיבי מאד.
"מי שניהל בפועל את הקמפיין היה ראש הממשלה, הקמפיינר הטוב ביותר בישראל אי-פעם", אומר נדב שטראוכלר, מנהל מערך התקשורת בקמפיין הליכוד ש"גויס" אי-שם בסוף דצמבר לטובת מערכת הבחירות. "בשונה מקמפיינים אחרים, לא היו פה משרדי פרסום גדולים ויועצים אסטרטגים יקרים. היה צוות מצומצם שעבד כיחידה אחת, עם אפס אגו, וכל אחד בא לטובת המשימה הזאת. אני למשל השארתי תינוק בן חודשיים בבית, וכולנו נרתמנו למשימה הזאת עם הלב והנשמה".
הצוות סביב נתניהו כלל את עופר גולן – דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך – דובר הליכוד ויועצו הצמוד של נתניהו, טופז לוק – איש הדיגיטל של נתניהו, ושטראוכלר, ביום-יום מנכ"ל שותף במשרד 'לניאדו-שטראוכלר תקשורת'. "הייתה דינמיקה נהדרת - אתה מעלה רעיונות, יש ישיבות קבועות, מעלים לראש הממשלה. הרבה פעמים באנו לראש הממשלה עם רעיונות שהיינו בטוחים שם מצוינים, אבל הניסיון שלו והחדות שלו, קברה את אותן רעיונות. התגבשו רעיונות לאורך הדרך: זה היה קרב שוחות קשה. התמודדו עם דברים קשים - כותרות כל ערב במהדורות, במקרים רבים עם תקשורת לא הכי אוהדת בלשון המעטה".
- חרדים נגד ערבים - יש יותר ערבים, אבל יותר חרדים מצביעים; יחס ההצבעה ביניהם יקבע את זהות ראש הממשלה
- מה קרה לחשבון הטוויטר של טראמפ - ואיך זה קשור למצבו בסקרים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-היה לכם קמפיין ברור, חד, אבל גם מלוכלך ונמוך. בדיעבד שגיתם?
"אולי במקרים נקודתיים. אתה שולט בסדר היום שבוע אחרי שבוע, אז יש שגיאות. אני חושב שהקטע עם אבישי עברי, היה טעות. עם עברי, הסרטון הזה של קברי חללי צה"ל 'ברח לנו' בין הידיים, ונתניהו לא עובר על כל סרטון".
לדבריו, הייתה טעות גם עם הליכוד TV - שזכה לביקורת כערוץ פרופגנדה - אבל דווקא משום שלא עשו בו שימוש בווליום גבוה יותר: "אולי לא מקסמנו את זה עד הסוף. אני בטוח שמפלגות אחרות יחקו אותנו בבחירות הבאות עם זה. זה היה מהפכני. גם על 'ספרות זולה' אמרו שזה חרא סרט בהתחלה, ואז גילו כמה זה גאוני".
-ועל סוגיית נאווה ג'קובס שטענה כי בני גנץ הטריד אותה מינית
"לא אנחנו אחראים לאישה הזאת".
-נכון, אבל דיי רכבתם על הסיפור הזה בהמשך
"לא נכון. במערכת הבחירות הזאת קראו לראש הממשלה נתניהו בוגד, למשל בוגי יעלון ורם בן ברק שאמרו שמעשיו של ביבי הם על סף בגידה. אני חושב שאם מישהו ירד נמוך, אז זה לא אנחנו".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
נתניהו וצוותו ניהלו קמפיין חזק ברשתות החברתיות, עם סרטונים רבים מדי יום. "הבאנו תוצרים טובים - ובהיקף חסר תקדים", אומר שטראוכלר, "כמות הסרטונים, המופעים התקשורתיים, ההודעות, רעיונות והראיונות בתקשורת. בסוף צריך ללהק 35 אנשים ולפמפם מדי יום את המסרים בתקשורת. עשינו אין ספור דברים ויזואליים חיוביים, אבל הם זכו באופן טבעי לפחות חשיפה. היו המון תכנים שעבדו בהצלחה מול קהלי היעד. לנתניהו היו מאות רבות של הופעות וראיונות שהיו מסונכרנים ועבדו טוב. זה פשוט נוהל בצורה מיטבית. כל בוקר אתה מתעורר ליום כאוטי: מתחיל בכיוון מסוים, בצהריים זה מקבל תפנית ומשתנה שוב בלילה".
שטראוכלר משתדל לא לבקר את הקולגות מכחול לבן, אבל מסביר על קצה המזלג חלק מבעיה שם: "בכחול לבן היו הרבה סתירות בקמפיין - בעיקר כי בהתחלה היו שם 2 קמפיינים שונים וסותרים של 2 מפלגות (חוסן לישראל ויש עתיד, א"כ)".
-איך בכלל הגיעו אליך? אין לך הכרות מוקדמת עם ראש הממשלה
"פנו אליי אי-שם בדצמבר, נפגשנו ונשאבתי פנימה. וזו זכות ענקית עבורי. תשמע, ראש הממשלה, האיש הזה... אנחנו עבדנו כמו מטורפים וניסינו להדביק את הקצב שלו, האיש הזה אדיר, באמת ליגה אחרת. זו הייתה זכות שראש הממשלה נתן את הדבר הזה בידיי, ושיכולתי לתרום קצת לניצחון הזה, ואני אומר את זה בצניעות. המתכון המנצח בקמפיין הזה הוא התבונה של ראש הממשלה לבחור אנשים נכונים".
שטראוכלר עם ראש הממשלה נתניהו, בערב הניצחון שלשום
"אני שומר שבת, ובקמפיין כזה אין רחמים – עובדים 24/7", אומר שטראוכלר. "עופר גולן הוא תותח על חלל, הבן אדם פשוט ניצח על המשימה באליפות. אני ויונתן אוריך שומרי שבת, אז כשאתה מועמד שצריך להיבחר לראשות ממשלה, אתה יכול להגיד פאק-איט - אני צריך לנצח בחירות, אבל נתניהו קיבל את זה, ואני סופר-מעריך אותו על זה. זה מוכיח לאנשים שומרי שבת, שאפשר לעשות הכל, זה לא יחסום אותך, ואם תעשה את הדברים בדרך שלך, ולא תיעצר למרות המגבלה הזאת. אגב, יכול להיות שמקומות אחרים לא היו לוקחים אותי – ואני מבין את זה כי זה עבודה שצריכה להיות מתוקתקת".
-בוא נחזור ליום הבחירות. שוב פעם 'הערבים נוהרים', ושוב פעם זה מצליח לכם
"אני אגיד לך את האמת. זה לא היה פייק-געוואלד, זה לא היה משהו שקרי. ביום שלישי ישבתי באולפן חדשות 12 אצל יונית לוי ב-19:00, ואמרתי לה שאם אנשי הימין לא יתעוררו בזמן הקצר שעוד נותר, הליכוד יפסיד את הבחירות. זה המידע שהיה לנו – ב-16:00, ב-18:00 וגם מאוחר יותר, כשראש הממשלה עלה לפייסבוק לייב שהיו בו מאות אלפי צפיות, בנקודת הזמן הזאת הייתי רחוק מלהיות משוכנע שאנחנו מנצחים. בערים שהם מעוזי ליכוד מובהקים – נתוני ההצבעה היו נמוכים, ואילו בערים חזקות שמזוהות עם השמאל, אחוזי הצבעה גבוהים. לכן הגעוואלד הזה היה אותנטי לחלוטין. ב-4-5 השעות שנותרו - הפכנו את הקערה על פיה מפיגור של 4-5 מנדטים.
-מלחמה על כל קול?
אחר הצהריים ירדנו עם ביבי לחוף הים של נתניה, וראש הממשלה דיבר עם אנשים. הוא היה נחוש, דיבר עם אנשים בטלפון ותמרץ אותם. זה מראה על הנחישות שלו, ההבנה שלו של המצב.
- 9.דורון 18/04/2019 16:24הגב לתגובה זותפרגנו! נלחמו מול אינספור אייטמים "וכותרות" שקריות והצליחו! הצליחו למען מדינת ישראל! מי שלא מפרגן - יש מבצע על מלפפון חמוץ ברמי לוי (או בברלין).
- 8.אלדד 13/04/2019 10:09הגב לתגובה זואתה רציני נדב ? היית בדו''צ. יש לך אפס בושה ? לא איכפת לך מהמוניטין ? אם פשוט היית שותק לפחות היית זוכה בהערכה על זה שלקחתי חלק בניצחון. אבל ככה לחרטט?
- 7.ירדן 12/04/2019 16:07הגב לתגובה זוחבורה של אופורטוניסטים צעירים. התגייסה לקדם אדם שפרק חברה ישראלית לגורמים. זה לא סרט זה חיים שלנו. ראיון של אדם חסר מודעות
- 6.ראובן 12/04/2019 08:22הגב לתגובה זובושה
- 5.פאסוסססס 11/04/2019 15:57הגב לתגובה זו7 שקל בחניון
- 4.אבי 11/04/2019 15:49הגב לתגובה זוחרות. זה לטובת עם ישראל. חבל שהחמוצים לא מבינים זאת ומייסרים את עצמם
- 3.שטראוכל,נטשתה תינוק שאתה לא מניק.תרגיע!! (ל"ת)המערכת 11/04/2019 14:34הגב לתגובה זו
- 2.עמוקה 11/04/2019 13:13הגב לתגובה זואת העונש תקבל מלמעלה!
- דב 11/04/2019 15:51הגב לתגובה זואך זו ממש לא השמצה
- 1.נשאר תיעוב ושנאה (ל"ת)רוית 11/04/2019 12:26הגב לתגובה זו
- דב 11/04/2019 15:53הגב לתגובה זושלכם לכל דבר יהודי וציוני. מסיתים - ובוכים. שונאים - ומאשימים. העדר זה אתם, שלא יודעים במי ומדוע אתם בוחרים. העיקר להצטרף לכת המטורללים: "רק לא ביבי."
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
