נתוני הרייטינג: שיטת השקשוקה הצליחה להוריד את 'מסודרים' ל-21% בלבד
רשות השידור שידרה אתמול בערב לראשונה את הסרט של מיקי רוזנטל, 'שיטת השקשוקה', הסרט יוצא כנגד משפחת עופר ועל ההתנהלות העסקית שלה. עד כה אף ערוץ שידור לא הסכים לשדר את הסרט. באותו משדר שידרו את סרט התגובה של משפחת עופר ובסיום הקרנת הסרטים התנהל עימות חריף בין מיקי רוזנטל לבין נציג משפחת עופר, עו"ד אלי גולדשמיט. לכתבה: מלחמת השקשוקה בשיאה: "אתה משקר פה כי משפחת עופר משלמת לך"
על פי נתוני הוועדה למידרוג המשדר המיוחד זכה לממוצע רייטינג של 12.8% שיעורי חשיפה כאשר הסרט עצמו זכה ל-13.3% שיעורי חשיפה, עם פיק צפייה של 15.5% המשקפים 289 אלף איש. סרט התגובה של משפחת עופר, 'העובדות דווקא כן חשובות', זכה אף הוא לרייטינג גבוהה יותר של 14.2% שיעורי חשיפה עם פיק של 15.6% ו- 321 אלף צופים. הדיונים שהיו באולפן לאחר מכן שמרו על רייטינג יפה של 11.5% שיעורי חשיפה. יש לציין כי ממוצע השידורים בשעה הזו בערוץ הראשון עומד על כ-4% כלומר זוהי עלייה של כ-200%.
הסדרה 'מסודרים' אשר הגיעה אתמול לפרק הסיום נפגעה לא מעט משידורי השקשוקה בערוץ הראשון וזוכה לרייטינג מאכזב של כ-21.5% שיעורי צפייה בלבד. הסדרה בשבוע שעבר עשתה קפיצה משמעותית כאשר הגיעה ל-26.2% שיעורי צפייה והיה צפוי כי פרק הסיום יזכה אף ליותר.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
