וויקס בשווי שוק של יותר מ-15 מיליארד דולר, זינוק של יותר מ-280% ממארס האחרון
וול סטריט התחלקה בשבועות האחרונים ל-2: מניות הטכנולוגיה מול כל השאר. בחסות הכסף הזול בשוק, בוול סטריט מתגמלים בצורה משמעותית חברות צמיחה. הסיבה היא פשוטה - צמיחה היא הבסיס לרווחים עתידיים וכאשר הריבית היא אפסית או אפילו שלילית - אותם רווחים עתידיים שווים יותר.
אחת מאותן חברות שזכו לקבל רוח גבית חברת בניית האתרים וויקס (סימול:WIX) מדובר בחלום - מניית החברה משלימה היום ראלי של 290% מהשפל של מארס האחרון ונסחרת בשווי שוק של יותר מ-15 מיליארד דולר. בזכות הראלי האחרון, החברה מדורגת במקום ה-2 מבין החברות הישראליות מבחינת שווי שוק. קצת מאחורי צ'ק פוינט עם שווי שוק של 16.5 מיליארד דולר. בקצב הנוכחי - החברה משלימה את הפער כבר בתקופה הקרובה.
חשוב להדגיש כי אמנם הכסף הזול בשוק משחק תפקיד מכריע בתמחור הנוכחי של החברה, אך החברה נהנתה בתקופה האחרונה מצמיחה חזקה. בחודש אפריל האחרון ציינו בביזפורטל כי הסיטואציה עבור החברה היא מושלמת - מצד אחד נגיף הקורונה גרם לכך שהפעילות של החברה צמחה בחדות. ניקח לדוגמה את תעשיית המסעדות: אם עד כה בעלי העסקים בתחום יכלו להסתדר ללא חשיפה באונליין, ההגבלות החדשות (כמו ביצוע ההזמנות באמצעות טייק אווי בלבד) מייצרות למעשה סיטואציה בה אם לעסק אין דף עסקי באינטרנט, הוא כבר לא קיים מבחינת ציבור הלקוחות.
הכתבה בתחילת החודש שעבר: מניית החברה עלתה מאז ביותר מ-80%
בדוחות האחרונים אישרה החברה את הצפי לצמיחה חזקה וטענה כי "חודש אפריל הראה מומנטום משמעותי של הפלטפורמה כתוצאה מהגידול המואץ בצורך לנוכחות דינמית אונליין", מסבירים מנהלי החברה, וזה ברור - עסקים קטנים, עצמאים ובעצם כולם הבינו במשבר הקורונה שהם צריכים (אפילו חייבים) נוכחות באינטרנט - וויקס היא אחרי וורדפרס מבין פלטפורמות בניית האתרים המועדפת על עסקים קטנים ועצמאים".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתוצאה מכך וויקס, מספקת תחזית משופרת לרבעון השני עם צמיחה מואצת בהכנסות ובגביה - הנהלת החברה מצפה לצמיחה של 30%-28% בגביה בהשוואה לרבעון אשתקד (לכתבה המלאה).
לקריאה נוספת: הראיון שערכנו לפני כחודש עם סמנכ"ל הכספים של החברה
הזינוק החד במחיר המניה של החברה בחודשים מביא כאמור החברה להיסחר הערב לפי שווי שוק של 15 מיליארד דולר. ניתן בהחלט לטעון כי ייתכן וכבר מדובר בסוג של בועה פיננסית, למרות הצמיחה החזקה. הגרף של החברה נראה לחלוטין בועתי, כאשר הטיסה ממארס האחרון התרחשה ללא תיקון משמעותיים.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 8.טל 11/07/2020 08:18הגב לתגובה זוזה לא רק וויקס זה גם שופיפיי וסקוואר ועוד..
- 7.Shuli 10/07/2020 14:10הגב לתגובה זוהשאלה המסתתרת אחרי הכתבה האם וכותב בכתבה יש אינטרסים הכתיבה לחיוב או לשלילה הזה שהוא אומר שעליה היא בועתית?????!!!!!
- 6.תיקון למטה יהיה אלים ואכזרי לפחות 70-80% תבנית חוד הרצה (ל"ת)תז 10/07/2020 12:57הגב לתגובה זו
- פרזוס 12/07/2020 04:18הגב לתגובה זוהכותב טוען כי הצמיחה היא כמאתיים ושמונים אחוז לעומת ה-שפל- האחרון. אין כאן טעות. נכון שהכותב בחר את הנתונים הנ"ל היות והם נשמעים יותר טוב והם קצת "קליק בייט" אבל עדיין, אין כאן לא שקר, ואפילו לא הטעייה. נאמר בפירוש שזה ביחס לשפל ולא ביחס למשהו אחר, אז אני, לא רואה כאן בעייה. אכן היה צריך לכתוב "תשלים". צודק.
- 5.ניב 10/07/2020 09:22הגב לתגובה זו1. נתחיל בעברית. כתבת: "בקצב הנוכחי - החברה משלימה את הפער כבר בתקופה הקרובה". מלמדים בשיעורי לשון בביה"ס, שבמשפטי עתיד הפעלים צריכים להיות פעלי עתיד. לכן עליך לרשום "תשלים", ולא "משלימה". בכל זאת, אתה כותב כתבה, ולא מדבר עם חבורת ערסים ברחוב. נאלהתעדכן ולהקפיד. 2. ציינת עלייה של 280% מהשפל של מארס האחרון. אתה צודק, אבל ראוי שתספר לכולם שגם השפל שהיה במארס האחרון אינו טבעי ואינו מייצג את החברה, ושמספר שבועות לפני השפל במארס, החברה היתה בשיא, ודווקא השפל הוריד אותה כ-45% למטה. אז אם כבר ללכת על מספרים קיצוניים, אז בוא ניתן את התמונה כולה. כשנשווה את המחיר הנוכחי, למחיר השיא שהיה לפני הקורונה, נגלה שהחברה היום היא רק 100% מעל השיא שלפני הקורונה. 100% זה יפה מאד בכמה חודשים, אבל זה פחות נוצץ מלהגיד 280%. בהצלחה.
- 4.הקורונה רק האיצה את זה. לעסקים קטנים נמאס למכור דר 10/07/2020 09:16הגב לתגובה זוהקורונה רק האיצה את זה. לעסקים קטנים נמאס למכור דרך זירות מסחר כגון אמאזון, אייבי, עליבאבא וכד. עסקים לא רוצים לשלם להם 20% עמלה ולהוסיף טרילינים להון של הטריליונרים, וגם לא לשלם אלפי שקל למקימי ומנהלי אתרים. עסקים רוצים לעשות זאת בעצמם ולהשאיר את הרווחים בכיס שלהם. לכן פלטפורמות כגון שופיפיי ווויקס טסות לשמים. ולמעשה הפוטנציאל הוא אינסופי. למרות ששופיפיי נסחרת במחיר חלל. פי 60 על ההכנסות. וויקס ״רק״ פי 15
- 3.כלכלן 09/07/2020 18:55הגב לתגובה זואפל שווה 1.6 טריליון$, אמאזון שווה 1.6 טריליון$, טסלה שווה מעל 1/4טריליון$ (יותר מטויוטה, פורד, GM, פיאט-קרייזלר - כולן יחד) מי שמשלם על חברת סמרטפונים על חנות כלבו, או חברת רכב כושלת - מחירים כאלה, שיבוא בטענות אך-ורק לעצמו כשהבועה הזאת תתפוצץ.
- Vv 09/07/2020 23:40הגב לתגובה זומעתה אמור קשקשן ולא כלכלן
- תום 09/07/2020 22:05הגב לתגובה זוטסלה בP/E של 350 וזה פשוט לא מפריע לאף אחד.
- 2.מעניין למה מסרב לגלות בטח יש לו שמוקונציק קטן כמו לביבי (ל"ת)אחד גדול 09/07/2020 18:45הגב לתגובה זו
- 1.כלכלן דמיקולו 09/07/2020 18:37הגב לתגובה זומשקיעים מטומטמים !!!! דברים לא קשורים משפיעים יל הבורסה. זבוב מפליץ ביוסטון והבורסה נופלת ?!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
