WIX מעלה תחזיות להמשך ומסבירה מדוע היא בשווי שיא של 9 מיליארד דולר
Wix.com (וויקס) הישראלית שמפתחת פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט בצורה מהירה ופשוטה, מדווחת על תוצאות טובות ברבעון הראשון ומעדכנת, כפי שציפינו כאן, על גידול בביקושים לפלטפורמה של החברה - "חודש אפריל הראה מומנטום משמעותי של הפלטפורמה כתוצאה מהגידול המואץ בצורך לנוכחות דינמית אונליין", מסבירים מנהלי החברה, וזה ברור - עסקים קטנים, עצמאים ובעצם כולם הבינו במשבר הקורונה שהם צריכים (אפילו חייבים) נוכחות באינטרנט - וויקס היא אחרי וורדפרס מבין פלטפורמות בניית האתרים המועדפת על עסקים קטנים ועצמאים.
כתוצאה מכך וויקס, מספקת תחזית משופרת לרבעון השני עם צמיחה מואצת בהכנסות ובגביה - הנהלת החברה מצפה לצמיחה של 30%-28% בגביה בהשוואה לרבעון אשתקד.
אז התוצאות טובות, התחזית טובה (אם כי החברה לא מספקת תחזית למחצית השנייה), והמניה בשיא - שווי של כמעט 9 מיליארד דולר - הצלחה ישראלית מרשימה. חבל שהחברים בוויקס מתעקשים שלא לרשום את החברה בבורסה הישראלית - למה הם מתביישים בישראליות שלהם?
תוצאות חזקות ברבעון הראשון
וויקס מדווחת כי ברבעון הראשון ההכנסות עמדו על 216 מיליון דולר וסך הגביה עמדה על 249 מיליון דולר, עליה של 24% בשני הפרמטרים בהשוואה לשנה אשתקד. "המשבר הנוכחי הגדיל את החשיבות של נוכחות אונליין יותר מאי פעם, ואנחנו ברי מזל להציע מוצר המספק לעסקים, מותגים ולעצמאיים הזדמנות לבנות ולצמוח למרות הקשיים ההולכים וגדלים שהם חווים", אמר אבישי אברהמי מנכ"ל ושותף מייסד של Wix. "ככל שהדרישה לנוכחות אונליין גדלה, אנחנו ממשיכים לשים את הפוקוס שלנו על לספק את המוצר הטוב ביותר, בחינם ובתשלום, ולבצע שיפורים לפלטפורמה שלנו בתגובה לצרכים של המשתמשים שלנו
"המשבר 19-COVID כפה על המשתמשים שלנו שינוי מסיבי. הצורך של עסקים קטנים ובינוניים, יזמים ומותגים לעבור לאונליין במהירות, לתקשר עם הלקוחות שלהם ולספק מוצרים ושירותים, מעולם לא היה ברור כל כך. הביקוש לפלטפורמה שלנו גדל מאוד בתחילת אפריל, ואני מאוד גאה להגיד שהצוות שלנו הגיב מהר כדי לוודא שאנחנו יכולים לספק את השירות הטוב ביותר למשתמשים שלנו ברחבי העולם"
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניר זוהר, נשיא וסמנכ"ל התפעול של Wix הוסיף,"השינויים שראינו בשוק, החל מסוף הרבעון הראשון, הציגו את היכולת הרבות והגמישות של הפלטפורמה שלנו. קל לחשוב על עסקים קטנים ובינוניים שהם באופן ספציפי רגישים לשינויים ולמשבר, אבל ברגע האמת, אנחנו רואים שיזמים ובעלי עסקים יעשו כל ביכולתם להתאים את עצמם ולהמשיך להפעיל את העסק שלהם. אנחנו מאוד מרוצים מכך שאנחנו מציעים למשתמשים פלטפורמה שבאמצעותה יוכלו להגדיל את העסק שלהם, או אפילו להמציא את עצמם מחדש אונליין, כדי שהם יוכלו להמשיך לנהל את העסק שלהם ולתמוך במשפחה שלהם".
ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה הוסיף, "התוצאות בחודש אפריל מעידות על כך שהעסק שלנו איתן, וזאת למרות המגיפה שהשביתה את רוב העולם. לאור השינויים שחווינו בהתנהגות הלקוחות, החלטנו להגדיל את ההשקעה בשיווק בכדי לתמוך בביקוש הרב לפלטפורמה שלנו וזאת במטרה להגדיל את הצמיחה שלנו אף יותר. אנחנו מאמינים ששילוב של תוספת השקעה זו עם הגידול בביקוש יאפשרו במהירות לחלוש על נתח שוק גדול יותר." שמש הוסיף, "הגידול העצום בביקוש בשילוב עם גידול ההשקעה בשיווק הביא אותנו לתחזית גבוהה יותר באופן משמעותי ממה שציפינו במקור. אנחנו צופים עכשיו גידול בגביה של 30%-28% ברבעון השני בהשוואה לרבעון השני אשתקד"
עדכונים עסקיים נכון לאפריל 2020:
ביקוש מואץ ליצירת נוכחות אונליין כתוצאה מכך שעסקים ברחבי העולם מסתגלים למצב הנוכחי. במהלך חודש אפריל, למעלה מ-3.2 מיליון משתמשים חדשים נרשמו ב-Wix כדי ליצור נוכחות אונליין, גידול של 63 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת והמספר הגבוה ביותר לחודש בכל הזמנים.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
משתמשים זקוקים לנוכחות אונליין במהירות וזקוקים לפונקציונליות, נוספת, דבר המדרבן את המשתמשים החדשים לבחור חבילות עסקיות המתומחרות במחיר גבוה יותר ובכך לשלם יותר בהשוואה לקבוצות משתמשים קודמות. הגביה מלקוחות באפריל 2020 היתה 76% גבוהה יותר ממשתמשים באפריל לפני שנה.
בתחילת המשבר הבחנו בגידול בביטולים מקבוצות משתמשים קיימות ומאוד מהר מגמה זו התהפכה, עדות לחוזק של המודל ה-Freemium שלנו. במהלך חודש אפריל, הוספנו יותר מנויים משלמים מקבוצות משתמשים קיימות (מכל הקבוצות שנוצרו לפני אפריל 2020) מאשר ביטולים מאותן קבוצות. תוספת נטו של מנויי פרימיום בחודש אפריל עלו ב-207% לעומת אפריל אשתקד.
המשתמשים שלנו מעבירים את המסחר לאונליין במהירות רבה יותר מבעבר, מספר המנויים המשלמים של Wix Stores עלה ב-580% בהשוואה לשנה אשתקד ותוספת נטו של מספר המנויים המשלמים של Wix Restaurants עלה ב-167% בחודש אפריל 2020 בהשוואה לאפריל אשתקד.
ככל שיותר מסחר עובר לאונליין, עסקים צריכים גם פתרונות לתקשורת עם לקוחות ולשיווק אונליין. רכישות חדשות של Ascend by Wix גדלו ב-136% בחודש אפריל 2020 בהשוואה לשנה הקודמת.
אנו רואים גידול משמעותי גם במחזור המכירות (GMV) מעסקים שמוכרים על הפלטפורמה של Wix. מחזור המכירות של לקוחותינו עלה בכל פלטפורמות התשלום ב-110% בחודש אפריל בהשוואה לאפריל אשתקד. מספר החנויות אונליין המשתמשות ב- Wix Payments צמחו גם הם ב-123% בחודש אפריל 2020 בהשוואה למרץ 2020. מחזור המכירות הגולמי של חנויות אונליין המשתמשות בWix Payments- צמח בחודש אפריל 2020 בכ-66% בהשוואה למרץ 2020.
מנקודת מבט של פיתוח, העברנו בהצלחה את כל צוות העובדים לעבודה מהבית, ותוכנית הפיתוח שלנו לא התעכבה. COVID-19 לא השפיעה באופן משמעותי על זמני ביצוע או זמני שחרור מוצרים.
ההשקה של Editor X עדיין מתוכננת להתקיים בקיץ 2020, המביא לסוכנויות לבניית אתרים ומעצבים את הפלטפורמה החדשנית ביותר ליצירה ועיצוב אונליין, עם יכולות עיצוב מתקדמות, המוצעים היום.תוצאות פיננסיות לרבעון הראשון 2020.
סך ההכנסות ברבעון הראשון 2020 עמדו על 216.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-174.3 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה. ללא השפעה של שערי חליפין בהשוואה לשנה אשתקד, ההכנסות ברבעון הראשון היו עומדות על 217.5 מיליון דולר, עליה של 25% בהשוואה לשנה הקודמת.
ההכנסות ממנויים קריאטיביים ברבעון הראשון של 2020 עמד על 176.5 מיליון דולר, בהשוואה ל- 151.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 17% בהשוואה לשנה הקודמת. ההכנסות מפתרונות עסקיים ברבעון הראשון 2020, עמד על 39.4 מיליון דולר, בהשוואה ל- 22.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 72% בהשוואה לשנה הקודמת
ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ממנויים קריאטיביים עמדו על 739.5 מיליון דולר ברבעון הראשון 2020, בהשוואה ל- 621.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 19% בהשוואה לשנה הקודמת
סך הגביה ברבעון הראשון 2020 עמדה על 248.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-200.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019, גידול של 24% בהשוואה לשנה שעברה.
ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של שנת 2020 עמד על (0.4) מיליון דולר, או (0.01) דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 1.5 מיליון דולר, או 0.03 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת - האנליסטים ציפו להפסד גדול יותר של 3 סנט למניה.
במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 נוספו 162,000 מנויי פרימיום חדשים נטו, המביאים לסך של 4.7 מיליון מנויי פרימיום נכון ל- 31 במרץ, 2020. עליה זו משקפת גידול של 12% ביחס לסך מנויי הפרימיום לסוף הרבעון הראשון של שנת 2019. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 נוספו כ-6.9 מיליון משתמשים רשומים המביאים לסך של 172 מיליון משתמשים רשומים נכון ל-31 במרץ 2020, עליה המשקפת גידול של 16% בהשוואה לסוף הרבעון הראשון אשתקד.
תחזית רבעון שני 2020
הכנסות - 231-233 מיליון דולר; צמיחה של 26%-25%.
גביה - 255-260 מיליון דולר, עלייה של 30%-28%
תזרים מזומנים חופשי - 41-43 מיליון דולר גידול של 40%-33%
ועוד אמרה ההנהלה - "אנחנו מצפים שהחצי השני של 2020 יהיה שונה בהרבה ממה שציפינו כשסיפקנו את התחזית לכל שנת 2020 בפברואר. ברור שאנחנו חווים שינויים חיוביים למצב הצמיחה הנוכחי שלנו, למרות זאת, בשלב זה אין לנו שום דרך להעריך את זמן ההשפעה של השינויים האלה, מה עוד עלול להשתנות או מה יישאר כפי שהיה.
"אנחנו מאמינים שראינו דוגמא לשינוי דרמטי במעבר העסקים לאונליין - מה שעלול היה לקחת שנים רבות קורה עכשיו בחודשים ספורים. אנו מאמינים ששינויים אלה ימשיכו ועסקים לא יחזרו למה שהיה קודם.
- 8.ואתרים שלהם זוועה ביחס למתחרים (ל"ת)הם שורפת כסף 15/05/2020 17:52הגב לתגובה זו
- 7.(ל"ת)15/05/2020 14:46הגב לתגובה זו
- 6.החברה שורפת כסף -לא הייתי קונה גם בשווי של מליארד דולר שווי חברנ (ל"ת)אנונימי 15/05/2020 14:46הגב לתגובה זו
- 5.צביקה 14/05/2020 11:42הגב לתגובה זומודל לא כלכלי.
- קנאי (ל"ת)סוסו 14/05/2020 13:57הגב לתגובה זו
- 4.אופיר 14/05/2020 10:58הגב לתגובה זובחסות הדפסת הטריליונים
- קנאי (ל"ת)סוסו 14/05/2020 13:58הגב לתגובה זו
- 3.הכל נכון, אבל יש עכשיו הרבה מתחרות (ל"ת)רמי 14/05/2020 10:48הגב לתגובה זו
- 2.חברה מדהימה, כיף לעבוד בה (ל"ת)דניאל 14/05/2020 10:30הגב לתגובה זו
- 1.ניב 14/05/2020 10:29הגב לתגובה זומעביר ביקורת שחברה לא רושמת את עצמה בבורסה השראלית. מילא היית רק מציין זאת, אבל באפסיותך, אתה מנסה להעליב, משל אי רישום חברה בבורסה המקומית מראה על בושה במדינה. אז היום מגייסים כתבים לפי הדעה הפוליטית שלהם, ולא לפי המקצועויות שלהם. איזו בושה.
- הכתבה טובה, הכתב צודק - אין סיבה שהחברות לא ירשמו בארץ (ל"ת)מיקי 14/05/2020 10:47הגב לתגובה זו
- דני 15/05/2020 12:58המסחר כאן גם ככה מאוד דליל

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?