שלמה ינאי בשיחת הועידה: "הרווח למניה ב-2010 צפוי לגדול ב-35% לפחות"

המניה מזנקת 3.5% לפני הפתיחה בוול סטריט. עדכון שוטף משיחת הועידה של טבע: "חוזרים על תחזית לרווח של 3.20-3.40 דולר למניה ב-2009. צפוי חסכון של כ-500 מיליון דולר מהמיזוג עם באר, שהפך לאקרטיבי כבר ברבעון השני"
קובי ישעיהו |

ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע, דיווחה הבוקר (ג') על תוצאות חזקות לרבעון השני של השנה. בשורה התחתונה דיווחה החברה על גידול של 25% ברווח הנקי (Non-Gaap ) ל-742 מיליון דולר ברבעון השני, 83 סנט למניה.

בשורה העליונה דיווחה ענקית התרופות על עליה של 20% בהכנסות לרמה של 3.4 מיליארד דולר, נמוך במקצת מהתחזיות. הצפי של קונצנזוס האנליסטים המסקרים את החברה היה שטבע תציג רווח של 80 סנט למניה על הכנסות ממכירות בהיקף של 3.47 מיליארד דולר ברבעון.

לאחר פרסום הדוחות קיימה הנהלת החברה מפגש עם עיתונאים.

במהלך שיחת הועידה עם משקיעים ואנליסטים אומר מנכ"ל החברה, שלמה ינאי, כי "היה לנו רבעון טוב מאוד, החל מהשורה העליונה ועד לשורה התחתונה. אנו במיוחד גאים בעליה במכירות ובמרווחים, למרות התחזקות הדולר שפגע בהכנסות".

שלמה ינאי: צופים זינוק של 35% לפחות ברווח למניה ב-2010

"השיפור בתוצאות הושג גם על רקע עליה במכירות בכל המחוזות הגאוגרפיים וגם עקב ההתקדמות המהירה במיזוג של באר לתוך טבע. למרות הבעיות שיש לנו בשווקים מסויימים באירופה, כמו איטליה וצרפת, אנחנו מסתכלים באופטימיות לעתיד באירופה ומאמינים שטבע ממוצבת היטב לנצל את התפתחות השוק הגנרי באירופה".

"הפעילות הגלובלית שלנו היא מנוע צמיחה חשוב מאוד ואנו מאמינים שהצמיחה בשאר חלקי העולם תימשך בעוצמה, באזורים כמו אמריקה הלטינית, רוסיה ואחרים".

לגבי הקופקסון אמר ינאי כי "אנו מצפים שהקופקסון תמשיך להוביל את שוק התרופות לטרשת נפוצה בעולם ולהגדיל את מכירותיה ונתח השוק שלה ברבעונים הקרובים".

"המיזוג עם באר ממשיך להתקדם בקצב מהיר מהציפיות ואנו נהנים מהסינרגיות בין החברות. בתחילה הנחנו חסכון של כ-300 מיליון דולר מהמיזוג וכעת אנחנו מעריכים כ-500 מיליון דולר מהמיזוג, שהפך לאקרטיבי כבר ברבעון השני".

לגבי התחזית להמשך השנה אמר ינאי כי "בגלל חוסר ודאות בנוגע לאישורי ה-FDA שנקבל בהמשך השנה אנחנו מעדיפים להיות שמרניים. אנחנו חוזרים על תחזית לפיה החצי השני של 2009 יהיה חזק יותר מהחצי הראשון, עם שיפור בהכנסות והרווח למניה. הרווח למניה צפוי להיות 3.20-3.40 דולר, בהתאם לתחזית הקודמת שסיפקנו. לגבי 2010 אנו מרגישים יותר בנוח לומר כי אנו מעריכים שהרווח למניה ב-2010 יגדל לפחות ב-35%". כלומר, הרווח למניה ב-2010 צפויה לעמוד על 4.50-4.60 דולר למניה.

אייל דשא: המנוף הפיננסי ירד ל-22% עד סוף השנה

אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, אמר כי "כשמנקים את השפעת המטבעות רואים שהמכירות שלנו גדלו ב-29% ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"אנו מאמינים שלקראת סוף השנה המנוף הפיננסי שלנו יעמוד על כ-22%, נמוך מהיקף המנוף לפני רכישת באר. יש גם ירידה משמעותית ברמות המלאי וימי המלאי של טבע. הכרזנו גם על דיבידנד בהיקף של כ-144 מיליון דולר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".