קליל אלומיניום: זינוק של 52% ברווח הנקי לרבעון ה-2
חברת קליל תעשיות, החברה הגדולה בישראל למערכות אלומיניום מתקדמות לבניה ולתעשיה, פרסמה היום את דוחותיה הכספיים תוך שהיא מציגה גידול במרבית הפרמטרים.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-3.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לא כולל רווח הון של 30.9 מיליון שקל ממימוש מקרקעין). הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2007 הסתכם ב- 7.7 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 4.3 מיליון שקל גידול של 78%.
מחזור המכירות של החברה ברבעון השני גדל ב- 12% ל-67.0 מיליון שקל, בהשוואה ל 59.9- מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 11.9%. הגידול במחזור המכירות נובע מגידול בהיקפי הפעילות כתוצאה בין השאר מהענקת אחריות כפולה למוצרי החברה המותקנים ע"י קבלנים מומלצים ומעדכון מחירי המכירה, בהתאם לשינויים במחירי האלומיניום.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2007, גדל בכ 8.5% והסתכם ב- 13.3 מיליון שקל והיווה 19.8% ממחזור המכירות בהשוואה ל- 12.2 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2006 (20.4% ממחזור המכירות).
הרווח מפעילות ברבעון השני של שנת 2007 גדל ב- 22.2% לעומת רבעון מקביל אשתקד והסתכם ב- 5.2 מיליון שקל (והיווה 7.8% ממחזור המכירות), בהשוואה לרווח בסך 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (7.1% מהמחזור).
לדברי מנכ"ל קליל, אריה (ריצ'י) ריכטמן: "תוצאות הרבעון מלמדות על השיפור המתמיד בפעילות החברה. החברה ממשיכה בהרחבת תחומי פעילותה העסקית, תוך כניסה לשווקים נוספים כדוגמת שוק קירות המסך למגדלי יוקרה ומשרדים ופיתוח וייצור מוצרים חדשים".
לגבי המשך הפעילות של החברה, ציין ריכטמן את ההסכם האחרון שחתמה החברה עם חברת האלומיניום הגדולה בעולם ALCOA, במסגרתו קיבלה קליל זיכיון בלעדי לייצור ושיווק מערכות אלקואה לשוק מוצרי האלומיניום למגדלי יוקרה למשרדים ומגורים בישראל, בקליל מעריכים כי היקף מכירות מוצרי האלומיניום לשוק מגדלי היוקרה באיזור ת"א בלבד מוערך בכחצי מיליארד דולר והיקף מכירות חומרי הגלם למוצרי האלומיניום בשוק זה מוערך בכ-140 מיליון דולר. ריכטמן מעריך כי בהקשר זה, צפוי מחזור המכירות של קליל בשנה הקרובה במסגרת שיווק מוצרי אלקואה בישראל לעמוד על כ-2 מיליון דולר.