אבגול: גידול של 98% ברווח הנקי בשנה לכ- 15.3 מ' ד'

הכנסות החברה ב-2006 הסתכמו בכ-229.1 מיליון דולר, גידול של כ- 40.2% לעומת כ- 163.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד
עפרה ברון |

חברת אבגול, המייצרת בדים לא ארוגים לשוק ההיגיינה ובעיקר לתעשיית החיתולים, פרסמה הבוקר (ב') דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2006 ולשנה כולה. מהדוחות עולה כי בשורה העליונה הכנסות החברה ב-2006 הסתכמו בכ-229.1 מיליון דולר, גידול של כ- 40.2% לעומת כ- 163.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

עיקר הגידול במכירות נובע מגידול בביקושים למוצרי החברה, שסופקו על ידי הקמת הקו השלישי בארה"ב והפעלתו ברבעון האחרון של 2005 ובעליה ביעילות היצור בקווים הקיימים. כמו כן, החל מהרבעון השלישי של 2006 החלה החברה למכור מוצרי בד לא ארוג שנרכשו מיצרנים אחרים בכדי לעמוד בביקושים הגבוהים שקיימים למוצרי החברה.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-54.7 מיליון דולר, (כ- 23.9% מסך ההכנסות) גידול של 63% לעומת רווח גולמי של כ- 33.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (המהווה כ-20.5% מסך ההכנסות). אחוז הרווח הגולמי הגבוה יותר בשנת 2006 לעומת 2005 נובע מהקיטון המתמשך במשקל הבדים המיוצרים ע"י אבגול, בעוד שמחיר המכירה ללקוח נמדד במ"ר.

הרווח התפעולי גדל במהלך שנת 2006 בכ- 105% הסתכם בכ- 35.7 מיליון דולר, (כ- 15.5% מסך ההכנסות) לעומת רווח תפעולי של כ- 17.4 מליון דולר, (כ- 10.6% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווח התפעולי נובע מהצלחת החברה לשמור על רמת הוצאות תפעוליות קבועות, על אף הגידול במחזור המכירות.

ה- EBITDA הסתכמה בשנת 2006 בכ- 45.5 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ- 26.1 מיליון דולר בשנת 2005 ו- 18.4 מיליון דולר בשנת 2004, גידול של 74% ו-147% בהתאמה. הגידול ברווח לפני מימון, מס פחת והפחתות נובע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.

בשורה התחתונה, אבגול רשמה בשנת 2006 גידול של 98% ברווח הנקי שהסתכם בכ- 15.3 מיליון דולר, (כ-6.7% מההכנסות), לעומת כ- 7.7 מיליון דולר, (כ-4.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

בהנהלת אבגול מציינים כי התנודתיות ברווח הגולמי כפונקציה של מחיר חומר הגלם, עלולה לגרום להקטנת שיעור הרווח הגולמי ברבעונים בהם מחירי חומרי הגלם עולים, שכן מחירי המכירה עדיין משקפים את מחיר חומר הגלם הנמוך יותר ברבעון הקודם.

עוד נמסר כי בשנת 2006 אבגול רכשה תוצרת גמורה מיצרנים אחרים וזאת על מנת להתמודד עם הביקושים הגבוהים למוצרי החברה על-ידי לקוחותיה - ביקושים אשר החל מהרבעון השלישי של השנה, עולים על כושר הייצור של החברה. מדובר ברכישת מוצרים שאינם דורשים יכולת טכנולוגית גבוהה, בעוד שאבגול ממשיכה לייצר את המוצרים הדורשים מיומנות טכנולוגית גבוהה יותר. רכישות חיצוניות אלו נעשות ברווחיות נמוכה יחסית למול יצור עצמי של מוצרי החברה.

בהתייחסו לתוצאות השנה והרבעון, ציין ניר פלג, מנכ"ל אבגול, כי הוא מרוצה מהתוצאות שהשיגה החברה וכי הדוחות משקפים את המשך המגמה של גידול בכל הפרמטרים כגון היקפי הפעילות והרווחיות. "לאור הביקוש הרב למוצרי אבגול, אנו בוחנים מספר חלופות על מנת להגדיל את כושר היצור של החברה, על ידי הרחבת כושר הייצור במפעלים הקיימים או רכישת חברות המייצרות מוצרי בד לא ארוג".

פלג הוסיף כי מאחר וחלק ניכר מעודף הביקוש למוצרי אבגול הינו ללקוחותיה בצפון אמריקה, בוחנת החברה בין היתר את האפשרות להקמת קו ייצור נוסף במפעל החברה בארצות הברית, אך טרם התקבלה כל החלטה בענין זה".

אבגול עוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ובעיקר לתעשיית החיתולים. החברה מייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי עבור חברות ענק רב לאומיות: Kimberly-Clark, Tyco Healthcare, P&G (Procter & Gamble). אבגול פועלת באמצעות חברות בנות בארה"ב ובמזרח הרחוק והיא נמצאת עתה בתחילת הקמתו של קו ייצור חדש ברוסיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה