סלקום עברה לרווח של 7 מ' וצמחה ב-16% הודות לגולן ועסקת HOT-IBC
סלקום 1.82% מדווחת על עלייה של כ-16% בהכנסות הרבעון הראשון לרמה של מיליארד שקל המיוחסת לקליטת הפעילות של גולן טלקום, וכן על מעבר לרווח של 7 מיליון שקל מול הפסד של 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך גם הרווח התפעולי הוכפל ויותר, מ-18 מיליון שקל בתקופה המקביל לכ-50 מיליון שקל כעת.
בקיץ שעבר רכשה סלקום את גולן בתמורה כוללת של כ-650 מיליון שקל מידי אלקטרה צריכה 3.33% והפעילות אוחדה בספטמבר. העלייה בהכנסות הרבעון הראשון של 2021 עקב קליטת הפעילות קוזזה חלקית בירידה מהכנסות משירותי נדידה, אותם רוכשים הלקוחות מסלקום לצורך נסיעות לחו"ל - דבר שהצמטמם כמעט לאפס עקב מגיפת הקורונה.
עם זאת, סלקום הראתה עלייה בהכנסות מציוד שהסתכמו ב-312 מיליון שקל לעומת 210 מיליון שנה קודם לכן. הגידול נבע בעיקר מעליה בהכנסות מציוד קצה במגזר הנייח וכן כתוצאה מגידול במכירות טלפונים ללקוחות עיסקיים במגזר הנייד. עוד הכירה החברה בהכנסות אחרות בסך 28 מיליון שקל מול 5 מיליון שקל ברבעון מקביל, זאת עקב מכירת נתח ממיזם הסיבים IBC לשותפה החדשה HOT (סך של 14 מיליון מתוך הסכום) וביצוע עבודות קבלניות עבור המיזם. בהקשר זה יצויין כי מספר המנויים במיזם גדל ב-14% ל-106 אלף מאז סוף 2020.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון בסך של 271 מיליון שקל לעומת 244 מיליון ברבעון המקביל, גידול של 11.1%. החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים חופשי (FCF) של 49 מיליון שקל לעומת 57 מיליון שקלים ברבעון המקביל, קיטון של 14% שהוסברה בפערי הון חוזר הנובעים מהגידול המשמעותי במכירות ציוד קצה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום האינטרנט הגדילה סלקום את מספר המנויים ב-6.5% ל-297 אלף איש מאז הרבעון המקביל, ובתחום הטלוויזיה מצבת המנויים גדלה ב-3.3% ל-254 אלף איש. לסלקום 3.232 מיליון לקוחות סלולר נכון לסוף הרבעון ושיעור הנטישה הצטמצם (7.8% כעת מול 8.8% ברבעון מקביל) כשבחברה אומרים כי שיפרו את איכות השירות ללקוחות.
הנתון האחרון ימשוך את עינם של המשקיעים יותר מתמיד ברבעון הנוכחי, השני של השנה, לאחר שהחברה נקלעה - או הכניסה את עצמה כפי שסבורים גורמים בעולם השיווק - לסערה כשהתירה לעובדים, יהודים וערבים כאחד, לשבות למען הדו קיום לדבריהם, אך במקביל לשביתה שיזמה ועדת המעקב של ערביי ישראל "לאות הזדהות עם מסגד אלאקצה". הצעד עלה לחברה בקריאות להתנתק ממנה, על אף שמסרה שהעיתוי היה שגוי ולא היה בכוונתה להזדהות עם השביתה ההיא.
ההכנסה החודשית הממוצעת ממנו דווקא ירדה מעט (1.6%) ל-47.4 שקל, הן עקב הירידה בתעריפים בצל התחרות (שכעת דווקא תפחת עם קליטת גולן לתוך סלקום) והן בשל הירידה במכירות שירותי נדידה. עם זאת, הירידה קוזזה חלקית עם שינוי שיטת ספירת המנויים ברבעון הרביעי של 2020.
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
אבי גבאי, מנכ"ל סלקום: "החברה מציגה גידול משמעותי בהכנסותיה וברווחיותה ברבעון הראשון, דבר שנובע מהפעולות שננקטו על ידנו בשנת 2020, אשר כללו, בין היתר, את המיקוד בשרות לקוחות ובהוגנות, רכישת גולן ואת התאמת מבנה ההוצאות של החברה. יחד עם זאת, ההכנסות בגין פריסת סיבים עבור IBC צפויות לרדת באופן משמעותי החל מהמחצית השנייה של 2021 לאור השלמת העסקה כאמור.
- 14.אזרח 22/05/2021 08:37הגב לתגובה זולהתנתק מיד
- 13.דנציגר 21/05/2021 18:05הגב לתגובה זוגבאי בי בי אני עוזב
- 12.שמעון 21/05/2021 17:56הגב לתגובה זובראשון הקרוב חברת פרטנר תתקין לי את הtv ובו וביום אחזיר לכם את כל הציוד שלכם. שבת שלום
- דוד 22/05/2021 00:54הגב לתגובה זותתקשר אני יעשה לך ניתוק מסל_קלום וחיבור לאחרה אחרת 0504805666 בשמחה חחח
- 11.רונן 21/05/2021 16:59הגב לתגובה זוהזדהות עם הערבים תגמור אותם
- 10.אנו 20/05/2021 20:18הגב לתגובה זוכשיגיעו ל100 אלף ניתוקים נראה עם תצליח לשרוד את זה תעברו לתת שירות בעזה
- 9.נדבר ברבעון הבא. ניתוקים ניתוקים... ביי (ל"ת)גיא 20/05/2021 15:16הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 20/05/2021 14:57הגב לתגובה זואבי איש עסקים פיקח וישר מאחל לו המשך הצלחה בדרכו בחברה.
- 7.בוריס 20/05/2021 14:09הגב לתגובה זותמיד עדיף להיות מושא לביקורת ושנוי מחלוקת מאשר עוד אחד שלא מזיק ולא מועיל
- 6.דורון 20/05/2021 12:53הגב לתגובה זובחברת YES יש את ממיר האולטרה 4K מקליט 5 תכנים באותה שעה, שנה שעברה חברת yes השיקה ממיר ANDROUD TV גם מקליט ובשלט של אנדרואיד טי וי של YES שלושה כפתורים בשלט: YES+, YOUTUBE, NETFLIX כניסות ישירות בניגוד למחיר מאסטר בוקס של סלקום שאין כפתור כניסה ישירה ל-YOUTUBE ואין שום ממיר מקליט בסלקום טי וי והשנה YES בשיתוף בזק בינלאומי השחקן ראוטר בגלישה סיבים ב-1 ג'יגה . אופציה שניה לעבור להוט שיש את פייבר בוקס 4K משותף ב-NETFLIX, YOUTUBE, ו500 מגה EXTRANET והשנה הוט השיקה ממיר דומה לאנדרואיד טי וי עם 1 ג'יגה סיבים. ממליץ בחום לכל מי שעד עכשיו מחובר לסלקום טי וי לעבור לחברת yes או להוט
- 5.עברתי לאורנג עם כל המשפחה חד וחלק (ל"ת)אבי 20/05/2021 12:45הגב לתגובה זו
- 4.להחרים את החברה! (ל"ת)אילן 20/05/2021 12:04הגב לתגובה זו
- 3.מאוד פשוט.. מי שלא ביביסט לאומני גזען ומתסיס - תעברו לסלקום.. וכל הכבוד להם על ניהול המחאה - הלוואי וכל המחאות בארץ היו מסתכמות בשעה שביתה (ל"ת)פלג 20/05/2021 11:40הגב לתגובה זו
- מספיק 20/05/2021 14:12הגב לתגובה זומדובר בסיוע ללהבות האיסלם הרדיקלי של חמאס דבר המהווה דקירה בגב האומה
- 2.יהודית 20/05/2021 11:14הגב לתגובה זוהשביתה שהכריזו היא דוגמא לניהול לא נכון. החברה פגעה ברגשות ציבור הלקוחות שלה, שמיהרו להגיב דרך הכיס. האם אבי גבאי מודע לכך שהוא לא ראש מפלגה עכשיו?
- 1.לרון 20/05/2021 10:21הגב לתגובה זוקנון לא קטן,שם את סלקום "על המפה",גם פרסומת שלילית היא כידוע פרסומת,עוד חדשיים ימלאו את מקומות "הבורחים"

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.
.jpg)
מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
ישראכרט מסכמת רבעון עם שילוב בין נתונים תפעוליים חזקים לבין הפסד חשבונאי חריג. בעוד תיק האשראי של החברה הגיע לשיא של כ־10.9 מיליארד שקל ורשם עלייה של כ־12% מתחילת השנה והרווח מפעילות שוטפת בנטרול חד־פעמיות קפץ ב־29% ל־88 מיליון שקל, הדוחות כוללים גם
הוצאות חד־פעמיות גדולות בגלל שומות מס מע"מ ומס הכנסה, שהביאו להפסד מדווח של כ-150 מיליון שקל.
ישראכרט מרחיבה את הפעילות באשראי הצרכני והעסקי וגם השיקה חשבון עסקי חוץ־בנקאי, לצד כניסה זהירה למימון פרויקטי נדל"ן. המנכ"ל, רן עוז, בראיון פרישה לביזפורטל, מתייחס לשיא בתיק האשראי, מסביר את המשמעות של ההוצאות החד־פעמיות, מציג את תחזית הרווחיות לשנים הקרובות ומפרט על המהלכים האסטרטגיים שישראכרט מקדמת. עוז הודיע היום כי יסיים את תפקידו בישראכרט לאחר כ-4 שנים בתפקיד.
אנחנו רואים רבעון עם צמיחה בכל המגזרים, אבל יש כאן הפסד חשבונאי של 150 מיליון שקל מהוצאות חד פעמיות. איך אתם מגדירים את הרבעון הזה והאם הוא מבחינתכם מייצג?
"קודם כל, מהפעילות השוטפת אנחנו רואים את התוצאה של האסטרטגיה והמיקודים העסקיים בשנים האחרונות, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות. לפני שלוש וחצי שנים התחלנו עם תיק אשראי נמוך מ-5 מיליארד שקל, שהיה הכי קטן בתעשייה שלנו, והיום אנחנו כבר נוגעים ב-11 מיליארד. הצמיחה מגיעה משני קווי עסקים בולטים, ובמקביל לעלייה באשראי, שמייצרת עלייה בהכנסות, אנחנו עובדים בשנה וחצי האחרונות על שיפור איכות תיק האשראי, מה שמוריד את ההוצאות להפסדי אשראי רבעון אחרי רבעון. כל זה, יחד עם שמירה על רמת ההוצאות, מביא אותנו לרווחיות גבוהה מאוד, כמו שלא הייתה שנים רבות. הרווחיות השוטפת של 88 מיליון שקל מייצגת קצב שנתי של כ-350 מיליון שקל, מה שממקם אותנו במקום טוב בתוכנית הרב-שנתית שלנו, ואנחנו רואים איך מפה אנחנו ממשיכים לעלות".
- ישראכרט: תיק האשראי צמח-12%; הפסד של 150 מיליון משומות עבר - מה המכפיל שלה?
- דלק ברווח של 400 מיליון שקל על ישראכרט; מדרוג מעלה את הדירוג לקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דיברתם בעבר על יעד שנתי של 400-500 מיליון שקל. כמה אנחנו קרובים אליו?
"אמרנו בעבר שנגיע לתיק של 16 מיליארד שקל פלוס, כמו שאתה רואה, כבר בתיק של 11 מיליארד אנחנו בקצב של 350 מיליון שקל בשנה. אם לפני חצי שנה הערכנו שזה ייקח שלוש שנים, אז בקצב הנוכחי ייתכן שנגיע לכך מוקדם יותר. צריך לזכור שכאשר אנחנו צומחים באשראי, אנחנו קודם כל רושמים את ההפרשה במלואה ורק לאחר מכן מתחילות להגיע הכנסות הריבית. למשל, ברבעון השני צמחנו ב-600 מיליון שקל באשראי, אבל זה כמעט לא תרם להכנסות הריבית, בעוד שההפרשה להפסדי אשראי נרשמה במלואה. ולכן, אם בתיאוריה - ואני לא אעשה את זה - אני עכשיו לוחץ על ה'ברקס' ואומר: לא צומחים ברבעון שלישי באשראי ונשארים באותו מקום, אז פתאום נוכל לראות את ההפרשה רבעון מול רבעון יורדת והכנסות ריבית עולות. זאת אומרת, אנחנו כל הזמן מגדילים את מנועי הצמיחה, משקיעים גם במכירה, גם בשיווק, גם בהפרשה לאשראי, וכל פעם, בעיכוב של רבעון, אנחנו מתחילים ליהנות מהכנסות ריבית. לכן אנחנו אופטימיים - קצב הרווח הנוכחי מייצג ואפילו צפוי להשתפר".
ברבעון הבא צפויות הוצאות חד-פעמיות של 70–80 מיליון שקל - למה הן מיוחסות?