המסחר ננעל בעליות: ת"א 90 עלתה ב-1%; מודיעין זינקה ב-21%
המסחר ננעל בעליות, המשקיעים בארץ בחנו את הכיוון של וול סטריט - הבורסה האמריקאית יצאה לסוף השבוע עם ירידות במשך כמה ימים רצופים והכיוון היום יאותת למשקיעים מה המגמה להמשך? עם זאת, מדובר בתיקון קטן כאשר המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כ-2% מתחת לרמת השיא של כל הזמנים. חברת קדימהסטם זינקה ב-7% עקב הנפקה, מצגת למשקיעים ושיחות חוזרות ונשנות עם שוק ההון. חברת מגדל ביטוח 3.06% דיווחה כי תשקיע כ-1.2 מיליארד שקל בפעילות של דוראל אנרגיה 0.41% בארה"ב והמניה קפצה ב-10%. העסקה תכלול רכישת 20% מחברת הבת של דוראל Doral LLC בארה"ב והעמדת מסגרות אשראי בגובה 130 מיליון דולר, שימשו לפעילות החברה והשקעות ישירות בפרויקטים (לכתבה המלאה). חברת התקשורת הלוויינית הדואלית גילת -3.7% זינקה ב-9%, עקב דיווח על הסכם אסטרטגי המוערך בעשרות מיליוני דולרים עם תאגיד ממשלתי גדול באסיה-פסיפיק, הכולל פוטנציאל התרחבות עבור פרויקטים נוספים עם גופים ממשלתיים באסיה פסיפיק בנק ההשקעות ווליו בייס העלה את מחיר היעד למניית להב 0.99% אל.אר ל-6.66 שקלים, מחיר המהווה אפסייד של כ-63% על מחיר השוק, של מניית להב בסגירת המסחר אתמול – 4.09 שקלים. מחיר היעד הקודם למניה היה 3.96. האנליסט שי ליפמן כתב כי "החזון של רכישת דלק ישראל (40% ) מתבהר ויוביל את המנייה למדד ת"א 125". עוד כתב ליפמן כי "אנו מתרשמים מקצב הצמיחה, מביצוע העסקאות ומביסוס זרוע האנרגיה בחברה. השלמת רכישת דלק ישראל דרמטית עבור החברה" וכי החברה "תנצל את הפוטנציאל הלא ממומש בדלק ישראל ותשיא רווח לבעלי המניות לצד המשך פיתוח הפעילות המניבה בגרמניה וביסוסה מחדש של זרוע אנרגיה ירוקה בישראל שכבר זכתה לאמון מצד נוקד ותצעד להנפקה בעתיד". ליפמן הוסיף כי "החברה תנצל את הידע והניסיון של אלי להב לצורך פיתוח והשבחת הפעילות הקמעונאית בדלק וביסוס סופרים של מנטה גם מחוץ למתחמי התדלוק", וסיכם וכתב כי "הנפקה עתידית של החברות הבנות בין באנרגיה הירוקה או בדלק נכסים תציף עוד ערך בעתיד, לא לקחנו זאת בחשבון. להערכתנו קיימת היתכנות כי מניית החברה תצורף במהלך השנה הקרובה למדד תל אביב 125 בו היא ראויה להיכלל". באוקטובר 2020 השלימו להב אל.אר (35%), בשליטת אבי לוי ובניהולה של חוה זמיר-טואף, ואורי מנצור (35%), רכישת 70% מהון המניות של דלק ישראל תמורת כ-525 מ' שקל, כאשר במהלך הרבעון הראשון 2021 הגדילה להב אל.אר את חלקה בחברה לכ-40%. הרוכשים פעלו לפיצול דלק לשתי חברות. הראשונה, דלק נכסים שעוסקת ביזום ניהול הקמה הפעלה של נכסי נדל"ן מניב בזכויות בנייה של אלפי מ"ר בתחנות, והחברה השנייה, דלק ישראל שעוסקת בפיתוח, ניהול והפעלה של נכסי קמעונאות, מכירת דלקים, הפעלת תחנות ואנרגיה. ההליך כולו אושר ע"י רשויות המס. מדד ת"א 35 מדד ת"א 90 דולר רציף BITCOIN 1.08%
- טרם החל המסחר הרציף
- 21.מה קורה עם אורמת הנייר פח הזה..לא רוצה להתאושש (ל"ת)גל 03/05/2021 16:49הגב לתגובה זו
- 20.זבן 03/05/2021 14:52הגב לתגובה זוכל שבוע שעבר עלתה כל יום מחצי אחוז והיום ביום מסחר חיובי במיוחד מוחקת במכה את כל העליות ויורדת 4%. האמת נשבר ה-ז מהמניה הזאת. בזמן שמניות כמו הפניקס , הבורסה , מגדל , הרביצו 30% מעל מחירי שיא כל הזמנים , בזן שהייתה לפני קורונה 180 בקושי מצליחה להרים את הראש מעל שער 80.
- 19.איפה הדביל שפיספס את פוקס ממחיר 70 חחחחחח (ל"ת)אלין 03/05/2021 11:59הגב לתגובה זו
- 18.תמיד נמוך ממדד 35 (ל"ת)גלום נמוך 03/05/2021 11:54הגב לתגובה זו
- 17.ליויתן ורציו 03/05/2021 11:27הגב לתגובה זוורק רציו שמרויחה מאות מיליונים, ירדה 76 אחוז...עם של גנבים
- 16.תראו את אירופה ואת החוזים (ל"ת)עליות? 03/05/2021 11:14הגב לתגובה זו
- 15.תשקיעו בקרן נאמנות נדל"ן ותפסיקו לבכות.... (ל"ת)משולם 03/05/2021 09:53הגב לתגובה זו
- 14.ממריאים (ל"ת)Asshole 03/05/2021 08:58הגב לתגובה זו
- 13.ברור שהם יקבעו כיוון ממתי בורסת הקזינו קובעת משהו (ל"ת)וול סטריט 03/05/2021 07:51הגב לתגובה זו
- 12.וגזית גלוב עד מתי ינוחו על משכבם (ל"ת)אלוני חץ 02/05/2021 16:11הגב לתגובה זו
- מה ינוחו , טסים 4% (ל"ת)מה 03/05/2021 14:54הגב לתגובה זו
- 11.גל 02/05/2021 15:41הגב לתגובה זואחרי שעלה כמעט ארבע..נייר פחחח
- 10.מה קורה במיקרונט? (ל"ת)ל 02/05/2021 15:05הגב לתגובה זו
- 9.עזורי 02/05/2021 14:32הגב לתגובה זוגב ים שברה שיא , סאמיט שברה שיא , אפריקה מגורים שברה שיא , שיכוי ובינוי שברה שיא רק אלרוב נדלן , עזריאלי ומליסרון רחוקות מהשיאים עשרות אחוזים. דרך אגב מדוע עזריאלי יורדת. האם הקיץ יסגרו את הקניונים ולא ידעתי ?
- 8.צריכה לעלות לא לרדת מורידים סתם (ל"ת)אלוני חץ 02/05/2021 14:07הגב לתגובה זו
- 7.לא אמרתי פוחס ייירד שש אחוז (ל"ת)ילינה בלאט 02/05/2021 11:02הגב לתגובה זו
- פוקס תעלה עוד 80% והולמס פלייס 90% (ל"ת)ילין דרעי 02/05/2021 14:09הגב לתגובה זו
- 6.אז לא יסחרו היום (ל"ת)אבל לאומי 02/05/2021 10:54הגב לתגובה זו
- 5.יימח שמה אנלייבקס שוב צניחה חופשית (ל"ת)tt 02/05/2021 10:03הגב לתגובה זו
- 4.ברור ירידות יש משהו אחר? (ל"ת)ירידות 02/05/2021 09:48הגב לתגובה זו
- 3.שאינו יודע לשאול 02/05/2021 08:49הגב לתגובה זואז אני לא מבין את החוקיות, וול סטריט עולה, אצלנו היו ירידות, וול סטריט יורדת אצלנו ירידות
- כמו שצריך (ל"ת)נכון 02/05/2021 11:01הגב לתגובה זו
- דוד מירושלים 02/05/2021 09:42הגב לתגובה זוזה מראה שהם מאוד עקביים. קשה להשוות את מדדי ארהב לישראל. הם בסקטורים שונים לגמרי.שבוע טוב, בריאות ובשורות טובות
- 2.יום ראשון עליות חדות שלא נראו אפילו ב-19.8.1987 (ל"ת)צרנוחה 01/05/2021 21:17הגב לתגובה זו
- 1.שימו לב לאלמוגים (ל"ת)אביאל 01/05/2021 21:14הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
