ברקע למשבר הפוליטי: המעו"ף איבד 0.7% בלחץ מניות הבנקים

נתניהו אמש לשרים: "אם כחלון לא איתי אני הולך לבחירות. אני אנצח את לפיד, כחלון יימחק"
מערכת Bizportal | (72)
נושאים בכתבה בורסה

המשבר הקואליציוני נתן את אותותיו כאשר יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נחתם בירידות שערים שהחריפו לקראת הסיום, זאת כאמור ברקע לריח הבחירות שבאוויר לאחר המשבר בין נתניהו לכחלון בנוגע לעלייתו המתוכננת לאוויר של תאגיד השידור הציבורי. מדד המעו"ף נפל ב-0.67% בהובלת מדד הבנקים שצלל 1.4%. תעודות הסל של קסם ותכלית על המעו"ף ריכזו מחזורים ערים במיוחד. 

מניית בזק 0.59% שבדר"כ נוטה להפגין עצבנות בכל הקשור למשברים פוליטיים בשל קרבתו של נתניהו לבעל השליטה בבזק - ירדה בשיעור מתון יחסית של כ-0.5%. אלביט מערכות בלטה בירוק כשעלתה 0.9% במחזור החמישי בשוק. מניית פורסייט 1.99% שטסה 45% בשבוע החולף איבדה 3.4% במחזור ער. מניית מיטב דש צללה בשיעור חד של 12% במחזור גדול ברקע לדיווח בתקשורת כי תביעת ענק שהגיש מיליארדי סיני כנגד XIO עלולה לסכן את עסקת הרכישה של בית ההשקעות.  

מדד ת"א 35

​מדד ת"א 90

מחזור המסחר היומי הסתכם בכ-800 מיליון שקל.

לפי כתב גל"צ עידו בנבג'י גורמים בכולנו טוענים כי "נתניהו איבד את הבושה ומתנהל בחוסר אחריות - הוא החליט שמתאים לו ללכת לבחירות, התאגיד הוא רק תירוץ". חיים לווינסון מ'הארץ' כתב בטוויטר כי נתניהו אמר אמש בפגישה לשרים: "אם כחלון לא איתי אני הולך לבחירות. אני אנצח את יאיר לפיד, כחלון ימחק. אחרי הבחירות אני אביא חוק לסגירת התאגיד".

המשבר המחריף בקואליציה עלול להשפיע לרעה על המסחר בבורסה בת"א. אמש הודיע נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא שינה את עמדתו בנוגע לתאגיד ומתכוון להוביל לסגירתו. בתוך כך, מחריף המשבר מול כחלון וריח חזק של בחירות עולה באוויר. הטענה של נתניהו ושרי הליכוד היא שכחלון לא אמור להתערב במהלך שנוגע לשוק התקשורת, כל עוד המהלך לא כולל כרוך בתוספת תקציב. התערבותו של כחלון לטענת השרים שלקחו חלק בפגישה הערב בביתו של נתניהו, היא הפרה של ההסכם הקואליציוני.

ואם זה לא מספיק, אז כתב ידיעות יובל קרני עדכן בטוויטר כי משה גפני מיהדות התורה פנה לנתניהו בטענה כי חילול השבת בגלל התאגיד זה חמור מאוד וחסר תקדים (נתניהו כינס הערב מספר שרים בביתו להתייעצות בעניין התאגיד.

להתייחסות הכלכלנים לגבי השפעת הקדמת הבחירות על הבורסה המקומית והסקטורים השונים - לחץ כאן.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בירידות קלות ופער הארביטראז' של המניות הדואליות על המעו"ף הינו שלילי. ה-S&P500 השיל 0.13% ביום שישי ואילו הדאקס עלה 0.1%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בסיכום השבוע החולף: מדד המעו"ף רשם ירידה של 0.86% והשלים בכך שבוע רביעי ברציפות של ירידות. מנגד, ה-S&P500 רשם עלייה של 0.22% ומשייט ברמות שיא אחרי עלייה של 3.7% החודש. מהלך העליות האחרון הגיע ברקע למתווה העלאות הריבית המתון יחסית שהציג הפד' בעדכון הריבית בשבוע החולף. השוק נותן כעת סבירות של 54% להעלאת ריבית ביוני הקרוב. המעו"ף עלה 0.27% בלבד החודש.

בנק ישראל פרסם היום מחקר בהקשר של התערבותו בשוק המט"ח, ולפי הממצאים התערבותו בין 2009 ל-2015, בכמות ממוצעת של 830 מיליון דולר לחודש, הביאו להשפעה של 0.6% על שער החליפין. (לכתבה המלאה

 

מניות במרכז

פלוריסטם זינקה 9.5% במחזור של 2.6 מיליון שקל לעומת מחזור יומי ממוצע של 992 אלף שקל בחודש האחרון.

קליל 1.95% איבדה כ-3.5% במחזור של כמעט פי 2 ממחזור יומי ממוצע ברקע לתוצאותייה הכספיות שפרסמה החברה מוקדם יותר היום. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ל-92 מיליון שקל - לפרטים המלאים.

מיטב דש צללה כאמור 12.6% ברקע לסימן השאלה שעולה במקביל לתביעת ענק נגד הרוכשת XIO, תביעה שגוררת סימני שאלה לגבי התנהלות הקרן שאמורה לרכוש את בית ההשקעות הישראלי.

תגובות לכתבה(72):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 37.
    מי שמוכר 19/03/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    בסופו של דבר יקנה במחירים גבוהים יותר.
  • 36.
    גימלאי זוננשטיין 19/03/2017 17:29
    הגב לתגובה זו
    אני עם המעוף הירקר שלנו מופסד רק 30 אחוז. יש מצב שעוד אוכל אותה אבל אני חזק ולא דואג ההפסדים בחיים רק חישלו אותי. החלטתי שעדיף להפביד מאשר להיות חולה וזקן וכך אני מצליח בחיים וכולן עפות עלי
  • 35.
    לאף אחד אין עניין שיהיו בחירות ולכן גם לא יהיו (ל"ת)
    יעקב 19/03/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
  • אף אחד חוץ מזה שיש חקירות נגדו (ל"ת)
    אלוהים 19/03/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    יימחק ועוד איך עבד כי ימלוך (ל"ת)
    כחלון 19/03/2017 16:31
    הגב לתגובה זו
  • אתה בול עץ (ל"ת)
    ל 34 19/03/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    ירון החתול 19/03/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    למה????
  • אורח? איזו הפתעה.. (ל"ת)
    אוי איזה 19/03/2017 19:11
    הגב לתגובה זו
  • לא? למה לא? (ל"ת)
    למה 19/03/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    מתי כבר יורידו מיסים על הרווחים בבורסה?? (ל"ת)
    משקיע 19/03/2017 11:25
    הגב לתגובה זו
  • שר האוצר הזה? לא יודע כלום בכלכלה (ל"ת)
    מי יוריד? 19/03/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
  • אתה קבעת 19/03/2017 17:22
    הלוואי שיעלו ל 90 אחוז ויתנו לי להרוויח מליונים ואתן בכייף 90 אחוז ואף 95
  • 31.
    בוזי לשלטון ביבי מוכר עיתון חחחחחחחחח (ל"ת)
    אנונימי 19/03/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
  • בא 19/03/2017 15:24
    הגב לתגובה זו
    ככה שהבדיחה על חשבונינו ,ראה הסכם אוסלו ו2000 אזרחים הרוגים .
  • 2000. (ל"ת)
    בא 19/03/2017 19:01
  • 30.
    אאא 19/03/2017 10:30
    הגב לתגובה זו
    די לבזבז כספי ציבור על בחירות שלא עושות דבר
  • 29.
    ינק מנהל חשבון מומחה 19/03/2017 10:23
    הגב לתגובה זו
    כל 30 נקודות למטה קונה 7800 שקל. בשיא הלמטה לדעתי 380 מחכה עם בוחטה 37.000 שקל בהצלחה מי שמפחד לא מאמין
  • 28.
    חןשב שהפעם אתה תתפרק (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 19/03/2017 10:07
    הגב לתגובה זו
  • לליכודניק 19/03/2017 10:27
    הגב לתגובה זו
    ותדע הליכוד זה בית שלא עוזבים בשום אופן. רק אם נצליח להקיא את שפטל אולי נתחזק ככה הוא מביא לנו רק רע ועוד בגללו יאריכו לילד של המדינה בעוד שנתיים. אבל אל תתרגשו שהרי זהבי מפרפר לו את התחת לחלאה
  • 27.
    שימי יוסיפון 19/03/2017 10:02
    הגב לתגובה זו
    כל פעם אני חושב אני על הסוס ובאים הטינופות ושותים לי הכל עם קשית שיכאב הכי הרבה טינופות
  • וינר שולמן 19/03/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    על הבדיוק בדיוק כמוך.הם עושים לי זאת כי חושבים שאני שתן עיזים.שיחשבו מה בא להם לא מעניין אותי.
  • בא. 19/03/2017 14:25
    נם לא יוצלחים לאללא
  • 26.
    סלזיון 19/03/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    ירידות לצורך עליות חזקות יותר לאיסוף יום טוב היום
  • 25.
    בחירות 19/03/2017 09:53
    הגב לתגובה זו
    לבורסה. כולל הגאון טרכטנברג עם 25% מס על הבורסה. אולי יגיע מישהו שיבין שהבורסה זה מכשיר לגיוס כספים לחברות וזה תורם לכלכלה. במקום ביבי הפופוליסט וחבורתו שחושבים שבורסה זה למליונרים שאוהבים להמר ולהפסיד
  • 24.
    בקרוב שילוב עם חברה ענקית זו דעתי ימים יגידו לעקוב (ל"ת)
    סייפ-טי גרופ 19/03/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    איציקו 19/03/2017 09:28
    הגב לתגובה זו
    יהיה מעניין לראות מה יקרה איתה...
  • 22.
    יעקב 19/03/2017 09:27
    הגב לתגובה זו
    שבוע טוב לכל בית ישראל
  • בצ"ד השני ,אני לא מעורב בשום בורסה . (ל"ת)
    אלוהים 19/03/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    נ.ברוך 19/03/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
    כחלון אתה עובד נכון ולמרות שירידת המחירים לא אצה לה הדרך הכיוון נכון. ואל תיכנע לקפריזות של ארדואן ,סליחה לביבי. המהלך ברשות השידור הוא נכון ויש להמשיך ולהתייעל ללא פשרות.
  • 20.
    נפרדים היום ממנו (ל"ת)
    1420 19/03/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    בקרוב מאוד הביתה כשלון גדול (ל"ת)
    כחלון 19/03/2017 08:51
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    מגעים למיזוג רשות השידור והתאגיד, המשבר כנראה פתיר... (ל"ת)
    מבין עיניין 19/03/2017 07:46
    הגב לתגובה זו
  • כמו המיזוג בין ביבי לכחלון . (ל"ת)
    בא 19/03/2017 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    הקוסם 19/03/2017 05:36
    הגב לתגובה זו
    לא בחירות ולא נעחייםצהלוואי ופחלון ילך לבחירות לא עובר אחוז החסימה המנוהל הזה
  • 16.
    מחר המעוף בנחיתת אונס (ל"ת)
    אריאל 19/03/2017 01:00
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    מניית לאומי עומדת מחר לטוס (ל"ת)
    ברוקר 18/03/2017 22:38
    הגב לתגובה זו
  • חה חה חה . לטוס , לאן ? לסניפים הסגורים ? (ל"ת)
    אלוהים 19/03/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
  • לצה אתנ מפנטס זאת,? (ל"ת)
    חחחח 18/03/2017 22:47
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    יועץ השקעות בבנק 18/03/2017 22:25
    הגב לתגובה זו
    באים לבורסה גרך המעופ וכולם מופסדים עשרות אחוסים בבורסה עי הרוב באים אחרי 70 אחוס ששתו להם בטבע. אז מי שמספר לעם שהוא מורווח בשנים האחרונות בבורסה זה אומר שכולם פחדנים ושקרנים כמה ניסיתי לשכנע אותם שילכו לנפטיות ולא שמעו לי
  • אנונימי 19/03/2017 07:51
    הגב לתגובה זו
    מאוד נכון ,מניות האנרגיה לא יודע , זה נמשך משנת 2010 אולי כן ,בטבע אתה צודק אבל זו קנייה לאחר ירידה כזו חדה , לטווח ארוך של שנתיים שלוש , מצאה תחתית ומדשדשת יש שם החלפת ידיים כבר הרבה זמן ,הדשדוש יימשך ואחר כך היא תזנק בחדות , ירדה בחדות , אתה צודק תמיד צריך לומר את האמת , אבל כול אחד שיעשה מה שהוא רוצה , גם כדאי להוסיף שאתה כותב אתה לא ממליץ , גם אני לא ממליץ ,גם לא צריך להגיב כל כול כתבה יש כתבות שחוזרות על עצמן ובאותו תוכן .
  • אריאל 19/03/2017 00:58
    הגב לתגובה זו
    אתה משקיע אנאלפביתי
  • 13.
    לפי דעתי המניה שהולכת לעלות חזק אופקו הלת תרשמו (ל"ת)
    שלומי 18/03/2017 21:46
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    בחירות טוב לשוק, בנקים עולים, דולר עולה (ל"ת)
    דויד 18/03/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
  • לדויד 18/03/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    אהל מה אתה מבלבל המוח?
  • איך קןראים לסרט שאתה רואה? :) (ל"ת)
    יואב 18/03/2017 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    בינו 18/03/2017 21:39
    הגב לתגובה זו
    מה גורל מניית בזק? דעתכם המלומדת בבקשה
  • ערן 19/03/2017 08:54
    הגב לתגובה זו
    ביבי כבר לא יכול לעזור לאלוביץ. יש לו כל כך הרבה על הראש עכשיו, שהדבר האחרון שמעניין אותו זה לדאוג למונופול של בזק. המניה כבר שנה יורדת חוץ משבוע אחד בסוף דצמבר ששם שיחררו הצהרה שקרית שהקפיצה את המניה ליומיים.
  • 10.
    חדש בבורסה 18/03/2017 21:33
    הגב לתגובה זו
    ועכהר מדברים על בחירות ואני מבקש מרציני בלבד שיגיד לי אם סנ טוב לעליות שהבטיחו כדי שמעוף יגדל לשיא השיאים או שיש חשד וחשש שבחירות יכולות להפיל אותנו מעט מדיא השיאים שאעו נמצעים פחות או יותר
  • שמטוב 18/03/2017 22:58
    הגב לתגובה זו
    רק טיפש ניכנס לבורסה הישראלית היום. גם בימים כתיקונם זה קזינו, על אחת כמה וכמה - היום. אל תאמין לאסטרולוג החוזה בגרפים שלו שלפנינו שיא כל הזמנים, זה מה שהוא אומר כל הזמן, כל מה שהוא אומר יצא הפוך.
  • חדש 19/03/2017 09:55
    נכנסתי לפי עצת הפקיד שצדק ומיום ה עד עכשיו הבאתי ב 4 מניות שאמר לי שבע אחוז ואמר לי במיידיצ לצאת ונתן לי עוד כמה מניות והבטיח עד מחר עוד שש אחוז וכך כל יום. אני חדש אבל מלך. יש לי כבר שבע אלף ביד
  • 9.
    ביום ה שחקני המעוף הורידו את השוק והשתינו על כולם !! (ל"ת)
    איפה הרשות לניע?? 18/03/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
  • הרשות לקחה על עצמה לזיין החלאות (ל"ת)
    דולב 19/03/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
  • רועי 19/03/2017 09:38
    הגב לתגובה זו
    אני לא.
  • מבלי לדווח על הפרשות 19/03/2017 08:03
    הגב לתגובה זו
    א. קירבה מספקת לפקיעה חודשית ב. ניצול מומנטום אדיר בוול סטריט (עם הנחה שלא תופסת במציאות שחלק מזה יגיע גם לשוק המקומי) - פתחו גבוה! ג. ירידה של 2 סטרייקים במדד ללא קשר לדבר / חצי דבר בקונטקסט שוקי העולם ד. ועל זה נאמר know your subject
  • 8.
    לה לה לנד 18/03/2017 19:34
    הגב לתגובה זו
    1260
  • 7.
    הבורסה פה גמורה!! כל עוד לא ירד המס - אין מה לחפש פה!!! (ל"ת)
    כחלון הגנב!!! 18/03/2017 18:53
    הגב לתגובה זו
  • הבורסה גמורה בגלל המס איש תמים? (ל"ת)
    רועי 19/03/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יבגני 18/03/2017 18:44
    הגב לתגובה זו
    מחר התור של בירושליים לזרוק סחורה בתל אביב והם וואחאד גדולים וכבדים. אני אישית לא משתף פעולה אז תנו כתף בבקשה תן דה
  • 5.
    שוק פותח 1430, סטיה מתפרקת מחר (ל"ת)
    סוחר 18/03/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יציבות האא? 18/03/2017 16:34
    הגב לתגובה זו
    מה כל כך יציב במרחב. האם הרעידות מתחת לרגליים לא מורגשות אצלכן/ם??!?
  • נפרק אותכן חארות זמנכם חלף (ל"ת)
    יציבות האא 19/03/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רק למעלה (ל"ת)
    רז 18/03/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
  • ואסרשטרום 19/03/2017 09:34
    הגב לתגובה זו
    מה רק למעלה ?כדור ההליום עם החור הענק שמאפשר לו לרדת במקום לעלות?
  • 2.
    רמי 18/03/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    מדד המעוף לא משקף פה את הבורסה. מדד המעוף אולי מעניין את סוחרי האופציות שאוהבים להפסיד כסף. תסתכלו אם כבר על מדד 90 ומה עשה מתחילת השנה.
  • לארי 19/03/2017 09:29
    הגב לתגובה זו
    90 אחוז ממשקיעי הארץ תקועים במעוף ן 90 אחוז מתוכם בטבע וחברותיה אז אל תבלבל המוח.
  • אולי 19/03/2017 18:01
    חחחח לוזר
  • 1.
    פלוריסטים 18/03/2017 15:51
    הגב לתגובה זו
    מפילים את השוק בכוונה. אל תקנו אף מניה.
  • סוחר 19/03/2017 10:12
    הגב לתגובה זו
    אנחנו לא מפילים בכוונה. זה בטעות נופל לנו ככה קטן. אנו עומדים לשחות אז תרגיע טמבלון זה ממש לא בכוונה אנו לא עושים רע לאף אחד רק מביאים צדק
  • רפי 19/03/2017 00:01
    הגב לתגובה זו
    חחח פלוריסטים מדשדשת כבר חודשיים וזה הזמן שלה לפרוץ למעלה שוב... לדעתי תעלה לפחות 15% עד לתיקון כלשהו
  • דן 19/03/2017 09:58
    ככותרת הכתבה יימחק גם יימחק - איבד את מעט הבוחרים שנותרו לו.
דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

"בנקים עדיפים מביטוח; פארמה יתחזק; רק 2 ביטחוניות מעניינות; בנדל"ן תהיה עוד ירידה" הסקטורים והמניות של פישמן ל-2026

דניאל לייטנר מנכ״ל הקרנות של תמיר פישמן מסביר למה תזמון שוק נועד לכישלון, ואיפה הוא עדיין מזהה ערך ב-2026; מאנבידיה ואמזון ועד עזריאלי ונקסט ויז'ן; וגם: מה הוא חושב על הרפורמות של הבורסה?

מנדי הניג |

דניאל לייטנר התחיל להשקיע עוד לפני גיל 18, עשה טעויות, הרוויח והפסיד, אבל למד את התחום בגיל צעיר ועם כסף קטן. התחום ממש סקרן אותו, הוא קרא ספרים ו"לכלכך את הידיים" עשה תואר בכלכלה ומימון באוניברסיטת בן גוריון עד שמצא את עצמו עמוק בתעשייה. 

לפני עשור הצטרף לתמיר פישמן, הוא טיפס שם ממחלקה למחלקה ולפני שנה וקצת, בגיל 37, מונה למנכ"ל קרנות הנאמנות של הבית, שמנהלות כיום כ-4 מיליארד שקל. מי שתכנן בכלל להיות רופא, כמו שני הוריו, מצא את עצמו מטפל בתיקים מאשר בחולים. 

2025 הייתה שנה חריגה בשוק. שנה של מלחמה, אי-ודאות ביטחונית ופוליטית, וריבית שהייתה עדיין ברף גבוה היסטורי. הבורסה המקומית עלתה במעל 50%, ה-S&P 500 הוסיף "רק" 17%, אבל מה שהיה, היה - עכשיו השאלה הגדולה ביותר היא האם להקטין חשיפה או להוריד? מי שבכלל היה בחוץ האם זה הזמן להכנס או להמתין לתיקון מסוים. אם תשאלו את אמיר חדד מברומטר הוא יגיד לכם שזה זמן להיות נזילים (הכוונה להיות בנכסים סחירים מאוד ובאג"ח מח"מ קצר-בינוני) לאבחנתו מי שיחזיק כסף מזומן יצליח לנצל את התיקון, "כדאי להיות עכשיו בנכסים נזילים כדי לנצל את המימוש לכשיגיע", חדד רואה את 2026 כשנה שאיפשהו במהלכה נראה תיקון ולאחריו סגירה מאוזנת-חיובית, אם תצליחו "לתזמן" או למצע בירידות האלה, כנראה תביאו תשואה יפה בשנה שנכנסו אליה הבוקר.

אבל לייטנר חולק על חדד. כששואלים אותו האם אנחנו בגאות והאם נראה תיקון הוא מבהיר שתזמון שוק נועד לכשלון, "היכולת לתזמן את השוק כמעט לא קיימת", הוא אומר, "מי שמנסה לחכות לנקודה המושלמת, בדרך כלל נשאר בחוץ". מבחינתו, השאלה איננה אם יגיע תיקון כזה או אחר, אלא אם תיק ההשקעות בנוי כך שיוכל לעבור גם עליות וגם ירידות - וכאן הוא פורש את ההסתכלות שלו על השווקים בארץ ובעולם, הוא נותן לנו רשימת מניות מעניינות מבחינתו וכאלה שהוא, מכל מיני סיבות, לא נלהב לשלב בתיק. עם לייטנר כבר דיברנו לפני כ-3 חודשים, הוא כבר אז סימן את טבע ושיתף בהסתכלות שלו על השוק - מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

למה שווה לכם להקשיב לו? לייטנר מגיע לא רק עם "תחזיות" על הנייר יש לו רקורד. קרנות הנאמנות שבניהולו בתמיר פישמן הציגו לאורך זמן תשואות גבוהות מהממוצע הענף, לא רק בטווח הקצר אלא גם בפרספקטיבה רב-שנתית. בשנה האחרונה הקרן רשמה תשואה של כ-63.3%, לעומת כ-51.3% בממוצע הענפי. גם בטווח של שלוש שנים הפער משמעותי, עם תשואה מצטברת של כ-183% לעומת כ-121.5% בענף, ובטווח של חמש שנים הקרן מציגה תשואה של כ-224.8% מול כ-146.3% בלבד בממוצע.

לפני שנתחיל, הנה הסקטורים והמניות 'על קצה המזלג' שמעניינות את הקרן:


סקטורים מומלצים 


דניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוזדניאל לייטנר, מנכ"ל תמיר פישמן קרנות נאמנות, צילום: שרי עוז
ראיון

"בנקים עדיפים מביטוח; פארמה יתחזק; רק 2 ביטחוניות מעניינות; בנדל"ן תהיה עוד ירידה" הסקטורים והמניות של פישמן ל-2026

דניאל לייטנר מנכ״ל הקרנות של תמיר פישמן מסביר למה תזמון שוק נועד לכישלון, ואיפה הוא עדיין מזהה ערך ב-2026; מאנבידיה ואמזון ועד עזריאלי ונקסט ויז'ן; וגם: מה הוא חושב על הרפורמות של הבורסה?

מנדי הניג |

דניאל לייטנר התחיל להשקיע עוד לפני גיל 18, עשה טעויות, הרוויח והפסיד, אבל למד את התחום בגיל צעיר ועם כסף קטן. התחום ממש סקרן אותו, הוא קרא ספרים ו"לכלכך את הידיים" עשה תואר בכלכלה ומימון באוניברסיטת בן גוריון עד שמצא את עצמו עמוק בתעשייה. 

לפני עשור הצטרף לתמיר פישמן, הוא טיפס שם ממחלקה למחלקה ולפני שנה וקצת, בגיל 37, מונה למנכ"ל קרנות הנאמנות של הבית, שמנהלות כיום כ-4 מיליארד שקל. מי שתכנן בכלל להיות רופא, כמו שני הוריו, מצא את עצמו מטפל בתיקים מאשר בחולים. 

2025 הייתה שנה חריגה בשוק. שנה של מלחמה, אי-ודאות ביטחונית ופוליטית, וריבית שהייתה עדיין ברף גבוה היסטורי. הבורסה המקומית עלתה במעל 50%, ה-S&P 500 הוסיף "רק" 17%, אבל מה שהיה, היה - עכשיו השאלה הגדולה ביותר היא האם להקטין חשיפה או להוריד? מי שבכלל היה בחוץ האם זה הזמן להכנס או להמתין לתיקון מסוים. אם תשאלו את אמיר חדד מברומטר הוא יגיד לכם שזה זמן להיות נזילים (הכוונה להיות בנכסים סחירים מאוד ובאג"ח מח"מ קצר-בינוני) לאבחנתו מי שיחזיק כסף מזומן יצליח לנצל את התיקון, "כדאי להיות עכשיו בנכסים נזילים כדי לנצל את המימוש לכשיגיע", חדד רואה את 2026 כשנה שאיפשהו במהלכה נראה תיקון ולאחריו סגירה מאוזנת-חיובית, אם תצליחו "לתזמן" או למצע בירידות האלה, כנראה תביאו תשואה יפה בשנה שנכנסו אליה הבוקר.

אבל לייטנר חולק על חדד. כששואלים אותו האם אנחנו בגאות והאם נראה תיקון הוא מבהיר שתזמון שוק נועד לכשלון, "היכולת לתזמן את השוק כמעט לא קיימת", הוא אומר, "מי שמנסה לחכות לנקודה המושלמת, בדרך כלל נשאר בחוץ". מבחינתו, השאלה איננה אם יגיע תיקון כזה או אחר, אלא אם תיק ההשקעות בנוי כך שיוכל לעבור גם עליות וגם ירידות - וכאן הוא פורש את ההסתכלות שלו על השווקים בארץ ובעולם, הוא נותן לנו רשימת מניות מעניינות מבחינתו וכאלה שהוא, מכל מיני סיבות, לא נלהב לשלב בתיק. עם לייטנר כבר דיברנו לפני כ-3 חודשים, הוא כבר אז סימן את טבע ושיתף בהסתכלות שלו על השוק - מנכ"ל הקרן שעשתה 120% ב-3 שנים חושף את הסודות

למה שווה לכם להקשיב לו? לייטנר מגיע לא רק עם "תחזיות" על הנייר יש לו רקורד. קרנות הנאמנות שבניהולו בתמיר פישמן הציגו לאורך זמן תשואות גבוהות מהממוצע הענף, לא רק בטווח הקצר אלא גם בפרספקטיבה רב-שנתית. בשנה האחרונה הקרן רשמה תשואה של כ-63.3%, לעומת כ-51.3% בממוצע הענפי. גם בטווח של שלוש שנים הפער משמעותי, עם תשואה מצטברת של כ-183% לעומת כ-121.5% בענף, ובטווח של חמש שנים הקרן מציגה תשואה של כ-224.8% מול כ-146.3% בלבד בממוצע.

לפני שנתחיל, הנה הסקטורים והמניות 'על קצה המזלג' שמעניינות את הקרן:


סקטורים מומלצים