אלכסנדר כץ ואבי זיתן
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

על הסיכון שלוקחים מותגים שתומכים בזכות לבצע הפלות

על רקע החלטת ביהמ"ש העליון בארה"ב, מנתח אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, את המהלך של מותגים בארה"ב לתמוך כספית בעובדות שרוצות לבצע הפלה: "אין ספק שיש מחיר לדבר הזה. יהיו לקוחות שלא יאהבו את זה. אחרים יתחברו. חברות מוכנות להסתכן". צפו בראיוןTV 
אלכסנדר כץ | (1)

החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לבטל את הפסקה ההיסטורית לנשים על גופן, ולהחזיר למדינות עצמן את האפשרות לאסור הפלות בחוק המדינתי, ממשיכה להסעיר את העולם. ודווקא על רקע זה, לא מעט חברות אמריקאיות הצהירו כי יעזרו כספית לעובדות שלהן לעבור למדינות המתירות הפלות, כדי לבצע הפלה.

עד כמה מהלך כזה עשוי לסכן את שורת הרווח של המותגים שתומכים במתן האפשרות לנשים לעשות הפלות? "אנחנו חיים ב-2022, בתקופה שבה יש שתי מגמות מאד חזקות בעולמות השיווק ובניית מותגים שלא ראינו בשנים האחרונות", מסביר אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה בראיון לביזפורטל. "המגמה הראשונה שכל חברה ומותג מחפשת לעצמה משמעותית. הלקוחות של היום לא מחפשים רק את המוצרים ואת השירותים הרגילים, אלא מחפשים חברה שלוקחת אחריות לחברה, לסביבה, לקהילה, ומתחברת לאג'נדות חשובות שחלק מהן זה גם הלקוחות שלהן. הדבר השני זה שהחברות מוכנות היום להסתכן. חברות נזהרו פעם לא לעשות דברים מורכבים מדי, לא להילחם, לא לעשות דברים שיתסיסו חלק מהלקוחות שיכעסו עליהן, או שידירו עצמם מהחברות, וחברות אלה מבינות היום שאי אפשר להישאר על הגדר".

 

-מדובר פה על קיטוב בין שמרנים לליברלים. ללכת על מהלך פוליטי זה בעצם לירות לעצמך ברגל כי אתה עשוי לאבד 40-50% מקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך

"אין ספק שיש מחיר לדבר הזה, כי מדובר במשהו שהוא על גבול הטאבו ואף האלמנט הדתי. מצד שני, להישאר ללא שום דעה בנושא הזה, לא לקחת אחריות ולא להבין שדברים בעצם קורים בחוץ, ויש מגמות סוציולוגיות, פסיכולוגיות ואנתרופולוגיות שקורות, ואנחנו מתעלמים מהם כחברות גדולות, זה נראה לא מתאים. חברות שלא מגיבות ולא מתחברות לקהילה, מאבדות את הקהל שלהן. אנחנו בעצם מבינים שיש סיכון מסוים בהליכה לדרך כזו או אחרת, כי חלק מהמותגים מדברים לכולם, WALT DISNEY (שהודיעה אף היא על תמיכה כספית בעובדות שמעוניינות לבצע הפלה, א"כ) מדברת לכולם. מחר יבואו הורים שנגד הדבר הזה ויגידו - אתם לא תראו דיסני לילדים שלי. מצד שני יהיו הרבה אחרים שיוקירו את זה, יתחברו לזה, יצרו PR חיובי לזה, עובדים שירצו לעבוד.

 

"אנחנו מבינים שיש מחיר להחלטה אבל אנחנו מוכנים לעשות צעד אחד קדימה, לקחת אג'נדה, להסתכן שיהיו כאלה שלא ירצו לקנות מאיתנו, אבל מצד שני להרוויח תדמיתית את העבודה שאנחנו לא מנותקים לקהילה".

 

-בארץ אתה לא רואה חברות שנכנסות לסוגיות שקורעות את הציבוריות הישראלית, למשל החזרת שטחים

"בארץ זה בחיתוליו. ראינו את זה בזמנו בפרשת סודהסטרים שהמפעל היה מעבר לקו הירוק והעבירו אותו לקריית גת כי הייתה מחאה צרכנית מאד גדולה (בעולם, לא בישראל, א"כ). ואם אתה זוכר, סודהסטרים יצאה בקמפיין שהם נפרדים מכל העובדים המגזריים בצער רב ועשו להם הוקרה גדולה, וגם על זה הם קיבלו נקודות. מדי פעם אתה יכול לראות פרזנטורים של חלק מהחברות מגיבים, ואז החברות נלחצות איך זה ישפיע. לפעמים אתה רואה פרסומות של מותגים שכן מעלים איזושהי הזדהות בימי גאווה". צפו בראיוןTV

.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תוהה 30/06/2022 09:54
    הגב לתגובה זו
    בארה״ב כמובן
חדשות 12חדשות 12
רייטינג

בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות

 בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות"  התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים. 

גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד. 

ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים. 

לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים. 

חדשות 12חדשות 12
רייטינג

בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המתח והציפייה לחדשות בנוגע לעסקה עם החאמס באו לידי ביטוי במהדורות החדשות, כשסך כל הצופים עמד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. כמובן, שחדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של לדשות 12 של קשת עמדה אמש על 15.6% רייטינג עם 411 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 6.5% רייטינג ו-180 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 5.2% רייטינג עם 145 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.8% רייטינג ו-113 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות

 בפריים טיים, המיני סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר זכתה לכמות צופים גדולה במיוחד, עם 20% רייטינג ו-514 אלף צופים. בערב שכולו אקטואליה, גם הפטריוטים עלתה ועמדה על 8.4% רייטינג ו-243 צופים. ושוב, בערב של אקטואליה, וללא ריאליטי, השעשועון של רשת, "כלוב הזהב" היה עם 7.1% ו-166 אלף צופים ואילו "משפחות"  התיעדוית של כאן11 היה עם 1.5% בלבד ו-38 אלף צופים. 

גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם עם ערד ניר של חדשות 12 של קשת עמד על 5.1% ו-128 אלף צופים בין 13:00 ל-15:00 ואילו בין 15:00 ל-16:00 על 4.2% וכ-105 אלף צופים. משדר החדשות של רשת עם אלי ראכלין עמד על 2.9% רייטינג ו-67 אלף צופים ב13:00, ב-14:00 ירד מעט ל-2.2% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו ב-15:00 ירד ל-1.9% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד. 

ב-16:00 חדשות 12 עברו למהדורה עם גדעון אוקו, שהיה עם רייטינג של 5.1% ו-120 אלף צופים וב-17:00 עלה ל-6.5% רייטינג ו-153 אלף צופים. רשת שידרו מהדורה עם ליאור קינן, שב-16:00 עמדה על 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים וב-17:00 עלתה ל-3% רייטינג ו-61 אלף צופים. 

לאחר מכן, פגוש את העיתונות המוקדמת עם בן כספית עמדה על 7.4% רייטינג ו-201 אלף צופים ולאחר מכן, כשעמית סגל הצטרף, עמדה על 12.4% ו-345 אלף צופים. מוריה וברקו עמדו על 4.5% רייטינג ו-110 אלף צופים במהדורה המוקדמת, ולאחר מכן כששי גולדן הצטרף, עמדו על 5.9% ו-144 אלף צופים.