על הסיכון שלוקחים מותגים שתומכים בזכות לבצע הפלות
החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לבטל את הפסקה ההיסטורית לנשים על גופן, ולהחזיר למדינות עצמן את האפשרות לאסור הפלות בחוק המדינתי, ממשיכה להסעיר את העולם. ודווקא על רקע זה, לא מעט חברות אמריקאיות הצהירו כי יעזרו כספית לעובדות שלהן לעבור למדינות המתירות הפלות, כדי לבצע הפלה.
עד כמה מהלך כזה עשוי לסכן את שורת הרווח של המותגים שתומכים במתן האפשרות לנשים לעשות הפלות? "אנחנו חיים ב-2022, בתקופה שבה יש שתי מגמות מאד חזקות בעולמות השיווק ובניית מותגים שלא ראינו בשנים האחרונות", מסביר אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה בראיון לביזפורטל. "המגמה הראשונה שכל חברה ומותג מחפשת לעצמה משמעותית. הלקוחות של היום לא מחפשים רק את המוצרים ואת השירותים הרגילים, אלא מחפשים חברה שלוקחת אחריות לחברה, לסביבה, לקהילה, ומתחברת לאג'נדות חשובות שחלק מהן זה גם הלקוחות שלהן. הדבר השני זה שהחברות מוכנות היום להסתכן. חברות נזהרו פעם לא לעשות דברים מורכבים מדי, לא להילחם, לא לעשות דברים שיתסיסו חלק מהלקוחות שיכעסו עליהן, או שידירו עצמם מהחברות, וחברות אלה מבינות היום שאי אפשר להישאר על הגדר".
-מדובר פה על קיטוב בין שמרנים לליברלים. ללכת על מהלך פוליטי זה בעצם לירות לעצמך ברגל כי אתה עשוי לאבד 40-50% מקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך
"אין ספק שיש מחיר לדבר הזה, כי מדובר במשהו שהוא על גבול הטאבו ואף האלמנט הדתי. מצד שני, להישאר ללא שום דעה בנושא הזה, לא לקחת אחריות ולא להבין שדברים בעצם קורים בחוץ, ויש מגמות סוציולוגיות, פסיכולוגיות ואנתרופולוגיות שקורות, ואנחנו מתעלמים מהם כחברות גדולות, זה נראה לא מתאים. חברות שלא מגיבות ולא מתחברות לקהילה, מאבדות את הקהל שלהן. אנחנו בעצם מבינים שיש סיכון מסוים בהליכה לדרך כזו או אחרת, כי חלק מהמותגים מדברים לכולם, WALT DISNEY (שהודיעה אף היא על תמיכה כספית בעובדות שמעוניינות לבצע הפלה, א"כ) מדברת לכולם. מחר יבואו הורים שנגד הדבר הזה ויגידו - אתם לא תראו דיסני לילדים שלי. מצד שני יהיו הרבה אחרים שיוקירו את זה, יתחברו לזה, יצרו PR חיובי לזה, עובדים שירצו לעבוד.
"אנחנו מבינים שיש מחיר להחלטה אבל אנחנו מוכנים לעשות צעד אחד קדימה, לקחת אג'נדה, להסתכן שיהיו כאלה שלא ירצו לקנות מאיתנו, אבל מצד שני להרוויח תדמיתית את העבודה שאנחנו לא מנותקים לקהילה".
-בארץ אתה לא רואה חברות שנכנסות לסוגיות שקורעות את הציבוריות הישראלית, למשל החזרת שטחים
"בארץ זה בחיתוליו. ראינו את זה בזמנו בפרשת סודהסטרים שהמפעל היה מעבר לקו הירוק והעבירו אותו לקריית גת כי הייתה מחאה צרכנית מאד גדולה (בעולם, לא בישראל, א"כ). ואם אתה זוכר, סודהסטרים יצאה בקמפיין שהם נפרדים מכל העובדים המגזריים בצער רב ועשו להם הוקרה גדולה, וגם על זה הם קיבלו נקודות. מדי פעם אתה יכול לראות פרזנטורים של חלק מהחברות מגיבים, ואז החברות נלחצות איך זה ישפיע. לפעמים אתה רואה פרסומות של מותגים שכן מעלים איזושהי הזדהות בימי גאווה". צפו בראיוןTV
.
- 1.תוהה 30/06/2022 09:54הגב לתגובה זובארה״ב כמובן
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
