מצלמה צילום אילוסטרציה
צילום: אלכסנדר כץ

דרמה או כיפופי ידיים? המפיקים ישביתו צילומי הפקות טלוויזיה

המפיקים טוענים שאק"ט - איגוד עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה פעל באלימות כדי להגביל שעות עבודה לפרילנסרים, ולכן החליט על השבתת הצילומים, גם אם לא ברור כמה ההחלטה באמת תחלחל לשטח. אק"ט: "תעשיית העבדות והניצול הסתיימה"
אלכסנדר כץ |

איגוד המפיקים הודיע היום על השבתתן של כלל הפקות הטלוויזיה והקולנוע עד להודעה חדשה, במסגרת מאבק שמתנהל מול אק"ט - איגוד עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה. מי שהוחרג מההשבתה הן הפקות שנמצאות כבר בצילומים.

הסיבה להודעת איגוד המפיקים שעשויה לכאורה להשבית את שוק ההפקות בישראל, נעוצה בדרישה של אק"ט להגביל במסגרת הסכמי העבודה החדשים לשנת 2022, את מספר שעות העבודה לפרילנסרים, חלק ארי מכלל עובדי התעשייה. על פי הסכמי עבר, אין הגבלה על שעות עבודה לפרילנסרים שעוסקים בתעשייה, כגון צלמים, מאפרות וכדומה. כעת באק"ט דורשים הגבלת שעות.

המפיקים טוענים כי אק"ט מתנהל בדרך אלימה, ומציינים בין היתר פיצוץ של יום צילום בשבוע שעבר, ואיומים על מפיקים ואנשי צוות בנוגע לשעות צילומים. בהודעה צוין כי "בעקבות פגיעה וחבלה אלימה בימי צילום בהפקות הטלוויזיה השונות, על ידי ארגון אק"ט ובעקבות ניסיון חד צדדי לבטל הסכמים קיימים וכן, התנהלות אסורה של תיאום מחירים, איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה מודיע על השבתה של כלל ההפקות שעתידות להצטלם בטלוויזיה ובקולנוע עד להודעה חדשה".

הודעה בעניין ההשבתה נשלחה לכל הארגונים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, בהם ארגון השחקנים שח"ם, ארגון הבמאים, ארגון התסריטאים ואק"ט, כמו כן לשר התקשורת יועז הנדל. במכתב צוין כי "בשנים האחרונות התעשייה שלנו סובלת מבלגן ואווירה עכורה שהינם תוצאה גם של מגיפת הקורונה אך גם מעשה ידי אדם. תוצאה של מעשים והתנהלות של ארגון אק"ט. עד לשנים האחרונות, דברים אלה לא התרחשו בתעשייה הקטנה והמגובשת שלנו. אנחנו מסרבים לקבל מציאות זו שנוצרה, ולהמשיך ולהפיק במצב הדברים הקיים. דומה כי אנשי אק"ט התאהבו במאבקים ובפרסום, גם כאשר אלה באים על חשבון האפשרות של התעשייה ליצור תוכן איכותי ומקורי ולהתפרנס. לכן אנחנו מודיעים כי הפקות שטרם החלו בצילומים, לא ייחלו להצטלם עד להודעה חדשה. לא נשוב להפיק ולצלם גם לאחר דעיכת גל הקורונה הנוכחי".

עוד צוין במכתב כי "ההפקות יחודשו רק לאחר התחייבות בכתב של הוועד המנהל של אק"ט.  לאחר מכן, יתכנסו צוותים מצומצמים של אנשי תעשייה משני האיגודים, במטרה להגיע להסכם חדש בין האיגודים בפרק זמן של ארבעה חודשים".

באיגוד המפיקים מציינים גם כי הגישו תלונות רשמיות ובהן חומרים חדשים לרשות התחרות ולמשרד המשפטים, בעקבות החשש לדבריהם לעבירה לכאורה על חוק התחרות, באמצעות ניהול "קרטל" של תיאומי מחירים וסגירת שוק על ידי אנשי אק"ט.

ואולם, לא ברור האם להצהרה של איגוד המפיקים יש גם אחיזה במציאות. גורמים בתעשייה מתקשרים לראות מצב בו בגלל הודעת האיגוד, הפקות לקשת ורשת וגורמים אחרים, יופסקו. "קשה להאמין שכזה דבר יכול לקרות", אמר גורם. "מפיק יגיד ל-HOT שהוא לא מתחיל צילומים בגלל מאבק עם אק"ט".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יו"ר איגוד המפיקים אדר שפרן מסר היום כי "מצער מאוד שדווקא בשנים בהן העולם וגם התעשייה שלנו מתמודדת עם  משבר הקורונה, יש מי שמנסים להלך אימים, להתנהג בבריונות ולהרוס את פרנסתם של כלל עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו פגיעה כלכלית נוספת בתעשייה, בחבלה בימי צילום ועל כן נאלצים לעצור ולבטל בשלב זה, כדי למנוע נזקים כלכליים נוספים לאלפי האנשים  המעורבים בעשיית טלוויזיה וקולנוע בישראל. אנו אנשי התעשייה מחויבים ליצירה הישראלית ולאיכות היצירה ולא נוכל להמשיך להפיק וליצור תחת אש".

 

לדבריו, "לא נסכים למצב בו הפקות יילקחו בשבי וינסו להרוס את היצירה הישראלית בדרכים שונות״, מוסיף צביקה גוטליב מאיגוד המפיקים. ״עם תקציבים הולכים ונשחקים, לא ניתן להתמודד עם התנהלות לא חוקית לכאורה של תיאום מחירים על ידי אנשי צוות, והתעלמות מכל המוכר והידוע על אופן פעילות התעשייה מזה שנים. כל פגיעה שכזו, פירושה פגיעה כלכלית בהפקות ובאנשי התעשייה המתפרנסים ממנה, דווקא  בשעה זו של משבר קורונה. נאלצנו לנקוט בצעד זה בלית ברירה. אנו מזמינים את עובדי ועובדות אק"ט לגלות אחריות ולהתחייב כי יפסקו התנהלות אלימה ובריונית צעדים חד צדדיים הכורתים את הענף עליו הם יושבים וממנו מתפרנסים".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.86%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״