סרט הדוקו 'ירד הלילה' של ערוץ 8 זכה בפרס האמי הבינ"ל
הצלחה לסרט הדוקו ירד הלילה קופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ 8 של HOT ושידורי קשת. הלילה (יום ד') ההפקה זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר של האמי הדוקומנטרי. אריק להב לייבוביץ (מועמד לפרס העריכה) ואביב אלדמע (מועמד לפרס עיצוב פס קול ומיקס) קיבלו את הפרס בשם היוצרים.
הכרזת הזוכים בטקס ה-37 של האקדמיה הלאומית לאמנויות הטלוויזיה התקיימה הלילה בניו יורק בהשתתפות של למעלה מ-1,000 בכירים מתעשיית החדשות והדוקו. פרס האמי הבינ"ל מוענק להפקות מכל רחבי העולם, למעט מארה"ב - עבורה מופקת תחרות ייעודית. הייתה זו הזכייה הישראלית השלישית בפרס. קדמו לה הזכייה בשנת 2000 של הסרט קאפו של דני פארן בקטגוריית סרט תעודה, ובשנת 2009 זכתה בטקס הסדרה רמזור בקטגוריית הסדרה קומית.
הסרט 'ירד הלילה' הופק בקופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ 4 הבריטי, הטלוויזיה הגרמנית, ארטה, הטלוויזיה הדנית, ערוץ 8 וקשת. הסרט מבוסס על סרטו של אלפרד היצ'קוק וסידני ברנשטיין שנגנז מטעמים פוליטיים לפני כ-70 שנה. 'ירד הלילה' שודר לראשונה ביום השואה בינ"ל ב-2014 בערוץ 2, ערוץ 8 וכן בעוד 20 מדינות ברחבי העולם.
את הסרט ביים אנדרה סינגר, הפיקו אנדרה סינגר (שמפיק את סרטיו של ורנר הרצוג), סאלי אנג'ל, ברט ראטנר ('הרקולס', 'האיש שנולד מחדש'), וכן המפיקות השותפות פיליפה קוברסקי ('שומרי הסף') וסינה בירגה־סורנסון. ערך את הסרט אריק להב־ליבוביץ' ואת פס הקול עיצב אביב אלדמע. את הקריינות באנגלית מגישה הלנה בונהאם -קרטר, ובעברית- רונה קינן. הסרט הופק בתמיכת ה BFI (מכון הקולנוע הבריטי) ובתמיכת 'פרויקט קולנוע' מטעם קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות.
תחילתו של הסרט לפני 71 שנה. צלמי הצבא הבריטי תיעדו בשנת 1945, עם תום מלחמת העולם השנייה, את המתרחש במחנה הריכוז ברגן-בלזן. הקולנוען סינדי ברנשטיין ואלפרד היצ'קוק גויסו במטרה לייצר סרט המתבסס על חומרים אלו ונוספים, המעמת את אזרחי גרמניה עם פשעי הרייך השלישי. התמונות הקשות של הגופות והאסירים השדופים כוננו עדות מזעזעת של זוועות הנאצים, אך עקב שורה של נסיבות - בין השאר נטען כי הסרט עשוי לפגוע בתהליך השיקום של גרמניה שלאחר המלחמה - הפרויקט נגנז. כ-70 שנים לאחר מכן, הסרט המקורי נערך על-פי הוראות הבימוי של היצ'קוק.
'ירד הלילה' העוקב אחר סיפורו של הסרט ההוא, דרך חומרי ארכיון מרתקים ועדויות מניצולים שצולמו בסרט המקורי ומשחררים כאחד, הופק לרגל יציאתו של הסרט המקורי. הסרט מגולל את המאמצים שנעשו כדי לתעד את המציאות הבלתי נתפסת שמולה ניצבו בעלות הברית בעת שחרור המחנות. לאחרונה זכה הסרט בפרס פיבודי היוקרתי המוענק מידי שנה על ידי בית הספר לעיתונאות ותקשורת המונים שבאוניברסיטת ג'ורג'יה, וכמו כן בפרס מטעם איגוד הטלוויזיה המלכותי בבריטניה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
