סערת תלמה: הרשות השנייה הורידה פרסומת ש"הציגה ילד כאובייקט מיני"
הרשות השנייה הורתה היום (יום ב') לזכיינית ערוץ 2 'רשת' ו'קשת', ולערוץ 10, לא לשדר החל מהשעה 16:00 את סרטון הפרסומת למותג 'מיני כריות' של תלמה - יוניליוור.
הפרסומת של באומן בר רבנאי, מציגה זאטוט המוקף בבחורות בוגרות ונאות, ומציינת כי הוא "מפוצץ בקרם", עם כל האסוציאציות הכרוכות בכך. בעקבות כך דף הפייסבוק של 'מיני כריות' התמלא בתגובות קשות של הורים, הוקמה עצומה להסרת הפרסומת, ומנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, פנה לרשות השנייה בדרישה להסרת הפרסומת, בטענה כי "מדובר בניצול ציני של ילד קטן לפרסומת בעלת גוון מיני מובהק בנוסח 'עדת השפנפנות'". קדמן אף כתב כי מדובר ב"פורנוגרפיה וכל זאת על מנת למכור עוד קופסא של דגני בוקר".
הרשות ציינה בפני הזכייניות כי הצגת הילד "כאובייקט מיני תוך שילוב גינונים הלקוחים מעולם המבוגרים באופן מיני הינה פסולה ואינה ראויה. הדבר עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה. כללי הרשות קובעים לגבי השתתפות קטינים בפרסומות כי 'לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שבו מופיעים קטינים בהופעה שאיננה ראויה לקטינים או תשדיר כאמור שיש בו משום פגיעה בקטינים, או תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבודם של קטינים'".
עוד קבעה הרשות כי "התשדיר עומד בניגוד לכללי אתיקה נוספים של הרשות, לפיהם לא ישודר תשדיר פרסומת שיש בו פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב וברגשות הציבור, ובכלל זה לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת הכולל הצגה של רמיזות מיניות".
מתלמה - יונילוור נמסר: "קיבלנו את הודעת הרשות השנייה. מטרת הסרטון להעביר מסר בחיוך ובהומור. התינוק בסרטון בא לבטא גרסא מוקטנת של המוצר כריות ולא מעבר לכך. בכל מקרה, אם מישהו נפגע מהסרטון אנו מתנצלים על כך".
מודעות הפרסומת (מתוך דף הפייסבוק של 'מיני כריות'
- 13.אמא נסערת 04/06/2013 22:21הגב לתגובה זוכבר יומיים אני לא רגועה לאן הגענו אני אמא בהלם איך צילמו פרסומת כזו ואיך ההורים הסכימו מה ניהיה במדינה הזו כל הכבוד שהורדתם לפרסומת צריך שיהיו גסולות
- מזרחית 05/06/2013 12:59הגב לתגובה זוכבר יומיים לא רגועה??? מפרסומת משעשעת של תינוק.. יושב פה איש אשכנזי, ממושב לא פחות ולא יותר בשרון וקורא לעצמו אליטה..ומתנהג בצורה גזענית לכל... אז מזה את לא רגועה? מה עם הגזענות במדינה הזו??? לאן באמת נגיע...ימים לערבים בסופרלנד? מי שמע על זה? אז באמת תתעצבני מהדברים שבאמת צריך להתעצבן. והלוואי שתהיי רגועה
- 12.יהודי 04/06/2013 13:58הגב לתגובה זוככה זה אצל החילונים. הכל נמכר ע"י זנות ותועבה, אחר כך מתפלאים שבכל שנה נפגעים מפדופיליה אלפי ילדים.
- 11.OMG 04/06/2013 12:01הגב לתגובה זוpedophile Shit !!
- 10.עומר 04/06/2013 11:39הגב לתגובה זוונגיד שאין שם מה שטוענים. עדיין הפרסומות מזעזעת, לא נעימה ועם טעם רע למרחקים. וזה עבר בטח איזה 20 פונקציונרים שאישרו את הסטוריבורד, קונספט, ביצוע וכו'. אפילו לא חובבנים
- 9.אקס באומנית 04/06/2013 11:03הגב לתגובה זוזה בקבוצה של פדרבוש
- 8.שם חם 04/06/2013 10:35הגב לתגובה זוכל המיתממים שאומרים: אבל תראו מה קורה באח הגדול, אבל תראו את התינוקות של אוויאן ולא מבין את ההבדל בין סתם גסות, ובין פדופיליה ולא מבין את ההבדל בין ריקוד לא מיני ומיוצר על ידי cgi לזוועה, לא צריך לעבוד. בשום תפקיד. בשום משרד.
- 04/06/2013 10:47הגב לתגובה זוכי אתה פשוט מנוי לערוץ 20 או משהו
- 7.ערן גפני 04/06/2013 09:17הגב לתגובה זוזו לא הפרסומת היחידה שמציגה "בהומור ובחיוך" ילדים וילדות קטנים כאובייקטים מיניים (שלא לדבר על המסרים הבוטים של תשדירי פרסומת לגלידות וכמעט לכל דבר). נראה כי שעות העבודה הרבות והטוחנות במשרדי הפרסום השונים מעלות אצלם את סף הגירוי והדמיון, כי הרי אין להם זמן לממש את הפנזטיות שלהם (הם עובדים, יעני), אז הם שופכים את תשפוכת הפנזטיות המיניות שלהם בתשדירי הפרסום. אגב, שמתם לב לדמיון המבהיל בין תגובת החברה לתגובת אחת האמהות של החיילות שהעלו תמונות של עצמן בלבוש "דפוק אותי"? גם היא אמרה שזה נעשה ב"תמימות ונאיביות" ושהן בכלל "עם ערכים". נו, באמת.
- 04/06/2013 10:10הגב לתגובה זומשרדי הפרסום מלאים באנשים מוכשרים מאוד שיודעים לעשות עבודה מצויינת שאת רובה לא אתה ולא הציבור רואה מכיוון שבסופו של דבר הלקוח מקבל החלטות כמו זו למשל מבלי להקשיב למשרד הפרסום - ההתייחסות של המפרסמים לפירסומאים כי כאל ספק ולא כאל בעל מקצוע מכיוון שאל תשכח אנו חיים בישראל בה כל אחד חושב שהוא יודע הכי טוב וגם כי הכסף מדבר ובעלי משרדי הפרסום - מה שמעניין אותם זה להרוויח עוד קצת כסף ולא להוציא עבודה ראויה וטובה ככה שאנשי הקריאייטיב בארץ יוצאים הרבה פעמים ביצועיסטים הן של הלקוח והן של מנהלי משרדי הפרסום עצמם.קשה להבין את זה כי רואים פרסומת לא טובה אז המחשבה הטבעית היא שהפרסומאי גרוע אבל לא כך ברוב המקרים
- דנידין 04/06/2013 09:48הגב לתגובה זוערן הייתי מציע שתגש לבדוק את עצמך ואת הסיבות שראיתה בילד אובייקט מיני יכול להיות שאתה פדופיל בהכחשה ????
- 6.03/06/2013 20:57הגב לתגובה זוכדי לאשר סלוגן פשוט הם דורשים ממך להביא 100 מחקרים, עורכים לך לשונית את הקריינות , מוסיפין לך הערות מילוט ומזהירים אותך מפגיעה ברגשות סבתא שלהם. אבל דבר כזה הם מאשרים. הזוי
- 5.באומן 03/06/2013 19:23הגב לתגובה זופרסומת לא טובה, שהלקוח הרס.
- 4.למה הורים לא מזדעזעים מהאח הגדול? (ל"ת)שרון 03/06/2013 17:51הגב לתגובה זו
- 3.סתם תחת (ל"ת)סתם 03/06/2013 17:07הגב לתגובה זו
- מצטער, אבל אני אהבתי 05/06/2013 02:30הגב לתגובה זובאמת מצטער, אבל הפרסומת הצחיקה אותי. עכשיו קצת לא נעים לי, האמת. לא יודע אולי אני תמים, אבל יש לי הרגשה שתינוק לא באמת יכול להיות רב שגל, כאילו בקטע טכני.
- 2.03/06/2013 15:42הגב לתגובה זוהאנשים שמתלוננים הם אותם אנשים שרואים את הפח של הפח. את האח הגדול, דייט בחשכה וכל הזבל שמראה לכולם פיות ג'ורה ובהמות אנושיות. וזו אותה רשות שמאשרת ומביאה ומיוזמתה את התכנים האלה. הפרסומת הזו לדעתי היא גרועה לא פחות אבל בטח לא יותר ואם לא מורידים את כל הטינופת הטלוויזיונית הזו, אין שום סיבה להיות צדקנים ולספר איך זה פגע בי או בילדים שלי שאני נותן להם לראות את כל החרא הזה שיש על המסך מלכתחילה.
- המרקיז 03/06/2013 16:21הגב לתגובה זומבוגרים ובוגרים יכולים לעשות שטויות בטלוויזיה וגם לצפות בשטויות. תינוקות לא. פשוט מאוד.
- 03/06/2013 17:03מבוגרים יכולים לקלל בפריים טיים, לעשן בשידור, להיות גזענים, אלימים מטרידים מינית וכו' כי זה לא משפיע על הצופים ועל תפיסת המוסר שלהם. ואין ספק רק מבוגרים צופים בתוכניות האלה שמשודרות בשעות למבוגרים ויש בהן בקרת הורים.
- 1.ואיך אישרו אותה? (ל"ת)שיר 03/06/2013 14:52הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7