TV

סערת תלמה: הרשות השנייה הורידה פרסומת ש"הציגה ילד כאובייקט מיני"

הורים הזדעזעו מהסרטון, המועצה לשלום הילד דרשה הסרת הפרסומת "הפורנוגרפית". תלמה לאייס: "מצטערים אם מישהו נפגע". צפו בסרטון
אלכסנדר כץ | (21)

הרשות השנייה הורתה היום (יום ב') לזכיינית ערוץ 2 'רשת' ו'קשת', ולערוץ 10, לא לשדר החל מהשעה 16:00 את סרטון הפרסומת למותג 'מיני כריות' של תלמה - יוניליוור.

הפרסומת של באומן בר רבנאי, מציגה זאטוט המוקף בבחורות בוגרות ונאות, ומציינת כי הוא "מפוצץ בקרם", עם כל האסוציאציות הכרוכות בכך. בעקבות כך דף הפייסבוק של 'מיני כריות' התמלא בתגובות קשות של הורים, הוקמה עצומה להסרת הפרסומת, ומנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, פנה לרשות השנייה בדרישה להסרת הפרסומת, בטענה כי "מדובר בניצול ציני של ילד קטן לפרסומת בעלת גוון מיני מובהק בנוסח 'עדת השפנפנות'". קדמן אף כתב כי מדובר ב"פורנוגרפיה וכל זאת על מנת למכור עוד קופסא של דגני בוקר".

הרשות ציינה בפני הזכייניות כי הצגת הילד "כאובייקט מיני תוך שילוב גינונים הלקוחים מעולם המבוגרים באופן מיני הינה פסולה ואינה ראויה. הדבר עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה. כללי הרשות קובעים לגבי השתתפות קטינים בפרסומות כי 'לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שבו מופיעים קטינים בהופעה שאיננה ראויה לקטינים או תשדיר כאמור שיש בו משום פגיעה בקטינים, או תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבודם של קטינים'".

עוד קבעה הרשות כי "התשדיר עומד בניגוד לכללי אתיקה נוספים של הרשות, לפיהם לא ישודר תשדיר פרסומת שיש בו פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב וברגשות הציבור, ובכלל זה לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת הכולל הצגה של רמיזות מיניות".

מתלמה - יונילוור נמסר: "קיבלנו את הודעת הרשות השנייה. מטרת הסרטון להעביר מסר בחיוך ובהומור. התינוק בסרטון בא לבטא גרסא מוקטנת של המוצר כריות ולא מעבר לכך. בכל מקרה, אם מישהו נפגע מהסרטון אנו מתנצלים על כך".

מודעות הפרסומת (מתוך דף הפייסבוק של 'מיני כריות'

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אמא נסערת 04/06/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
    כבר יומיים אני לא רגועה לאן הגענו אני אמא בהלם איך צילמו פרסומת כזו ואיך ההורים הסכימו מה ניהיה במדינה הזו כל הכבוד שהורדתם לפרסומת צריך שיהיו גסולות
  • מזרחית 05/06/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    כבר יומיים לא רגועה??? מפרסומת משעשעת של תינוק.. יושב פה איש אשכנזי, ממושב לא פחות ולא יותר בשרון וקורא לעצמו אליטה..ומתנהג בצורה גזענית לכל... אז מזה את לא רגועה? מה עם הגזענות במדינה הזו??? לאן באמת נגיע...ימים לערבים בסופרלנד? מי שמע על זה? אז באמת תתעצבני מהדברים שבאמת צריך להתעצבן. והלוואי שתהיי רגועה
  • 12.
    יהודי 04/06/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    ככה זה אצל החילונים. הכל נמכר ע"י זנות ותועבה, אחר כך מתפלאים שבכל שנה נפגעים מפדופיליה אלפי ילדים.
  • 11.
    OMG 04/06/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    pedophile Shit !!
  • 10.
    עומר 04/06/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    ונגיד שאין שם מה שטוענים. עדיין הפרסומות מזעזעת, לא נעימה ועם טעם רע למרחקים. וזה עבר בטח איזה 20 פונקציונרים שאישרו את הסטוריבורד, קונספט, ביצוע וכו'. אפילו לא חובבנים
  • 9.
    אקס באומנית 04/06/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    זה בקבוצה של פדרבוש
  • 8.
    שם חם 04/06/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    כל המיתממים שאומרים: אבל תראו מה קורה באח הגדול, אבל תראו את התינוקות של אוויאן ולא מבין את ההבדל בין סתם גסות, ובין פדופיליה ולא מבין את ההבדל בין ריקוד לא מיני ומיוצר על ידי cgi לזוועה, לא צריך לעבוד. בשום תפקיד. בשום משרד.
  • 04/06/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    כי אתה פשוט מנוי לערוץ 20 או משהו
  • 7.
    ערן גפני 04/06/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    זו לא הפרסומת היחידה שמציגה "בהומור ובחיוך" ילדים וילדות קטנים כאובייקטים מיניים (שלא לדבר על המסרים הבוטים של תשדירי פרסומת לגלידות וכמעט לכל דבר). נראה כי שעות העבודה הרבות והטוחנות במשרדי הפרסום השונים מעלות אצלם את סף הגירוי והדמיון, כי הרי אין להם זמן לממש את הפנזטיות שלהם (הם עובדים, יעני), אז הם שופכים את תשפוכת הפנזטיות המיניות שלהם בתשדירי הפרסום. אגב, שמתם לב לדמיון המבהיל בין תגובת החברה לתגובת אחת האמהות של החיילות שהעלו תמונות של עצמן בלבוש "דפוק אותי"? גם היא אמרה שזה נעשה ב"תמימות ונאיביות" ושהן בכלל "עם ערכים". נו, באמת.
  • 04/06/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    משרדי הפרסום מלאים באנשים מוכשרים מאוד שיודעים לעשות עבודה מצויינת שאת רובה לא אתה ולא הציבור רואה מכיוון שבסופו של דבר הלקוח מקבל החלטות כמו זו למשל מבלי להקשיב למשרד הפרסום - ההתייחסות של המפרסמים לפירסומאים כי כאל ספק ולא כאל בעל מקצוע מכיוון שאל תשכח אנו חיים בישראל בה כל אחד חושב שהוא יודע הכי טוב וגם כי הכסף מדבר ובעלי משרדי הפרסום - מה שמעניין אותם זה להרוויח עוד קצת כסף ולא להוציא עבודה ראויה וטובה ככה שאנשי הקריאייטיב בארץ יוצאים הרבה פעמים ביצועיסטים הן של הלקוח והן של מנהלי משרדי הפרסום עצמם.קשה להבין את זה כי רואים פרסומת לא טובה אז המחשבה הטבעית היא שהפרסומאי גרוע אבל לא כך ברוב המקרים
  • דנידין 04/06/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    ערן הייתי מציע שתגש לבדוק את עצמך ואת הסיבות שראיתה בילד אובייקט מיני יכול להיות שאתה פדופיל בהכחשה ????
  • 6.
    03/06/2013 20:57
    הגב לתגובה זו
    כדי לאשר סלוגן פשוט הם דורשים ממך להביא 100 מחקרים, עורכים לך לשונית את הקריינות , מוסיפין לך הערות מילוט ומזהירים אותך מפגיעה ברגשות סבתא שלהם. אבל דבר כזה הם מאשרים. הזוי
  • 5.
    באומן 03/06/2013 19:23
    הגב לתגובה זו
    פרסומת לא טובה, שהלקוח הרס.
  • 4.
    למה הורים לא מזדעזעים מהאח הגדול? (ל"ת)
    שרון 03/06/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סתם תחת (ל"ת)
    סתם 03/06/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
  • מצטער, אבל אני אהבתי 05/06/2013 02:30
    הגב לתגובה זו
    באמת מצטער, אבל הפרסומת הצחיקה אותי. עכשיו קצת לא נעים לי, האמת. לא יודע אולי אני תמים, אבל יש לי הרגשה שתינוק לא באמת יכול להיות רב שגל, כאילו בקטע טכני.
  • 2.
    03/06/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    האנשים שמתלוננים הם אותם אנשים שרואים את הפח של הפח. את האח הגדול, דייט בחשכה וכל הזבל שמראה לכולם פיות ג'ורה ובהמות אנושיות. וזו אותה רשות שמאשרת ומביאה ומיוזמתה את התכנים האלה. הפרסומת הזו לדעתי היא גרועה לא פחות אבל בטח לא יותר ואם לא מורידים את כל הטינופת הטלוויזיונית הזו, אין שום סיבה להיות צדקנים ולספר איך זה פגע בי או בילדים שלי שאני נותן להם לראות את כל החרא הזה שיש על המסך מלכתחילה.
  • המרקיז 03/06/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
    מבוגרים ובוגרים יכולים לעשות שטויות בטלוויזיה וגם לצפות בשטויות. תינוקות לא. פשוט מאוד.
  • 03/06/2013 17:03
    מבוגרים יכולים לקלל בפריים טיים, לעשן בשידור, להיות גזענים, אלימים מטרידים מינית וכו' כי זה לא משפיע על הצופים ועל תפיסת המוסר שלהם. ואין ספק רק מבוגרים צופים בתוכניות האלה שמשודרות בשעות למבוגרים ויש בהן בקרת הורים.
  • 1.
    ואיך אישרו אותה? (ל"ת)
    שיר 03/06/2013 14:52
    הגב לתגובה זו

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.