גיא מרוז מכוון לכנסת: "אני ואורלי נעבור לזירה הפוליטית כדי להשפיע משם"

העיתונאי השתתף בכנס וטען כי אין צורך בתקופת צינון ארוכה לעיתונאים שרוצים לעבור לפוליטיקה. בעבר מרוז ו-וילנאי שקלו להתמודד לכנסת
אלכסנדר כץ | (11)

העיתונאי גיא מרוז הצהיר אתמול (יום ג') כי בכוונתו ובכוונת רעייתו העיתונאית אורלי וילנאי, לעבור לפוליטיקה ביום מן הימים. בפאנל מיוחד בנושא 'החברה בישראל עם אנשי התקשורת' שנערך במסגרת הכנס השנתי של פורום סגני ראשי הערים והרשויות המקומיות שנערך במלון פלאזה בירושלים, אמר מרוז כי "אני ואורלי לא נסיים את דרכנו בטלוויזיה. מתישהו נעבור לזירה הפוליטית כדי להשפיע משם".

תשובה זו הגיעה בעקבות שאלה שנשאל על המעבר החד מדי לכאורה של עיתונאים דוגמת יאיר לפיד, מהתקשורת לעולם הפוליטי. מרוז מאמין כי אין במעבר שכזה כל פסול וכי לטעמו לא נדרשת תקופת צינון ארוכה בין התפקידים.

מרוז הוסיף ודיבר על התקשורת בעידן החדש, ועל חשיבות ניצולה לצורך שיפור השירות של גופים ציבוריים ברשויות המקומיות. לדבריו: "בעידן הסמארטפון, כל אדם הוא עיתונאי עם מצלמה. אני קורא לאזרחים לנצל זאת. אין ספק שהדבר ייצור נורמת שירות חדשה של גופים ציבוריים, כמו עיריות ומשרדי ממשלה. כשחשופים כל הזמן לביקורת ולתיעוד, מתנהלים אחרת".

יש לציין כי לפני הבחירות שאמורות היו להתקיים בקיץ שעבר (ונדחו לבסוף עם צירופה של 'קדימה' לממשלת נתניהו, א"כ), גורמים בערוץ 10 ידעו לספר כי וילנאי ומרוז השתעשעו ברעיון להתמודד באותן בחירות, מה שבסוף לא קרה, לא אז ולא בבחירות שהתקיימו בחודש ינואר השנה.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יצחקי חנה 10/06/2013 07:21
    הגב לתגובה זו
    אשמח אם תפנו אלי
  • 10.
    די 31/05/2013 22:34
    הגב לתגובה זו
    ועוד שניכם ביחד די לא לא לא תקחו גם את לפיד ושלי את הטלויזיה אפשר לכבות אבל בכנסת אתם סבל כל החיים הנזק שאתם עשיתם עם הפופוליזים זה לתמיד
  • 9.
    אורי 29/05/2013 23:41
    הגב לתגובה זו
    זוהי התוכנית הכי טובה בטלוויזיה, הכי נכונה, שבניגוד לשאר חברותיה למסך הבוקר כמעט ואין בה תוכן מסחרי ע"מ לקדם את ערוץ 10 או תכניותיו. הזוג נלחם כל חייו למען צדק ושיוון חברתי בארץ.
  • 8.
    סקופי 29/05/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    תבררו את תנאי העסקה של העובדים בתכנית הבוקר ותבינו את גודל השערוריה
  • 7.
    לא יכול לראות אתכם פשוט גועל נפש (ל"ת)
    מאיר אסופסוף 29/05/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יורם עמית 29/05/2013 11:57
    הגב לתגובה זו
    אתם בלתי נסבלים
  • 5.
    29/05/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
    נלחמו עבור ניצולי השואה שנים ברציפות? חשפו שחיטויות פוליטיות? נאבקו בעוולות הבירוקרטיה ובביריונות של ארגונים, בעלי עסקים, קבלנים ומתעללים בבעלי חיים? הגנו עלינו מפני כל מני מגיבים ערסים עם פה ג'ורה כמוכם? זה מה שעושה אותם מתאימים לפוליטיקה? שיתביישו.הם אפילו לא מתקרבים לעיתונאי הכי חתיך בארץ שגרר אחרי החליל שלו רבבות של עכברים עיוורים שלא ראו מסנטימטר שהוא קשקשן פחדן ואופורטוניסט. הם אפילו לא קרובים למראה המדהים שלו אז באיזו זכות הם חושבים שהם יכולים ללכת לפוליטיקה?
  • 4.
    רינפ 28/05/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    והיא מותק של בן אדם שהייתה הראשונה להודיע על מותה של עופרה חזה המנוחה.
  • 3.
    משה 28/05/2013 18:06
    הגב לתגובה זו
    והיא הכבשה שושנה שתחזור לערוץ הקניות, שם היא היתה הכי משכנעת.
  • 2.
    פוליצר 28/05/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    היהירות, החשיבות העצמית, השחצנות, שלא לדבר על רמת ניתוח ירודה, השכלה לא משהו, כל אלה יהפכו אתכם לפוליטיקאים מושלמים....
  • 1.
    רק זה חסר בכנסת עוד צמד ליצנים רודפי פרסום (ל"ת)
    אסף 28/05/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.