טלויזיה טלוויזיה מסך תקלה
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

שתיקת הארכיון: רוצים לקנות קטעי עבר ששודרו בערוץ 1? כרגע תשכחו מזה

הרשות מסרה לגורם שביקש לרכוש קטעי ארכיון מערוץ 1, כי בשל מעבר לפורמט HD, לא יכול ארכיון הטלוויזיה למכור תכנים ששודרו מינואר השנה
אלכסנדר כץ | (1)

ראו אתכם בטלוויזיה? רוצים לנצור את הרגע לעד? בכל הנוגע לערוץ 1, ייתכן כי תצטרכו להסתמך יותר על הזיכרון והרבה פחות על מזכרת ויזואלית אמיתית. גורם שפנה לאחרונה לארכיון רשות השידור, ביקש לרכוש קטעים ששודרו עליו השנה בשידורי ערוץ 1. מה רבה הייתה הפתעתו כשקיבל את התשובה הבאה.

"עקב מעבר לפורמט שידור HD ב-22 בינואר 2013, אין באפשרותנו, בשלב זה, לספק העתקים מתכניות ששודרו החל מתאריך זה", כתבה מרינה מיכאלי מארכיון הסרטים של רשות השידור, בתשובה שהגיעה לידי אייס. מיכאלי הוסיפה כי "ישנם לא מעט שידורים, בעיקר מן הימים האחרונים, הניתנים לצפייה באתר www.iba.org.il, תחת 'VOD'". יש לציין כי אופציה זו פתוחה רק שבוע אחד אחורה, כלומר שידורים ישנים יותר, לא ניתן לצפייה באתר רשות השידור.

פרט מעניין נוסף שעולה מתשובת ארכיון הרשות, הוא כי "מרבית התכניות השונות וכן מהדורות האקטואליה והכתבות בהן, אינן מוצעות למכירה לציבור הרחב והינן מיועדות לשידור טלוויזיה בלבד".

ניתן רק להרים גבה לנוכח החלטה לא למכור את כל התכנים, משום שרשות השידור מוכרת תכנים פר שניית שידור, והגדלת היצע השידורים ושניות השידור, תגדיל באופן טבעי גם את הכנסות הרשות.

מרשות השידור נמסר: "ארכיון הסרטים עוסק בימים אלה בהכנות נמרצות לשימור ודיגיטציה של אוספי הארכיון. מדובר בתהליך מורכב ויקר המחייב משאבים רבים המושקעים כעת בפרוייקט שמטרתו להציל ולשמר באמצעות דיגיטציה של אוספי הסרטים בארכיון ולהנגיש את מרביתם לציבור הרחב באתר אינטרנט ייעודי".

לדברי רשות השידור, "בניגוד למשתמע מהכתבה, יחידת המכירות בארכיון עוסקת יום יום במכירת קטעי ארכיון להפקות שונות בארץ ובעולם מהארכיון האנלוגי. הארכיון החדש המכיל שידורים בHD מהחודשים האחרונים, עדיין איננו נגיש לגורמים חיצוניים עד שתסתיים הכנת תשתית טכנולוגית בארכיון שתאפשר הנגשת חומרים מארכיון ה-HD".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יצחק 24/05/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    ולחדול מבזבוב כספי הציבור על מימון הפארסה שנקראת רשות השידור.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.