קווילט
צילום: ברצי גולדבלט

סיסקו משקיעה 70 מיליון דולר בקווילט - לשיפור זרימת הווידאו בסטרימינג

החברה סירבה לחשוף כמה אחוזים סיסקו מקבלת בחברה, אך מדובר בהכפלת הגיוסים של קווילט. התוכנה שלה משולבת מאז השנה שעברה במוצרים של סיסקו. כמו כן, התוכנה נכנסה בשנה האחרונה לשימוש גם בשירותי הסטרימינג של דיסני פלוס ובריטיש טלקום
נתנאל אריאל |

Qwilt הישראלית, זוכה לאמון מצד חברת סיסקו העולמית, ומשקיעה בה 70 מיליון דולר, לפי שווי של 800 מיליון שקל. החברה סירבה לחשוף כמה אחוזים תקבל סיסקו בתמורה להשקעה, אך ניתן להניח שמדובר באחוז משמעותי, שכן לפני סבב הגיוס הזה הושקעו בקווילט עד כה 74 מיליון דולר, וכעת מדובר על הכפלת הגיוסים בחברה.

מדובר בסבב הגיוס החמישי של קווילט, ועל פי החברה ההשקעה תאפשר לה להאיץ את פיתוח הטכנולוגיות שלה, וכן לגייס כ-150 עובדים נוספים בשנה הקרובה.

פתרון תוכנה שפיתחה קווליט, להאצת קצב רציפות שידורי וידאו בלייב וב-VOD, מאפשרת אופטימיזיצה של תעבורת הנתונים ברשת, כדי לאפשר שידור רציף ואיכותי יותר, ומשולב במוצרים של סיסקו, מאז השנה שעברה. כעת החליטה סיסקו להשקיע בחברת הסטארט-אפ באופן רשמי.

כשהמערכת של Qwilt מזהה ביקוש רב לתכנים מסוימים, היא מפעילה שימוש בזיכרון מטמון ( Caching ) של התוכן במיקום סמוך לריכוז של הצרכנים וכך משפרת את הזרימה ואת חוויית הצפייה. התוכנה מנוהלת בענן ויכולה לפעול בכל נקודה בעולם על ידי הטמעה בתשתיות קיימות.

פתרון התוכנה שפיתחה Qwilt שולב בשנה החולפת בשירותי הסטרימינג של דיסני פלוס וכן בתשתיות של בריטיש טלקום, TIM ברזיל, טלקום ארגנטינה וחברות מדיה נוספות.

אלון מאור, מנכ"ל ומייסד שותף, Qwilt: "ההשקעה הנוכחית מהוות נקודת ציון חשובה עבורנו ובחזון שלנו: לאפשר לספקיות אחסון ב-Open Caching ברשתות שלהן ובכך לסייע להן למנף את מחשוב הקצה. בשנה האחרונה Qwilt נמצאת בעיצומו של תהליך צמיחה מואץ, תוך גידול מתמיד של מחלקות המחקר והפיתוח, המוצר והשיווק על מנת ליצור את תשתית הזרמת הוידאו הגדולה בעולם".

ג'ונתן דוידסון, סמנכ"ל תשתיות בכיר בסיסקו: "הרחבת שיתוף הפעולה שלנו עם Qwilt, תאיץ את הזרמת שידורי הוידאו של ספקיות מדיה ברחבי העולם ותיתן מענה לצורך קריטי של הלקוחות שלנו. הזרמת תוכן היא השירות הראשון בחשיבותו שיש לייעל על מנת לייצר רווחים ממחשוב הקצה בעידן ה-5G. שיתוף הפעולה עם Qwilt, מהווה אבן דרך משמעותית ביכולת שלנו לשנות את כלכלת האינטרנט בעתיד הקרוב והרחוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנתרופיק
צילום: טוויטר

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות

בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אנתרופיק OpenAI

OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.


שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.


OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.


חיסכון מוחשי בזמן ובכסף

הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.


דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.