מסי ורונאלדו
צילום: צילום מסך: יוטיוב

כמה שווה שער בכדורגל? 2,500 דולר בישראל, עד 100 אלף אירו באירופה

בעשור האחרון נוהגים חלוצים בכירים להכניס סעיף של הבקעת שערים לחוזה שלהם. אבל יש בזה גם חיסרון: בעלי הקבוצות טוענים לאנוכיות מול השער. מה ההיגיון בטענה וכמה מרוויח שחקן התקפה בכיר בארץ לעומת אירופה?

מיכאל וייסרמן | (1)

כל ילד שמתחיל לשחק כדורגל חולם להיות חלוץ. החלום הוא להבקיע כמה שיותר שערים ולהפוך לכוכב הגדול ביותר של הקבוצה ומשם - לאירופה. בישראל, הילדים חולמים להיות ערן זהבי או עומר אצילי, באירופה - קיליאן אמבפה או ליאו מסי. הרצון להיות חלוץ לא נובע רק מהפופולריות בקרב הקהל, אלא גם מהרווחים בחוזה.

בעשור האחרון זה הפך לנוהג בקרב חלק מהחלוצים המובילים באירופה. זה סעיף שהיה קיים גם בשנות ה-80 ומאוחר יותר יש קבוצות שהעלימו אותו לגמרי מהמפה. אבל כמה מרוויחים אותם שחקנים אחרי הבקעת שער? במכבי נתניה, למשל, משלמים לשחקנים מענק שווה על שער או בישול. הם מסבירים כי הם לא רוצים שהחלוץ יגיע לשער ויתלבט - אם יש לו הזדמנות טובה הוא יבקיע ואם לא הוא יבשל. "כשאתה נותן מענק על שערים, החלוץ יבעט לשער גם אם יש לו הזדמנות של 40%, ולידו עומד שחקן עם 100% להבקעת שער", הסבירו שם.

גם בקרב השחקנים הזרים וגם בקרב השחקנים הישראלים הוכנסו סעיפים שמעידים על בונוס מיוחד. בישראל, מטבע הדברים ובהתאם לתקציב - מדובר בסכומים נמוכים יחסית. כאשר מדובר בשחקנים הבכירים הסכום נע בין 1,500 דולר לשער בקבוצות בינוניות עם תקציבים נמוכים יחסית ועד 2,500 בקרב המועדונים הגדולים. מלך שערי ליגת העל, עומר אצילי, שכבש העונה 20 שערים הכניס לעצמו סעיף דומה ובסביבתו אישרו כי הוא מרוויח סכומים דומים, הקרובים יותר לרף העליון - זאת מלבד החוזה השמן שלו.

עשה הרבה כסף בסין. זהבי (שלומי גבאי)

הדוגמה הישראלית הבולטת ביותר היא ערן זהבי. החלוץ חתם לפני 7 שנים בסין ובחוזהו הוכנסו סעיפים רבים - 2.5 מיליון דולר כמענק חתימה וגם 20 אלף דולרים על כיבוש עבור כל שער. זהבי כבש 91 שערים בסין - משמע, הרוויח 1.82 מיליון דולר מכיבוש שערים.

באירופה יש מספרים שכבר חצו את גבול ההיגיון. בעת חזרתו של כריסטיאנו רונאלדו למנצ'סטר יונייטד הוכנס סעיף שכלל בונוס של 750 אלף ליש"ט על כיבוש 20 שערים בעונה ועוד 100 אלף ליש"ט על כל גול נוסף. הפורטוגלי עשה זאת בענק - כבש 15 שערי ליגה ו-6 שערים בליגת האלופות וזה אומר כי הרוויח רק מכיבוש שערים כ-850 אלף ליש"ט באותה עונה - כמעט כמו החוזה העונתי של זהבי במכבי תל אביב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אופטימי 11/04/2023 06:50
    הגב לתגובה זו
    גם אם אתה מגיע לאירופה אתה עף
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.