בשוק מתנדנד שמאבד אמון הנה חברה יציבה וחזקה
בשנה החולפת רשמו מדדי מניות בעולם בכלל ובשוק הסיני בפרט ירידות שערים ניכרות. אותן הירידות בסין נבעו מכמה סיבות טובות. משבר החובות בגוש האירו, ההאטה בכלכלה הסינית ואובדן האמון של המשקיעים הזרים בשוק המניות בסין.
על רקע זה בלטה לטובה ביציבותה חברת התקשורת CHINA MOBILE, חברת הסלולר הגדולה בעולם מבחינת מספר מנויים. לחברה יש מעל ל-644 מיליון מנויים, וב-11 החודשים הראשונים של השנה נוספו לשורותיה 60 מיליון מנויים חדשים. במילים אחרות, מספר בלתי נתפש של מעל 5 מיליון מנויים בכל חודש.
את המחצית הראשונה של שנת 2011 סיימה החברה עם צמיחה של 9% בהכנסות לעומת החציון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-10 מיליארד דולר ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-20 מיליארד דולר. בנוסף, בקופת החברה מזומנים בסך 50 מיליארד דולר לעומת חוב זניח. תשואת הדיבידנד עומדת על 4.2% ומכפיל הרווח לשנת 2012 עומד על 10.
כמה מילים על שוק התקשורת בסין. על המנוי הסיני מתמודדות שלוש שחקניות עיקריות: CHINA MOBILE, CHINA TELECOM ו-CHINA UNICOM, נושא עסקנינו היא הגדולה מביניהן. בשנת 2008 ביצע הממשל הסיני מספר רפורמות על מנת להגביר את התחרות ולמנוע ממנה להיות מונופול. בפועל, הרפורמות נחלו הצלחה חלקית וכאמור, החברה ממשיכה לגייס מנויים חדשים בקצב מהיר, הודות לשיעור חדירה נמוך של קצת מעל 70% בשוק הסיני, נכון לאמצע שנת 2011.
תופעה נוספת המאפיינת את השוק הסיני (בעיקר בכפרים), היא דילוג על הטלפון הנייח ישירות לטלפונים סלולריים. כמו כן, החדירה של רשתות הדור השלישי נמוכה. רק בערים גדולות כגון בייג'ין ושנחאי ניתן למצוא אותן.
לחברה מספר אתגרים והזדמנויות בשנים הקרובות. ראשית עליה להשקיע בתשתית מתקדמת המאפשרת, בין היתר, גלישה מהירה ברשת. נכון להיום תשתיות החברה מיושנות יחסית ואינן תומכות בביקוש הגדל לגלישה בסלולר. זו השקעה כספית גדולה אך איתנותה האדירה של החברה לצד קווי האשראי שפותחים בפניה בנקים מקומיים וזרים, תאפשר לה לצלוח את האתגר הזה. ההשקעה בשיפור התשתית עשויה להפוך למנוע צמיחה לשנים הקרובות ולהגדלת ה-ARPU (ההכנסה הממוצעת ממשתמש) שעומדת היום על 11 ד' בלבד לחודש. הזדמנות נוספת, הסכם הפצה עם חברת APPLE שצפוי להגדיל את ההכנסות ועל פי הדיווחים, קרוב לחתימה.
לצד ההזדמנויות, עומדים בפני החברה גם מספר סיכונים. המרכזי שבהם הוא התגברות התחרות וכניסת מפעילים נוספים, דבר העלול להביא לירידה במחירים ולהיחלשות הצמיחה במספר המנויים החדשים. סיכונים נוספים הם ההאטה הצפויה השנה בסין והתערבות הרגולטור על מנת להגביל את הדומיננטיות של החברה בשוק המקומי.
את מניית החברה ניתן לרכוש בארה"ב, מחיר הסגירה נכון לאתמול (03.01.12) הינו 49.1 ד'. השקעה במניה מאפשרת חשיפה לכלכלה הסינית ולצרכן הסיני בענף דפנסיבי יחסית וצומח. בנוסף השמרנות של החברה תעזור לה לצלוח את האתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות.
- 1.BFDI 04/01/2012 11:26הגב לתגובה זוBFDI חברה מייצרת מצלמות מהירות התנוע ולא רק... בהצלחה!

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.