ואלנס רוכשת את Acroname ב-9 מיליון דולר
ואלנס סמיקונדקטור ואלנס , ספקית שבבים לתקשורת מהירה בתעשיות האודיו-וידאו והרכב, מודיעה על רכישת Acroname, חברה המתמחה בטכנולוגיות אוטומציה ובקרה מתקדמות. לדברי החברה הרכישה מבססת את מעמדה של ולנס בשוק התעשייתי עם היצע מוצרים הוליסטי וממוקד בטכנולוגיית USB.
תמורת הרכישה תשלם החברה 7.8 מליון דולר במזומן, ובנוסף 1.3 מיליון דולר בגין יתרת המזומן של Acroname ליום העיסקה. מחיר הרכישה נתון להתאמות הנדרשות בגין ההון החוזר. בנוסף, החברה תשלם למוכרים תשלומים עתידים בסך של עד 7.2 מיליון דולר, המותנים בהשגת יעדים פיננסיים מסויימים, הכוללים מכירות, רווחיות EBITDA ותזרים מזומנים בשנים 2024 – 2025, וכן בפיתוח מוצר מסויים עד יוני 2026.
לדברי החברה, מצלמות USB3 Vision מהוות כבר כ- 30% מממשקי התקשורת בשווקים. Acroname הינה ספקית של רכזות USB הניתנות לתכנות (high-end programmable USB hubs), מתגים ומערכות אוטומציה לבדיקה עבור יישומים תעשייתיים. ואלנס צופה כי השילוב שלה ושל Acroname יפתח הזדמנויות חדשות במספר שווקים כגון השוק התעשייתי, ראייה ממוחשבת, אוטומציה של בדיקות, ושווקים נוספים המושפעים ממגבלות המרחק של טכנולוגיית USB.
Acroname מעצבת, מפתחת ומפיצה מוצרים ליישומים באוטומציה של ייצור, אודיו-וידאו לחדרי ישיבות, שירותי IT מנוהלים, ניהול מכשירים ניידים ומערכות בקרה מוטמעות רובוטיקה. Acroname, שנוסדה ב-1994, פועלת מבולדר, קולורדו, ופיתחה פלטפורמת אוטומציה למערכות בשם BrainStem®. החברה מספקת כלי חומרה ותוכנה מודולריים וניתנים להרחבה, כולל כלים לניהול USB ו-USB-PD, המשמשים ביישומי OEM ברחבי העולם. למעלה מ-400,000 מכשירים שבהם מוטמעת BrainStem פרוסים כיום ברחבי העולם, ומשמשים כמה ממוצרי הצריכה הגדולים בעולם.
- ולנס מאכזבת בתחזית ונופלת בטרום; ההכנסות ברבעון מעל לצפי
- אפסייד של 60% - ולנס קופצת אחרי המלצה מ-Needham
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו נרגשים לקבל את פני Acroname לחברת ולנס. על-ידי שילוב הטכנולוגיה והמומחיות של Acroname בהיצע מוצרי ה-USB שלנו, נוכל לספק ערך ייחודי לשוק התעשייתי, ולאפשר תקשורת איכותית ולמרחקים ארוכים של התקני Hi-Speed ו-SuperSpeed USB", מסר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. "רכישה זו, עסקת M&A ראשונה שלנו, מהווה אבן דרך חשובה באסטרטגית החברה להרחבת ההיצע שלנו לשווקים נוספים ולהגדלת הערך המוסף שלנו עבור לקוחותינו".
מניית ואלנס נסחרת לפי שווי של 283 מיליון דולר כאשר מתחילת השנה היא עלתה ב-11% וב-12 החודשים האחרונים ב-17.5%.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.