מעבדה ניסוי אבחון חיסון קרן פימי
צילום: צילום: דיויד גארב
דוחות

חברת התרופות אלי לילי פספסה בשורה התחתונה ויורדת בטרום ב-2.6%

הרווח למניה הסתכם בכ-1.87 דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-1.89 דולר למניה, מנגד - החברה דיווחה על הכנסות של כ-6.74 מיליארד דולר כשהאנליסטים צפו 6.6 מיליארד דולר
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה תרופות

חברת התרופות אלי לילי ELI LILLY & COMPANY המפתחת טיפול למחלת האלצהיימר דיווחה על תוצאות לרבעון השני של 2021, החברה החמיצה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח המתואם למניה ויורדת 2.6% בטרום. החברה דיווחה על רווח מתואם למניה של 1.87 דולר, לעומת קונצנזוס האנליסטים שצפו כי החברה תדווח על רווח מתואם של 1.89 דולר למניה.

מנגד, החברה עקפה את התחזיות בשורת המכירות, מכירות החברה הסתכמו בכ-6.74 מיליארד דולר, למרות שהאנליסטים צפו למכירות בהיקף של 6.6 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה אשתקד הרוויחה לילי 1.89 דולר למניה, על מכירות של 5.5 מיליארד דולר.

גם התחזית להמשך השנה - לא מרשימות

החברה צופה רווח למניה שנתי של בין 7.80 ל-8 דולר למניה, והכנסות של 26.8–27.4 מיליארד דולר. האנליסטים מעריכים כי רווחי לילי צפויים להסתכם בכ-7.89 דולר למניה, עם מכירות של 27.21 מיליארד דולר. כלומר, החברה צופה כי ייתכן שהיא תפספס את האנליסטים בתחזית, ואולי תעבור אותם.

לאחרונה החברה קיבלה מעמד של תרופה "פורצת דרך" מה-FDA, על התרופה שפיתחה נגד אלצהיימר, דבר שמאפשר לחברה להאיץ את תהליך האישור של התרופה. בזכות ההגדרה של התרופה כפורצת דרך, בחברה צופים כי יוכלו לקבל אישור לשיווק התרופה עוד השנה.

אומנם חברת ביוג'ן כבר דיווחה לאחרונה על קבלת אישור FDA - אך יש הטוענים כי התרופה שלה לא הראתה בניסויים על בני האדם יעילות. מנגד - האנליסט יואב בורגן הסביר כאן בביזפורטל כי מדובר רק ברעשי רקע. בנוסף, התרופה שלה צפויה לקבל תג מחיר גבוה במיוחד של לא פחות מ-56,000 דולר לשנה. מדובר על לשם השוואה, כמעט פי שנים מההכנסה השנתית החציונית של אמריקאי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    thc 03/08/2021 16:53
    הגב לתגובה זו
    אין עוד סיבות למה יש פער כזה במכפילים?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.