טסלה רחוקה ב-30% מהשיא; האנליסטים מצאו כמה סיבות שיעזרו לה לעלות
מייסד ומנכ"ל TESLA INC אילון מאסק חשף באחרונה, רגע לפני השקת מודל ה-Plaid המשופר של הטסלה S כי גרסת ה"פלוס" עם הטווח המשופר תגנז כי אין בה צורך. ההודעה אכזבה את המשקיעים שבנו על שני מודלים חדשים, ולא אחד, כדי לתמוך במכירות - שיתמכו בתורן במניה התקועה, זו שמאז השיא של 900 דולר בינואר התממשה בכ-32%. אלא שגם ללא מודל הפלייד-פלוס, בגולדמן זאס למשל עדיין אופטימיים לגבי המכירות וההשפעה שלהם על המניה. בקנאקורד ובמורגן סטנלי מוצאים אף גורמים נוספים שלדעתם הולכים לספק דלק למניית החברה שרוצה לייתר את הדלק.
יאמר כי שלוש האנליסטים שנצטט כאן מלכתחילה ידועים כשוריים על מניית יצרנית הרכב החשמלי של מאסק. בגולדמן מדובר במארק דלניי שדווקא כינה את מודל הפלייד של טסלה S כ"רכב נישה" וזאת עקב תג המחיר – 130 אלף דולר. לא בדיוק מכונית העם. עם זאת, לטכנולוגיה, שכוללת שיפורי ביצועים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשתי שניות, הוא דווקא חלק שבחים. כך או כך, בעוד שתחזית הקונצנזוס היא למכירות של 825 אלף רכבי טסלה השנה, דלניי סבור שנראה מספרים גבוהים יותר, ברמה של 875 אלף מכוניות. על כן, הוא נותן למנייה המלצת קניה במחיר יעד של 860 דולר, אפסייד של 42.6% על מחיר השוק.
האופטימיות של אדם ג'ונס ממורגן סטנלי דווקא כן מתבססת על ההנחה, אולי תקווה, שיהיו מודלים נוספים (והרבה מהם) אבל עוד לפני כן, פשוט על הגברת הייצור של הסדרות הקיימות. ג'ונס מצפה להרחבת הייצור במתקן של טסלה בגרמניה וחוזה כי החברה תפתח עוד חמישה מפעלים עד אמצע העשור. במפעלים אלה אם כן, הוא רוצה בטווח הרחוק יותר לראות ייצור של דגמים נוספים, שכן לדבריו ארבע הסדרות הקיימות של טסלה (Y, X, 3 ו-S) פונות רק ל-15% משוק הרכב הפוטנציאלי. נזכיר כי בטסלה עמלים על השקה של הטנדר Cybertruck השנה.
"אפילו מי ששורי על המניה צריך להודות שהעלייה שלה במחצית השניה של 2020, גם אם מוצדקת מבחינה עקרונית, נדחסה לתוך חלון זמנים צר מאד", כותב ג'ונס ומזכיר: "המניה נתנה ביצועים של חמש שנים בתקופה של חמישה חודשים בלבד". ג'ונס גם כן נותן למניה המלצת קנייה ומבחינתו מחיר היעד צריך להיות כמו באותו שיא מינואר – 900 דולר למניה, אפסייד של 49.2%.
- אחרי הדו"חות הטובים: אופנהיימר נותן אפסייד של 28% לוויקס
- בוול-סטריט לא מתרשמים מהירידות באפל - רואים אפסייד של 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט קנאקורד ג'ונת'ן דורשימר חושב בכלל שלאו דווקא מעסקי הרכב תבוא הבשורה, כי אם מהתקנות הפאנלים הסולארים במגזר הפרטי. "טסלה בעצם מייצרת מותג בתחום האנריגה ואקו-סיסטם שמזכיר את זה של אפל וכולל מספר מוצרים עם דגש על החיבור ביניהם: רכב חשמלי, אנרגיה סולארית ומערכות אגירה", כתב.
- 10.משה ראשל"צ 28/06/2021 07:50הגב לתגובה זואת הראש איפה לטעון את הרכב
- 9.טסלה הייתה חלוצה בתחום .בקרוב יהיו לה מתחרים קשים .מחיר המניה המנופח לא ישאר לאורך זמן . המתחרות יורידו אותה לשליש ממה שהיא היום (ל"ת)אלי 24/06/2021 11:50הגב לתגובה זו
- 8.כמו הטלויזיות lcd כשיצאו לשוק. גבו עליהם בהתחלה 3o k שח על 42 אינץ . והיום 42 אינץ עולה 5oo שח . היום רוב חברות הרכבים הסבו את קוי היצור לרכבים חשמליים, זה יגדיל את התחרות בשוק ויוריד את המחירים . מה גם שלימר מכונית חשמלית , טכנית זה יותר זול מרכב על דלק. (ל"ת)אריאל 24/06/2021 10:48הגב לתגובה זו
- 7.אסף 16/06/2021 09:52הגב לתגובה זוריאלית, אם הכל ילך להם כמו שהם רוצים שילך, השער שלה צריך להגיע לשער הנוכחי בעוד שנתיים-שלוש
- 6.טסלה צנחה השנה ב 40% . הם כבר לא בלעדיים, התחרות גדולה (ל"ת)משה הלל 16/06/2021 09:18הגב לתגובה זו
- 5.כדאי לחזור לניו מה אתם אומרים (ל"ת)שלומלה 16/06/2021 09:14הגב לתגובה זו
- 4.רק מזומן 16/06/2021 04:22הגב לתגובה זוהאינטרס שלהם שיהיו תנודות מזה הם חיים על חשבון הפראיירים.אנליסט מפליץ המלצה הפראיירים קונים אחר מנסח מכתב שמראה כמה זה יקר וכוולם מוכרים .אסלה שוב חצי מהשער היום אבל ימשיכו לנפח כי יש לטבלה פוטנציאל גאוני ומכירות פיצי.
- 3.מכונית מחורבנת 15/06/2021 23:37הגב לתגובה זוהכל מופעל מצג מגע... מספיק שבאמצע כביש מהיר נדפק משהו בצג-מגע והרכב מושבת.
- 2.החברה הכי מנופחת בבורסה (ל"ת)באפט 15/06/2021 23:33הגב לתגובה זו
- 1.יהווית 15/06/2021 23:23הגב לתגובה זושומר נפשו, ירחק.

מניית הנפט והגז ש-UBS ממליצים עליה
כשמחירי הנפט יורדים, חשוב להסתכל על עלות ההפקה - החברות עם עלות הפקה נמוכה, ייפגעו פחות וירוויחו יותר; על החברה שפועלת בארץ והעתיד שלה הוא בגיאנה
מחיר הנפט מסוג ברנט צנח מכ-73 דולר לפני שנה לרמה של כ-63 דולר - ירידה של כ-14%. זו ירידה שאמורה להיות מכה קשה למניות הנפט. עם זאת, שברון הצליחה להפיק השנה תשואה חיובית קטנה, עובדה המעידה על אופן שונה שבו השוק מתמחר את נכסיה ואת יכולתה לייצר תזרים גם בסביבה מאתגרת. שברון פועלת גם בישראל עם החזקות במאגרי הגז, אבל נראה שהעתיד שלה מצא בגיאנה
ב-UBS מתארים את שברון כמובילה בתחום האפסטרים (חיפוש והפקה). האנליסטים מסבירים שהשוק מתמחר לא רק את מחיר החבית, אלא גם את מלאי הרזרבות, עלויות ההפקה וקצב יצירת המזומנים לטווח ארוך. הם ממליצים על המניה כמועדפת בסקטור וסבורים שהיא צריכה להיסחר בפרמיה על הסקטור מכיוון שהיא עם נכסים איכותיים שמייצרים תזרים חופשי יציב גם בסביבת מחירים נמוכה.
למה ירידת מחירי הנפט לא שוברת את שברון
ירידת מחירי הנפט פוגעת בכל היצרנים, אך בעוצמות שונות. פרמטרים כמו איכות מאגרי ההפקה ועלות הפקה לחבית קובעים את גובה הפגיעה. ככל שהנכסים זולים יותר להפקה (ככל שעלות ההפקה לחבית נפט נמוכה יותר), כך החברה יכולה להמשיך להרוויח, או לפחות לשמור על תזרים חיובי, גם כשהברנט יורד לאזור ה-60 דולר.
שברון נתפסת כחברה שמצליחה לאזן בין מחזוריות הנפט לבין ניהול הון ממושמע, תוך שמירה על תזרים לבעלי המניות גם בתקופות קשות. מניות נפט לא נעות אחד לאחד מול מחיר החבית – יש השפעה של ציפיות עתידיות, החלטות השקעה בפרויקטים, רכישות ומכירות נכסים, ותמחור סיכונים רגולטוריים וגיאופוליטיים. החלטות ההשקעה של שברון בגיאנה משפיעות באופן משמעותי על תפיסת המשקיעים.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכישת הס והמאגר בגיאנה: הקלף המנצח
נקודת המפנה בסיפור שברון היא רכישת הס, מהלך שהביא חשיפה לרזרבות נפט משמעותיות בגיאנה. אזור זה הפך בשנים האחרונות לאחד ממוקדי ההפקה המעניינים בעולם הודות לשילוב של מאגרים גדולים ועלויות הפקה תחרותיות.

מניית הנפט והגז ש-UBS ממליצים עליה
כשמחירי הנפט יורדים, חשוב להסתכל על עלות ההפקה - החברות עם עלות הפקה נמוכה, ייפגעו פחות וירוויחו יותר; על החברה שפועלת בארץ והעתיד שלה הוא בגיאנה
מחיר הנפט מסוג ברנט צנח מכ-73 דולר לפני שנה לרמה של כ-63 דולר - ירידה של כ-14%. זו ירידה שאמורה להיות מכה קשה למניות הנפט. עם זאת, שברון הצליחה להפיק השנה תשואה חיובית קטנה, עובדה המעידה על אופן שונה שבו השוק מתמחר את נכסיה ואת יכולתה לייצר תזרים גם בסביבה מאתגרת. שברון פועלת גם בישראל עם החזקות במאגרי הגז, אבל נראה שהעתיד שלה מצא בגיאנה
ב-UBS מתארים את שברון כמובילה בתחום האפסטרים (חיפוש והפקה). האנליסטים מסבירים שהשוק מתמחר לא רק את מחיר החבית, אלא גם את מלאי הרזרבות, עלויות ההפקה וקצב יצירת המזומנים לטווח ארוך. הם ממליצים על המניה כמועדפת בסקטור וסבורים שהיא צריכה להיסחר בפרמיה על הסקטור מכיוון שהיא עם נכסים איכותיים שמייצרים תזרים חופשי יציב גם בסביבת מחירים נמוכה.
למה ירידת מחירי הנפט לא שוברת את שברון
ירידת מחירי הנפט פוגעת בכל היצרנים, אך בעוצמות שונות. פרמטרים כמו איכות מאגרי ההפקה ועלות הפקה לחבית קובעים את גובה הפגיעה. ככל שהנכסים זולים יותר להפקה (ככל שעלות ההפקה לחבית נפט נמוכה יותר), כך החברה יכולה להמשיך להרוויח, או לפחות לשמור על תזרים חיובי, גם כשהברנט יורד לאזור ה-60 דולר.
שברון נתפסת כחברה שמצליחה לאזן בין מחזוריות הנפט לבין ניהול הון ממושמע, תוך שמירה על תזרים לבעלי המניות גם בתקופות קשות. מניות נפט לא נעות אחד לאחד מול מחיר החבית – יש השפעה של ציפיות עתידיות, החלטות השקעה בפרויקטים, רכישות ומכירות נכסים, ותמחור סיכונים רגולטוריים וגיאופוליטיים. החלטות ההשקעה של שברון בגיאנה משפיעות באופן משמעותי על תפיסת המשקיעים.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכישת הס והמאגר בגיאנה: הקלף המנצח
נקודת המפנה בסיפור שברון היא רכישת הס, מהלך שהביא חשיפה לרזרבות נפט משמעותיות בגיאנה. אזור זה הפך בשנים האחרונות לאחד ממוקדי ההפקה המעניינים בעולם הודות לשילוב של מאגרים גדולים ועלויות הפקה תחרותיות.
