מי שמוצא זוכה: סיטיבנק לא תקבל 500 מיליון ד' שהעבירה בטעות
באוגוסט אשתקד דיווחנו כאן איך טעות אנוש בסיטיבנק (C) גרמה לכך שבמקום להעביר 8 מיליון דולר לחברת הטואלטיקה הבינ"ל רבלון (REV) – שהייתה אז בקשיים עצומים בשל השפעות הקורונה – הועברו ללווים של החברה 900 מיליארד דולר, כפירעון מוקדם של חובות החברה.
לסיטי לקח 24 שעות להבין את גודל הטעות והם ניסו להשיב אליהם את הכספים. הם הצליחו להשיב 400 מיליון דולר, אבל השבוע בית המשפט בניו יורק קבע שהבנק לא יקבל חזרה חצי מיליארד דולר.
הסיבה שבה הפסידה סיטי בבית המשפט? חוק ישן בן 30 שנה שנקרא "מי שמוצא זוכה". או באנגלית Finders keepers. החוק קובע שבמקרים פיננסיים מסוימים, צד שלישי שקיבל כספים שהיו חייבים לו, כשהדברים אינם נעשים מתוך הפעולה אקטיבית של אלה שחייבים להם, מי שהעביר את הכספים לא יוכל לבקש את הכסף חזרה.
השופט המחוזי ג'סי פורמן קבע בפסק הדין כי "ההעברות התאימו עד לרמת האגורה, כולל הריבית על ההלוואה. ההצהרות הנלוות התייחסו לריבית חייבים והם קיבלו את הסכום המלא, למרות שלא הגיע תאריך הפירעון".
- סימני שאלה לקראת דוחות הבנקים בוול סטריט
- סיטי בנק: למרות הקשיים בתקציב, לא צפויה הורדת דירוג נוספת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסיטי טענו כי רק גודל העברה הייתה אמורה להדליק נורות אצל המשקיעים שקיבלו את כספם, אבל השופט קבע שאין כך פני הדברים. "בהינתן וההגנות הקיימות בבנק כדי שמקרים כאלה לא יקרו, זה ייראה כמעט לא אפשרי עבור משקיע הגיוני שהבנק יעביר בטעות סכום של 900 מיליון דולר", קבע השופט.
"אנחנו מתנגדים מאוד להחלטה ונערער עליה", מסרה דוברת של סיטי לאחר היוודע תוצאות המשפט. "נמשיך להילחם עד שנקבל את כל הכספים חזרה", הוסיפה וייתכן שהערעור אכן יתקבל.
איך הגענו עד הלום?
בקיץ האחרון, המלווים של רבלון, בהם בריגייד קפיטל וסימפוני ניהול נכסים, תבעו את החברה וביקשו מבית המשפט שיורה לחברה להחזיר את ההלוואה באופן מיידי ולא ב-2023, אז היא פוקעת. לטענתם, רבלון מכרה חלק מהנכסים הרוחניים שלה, שהיו אמורים לסייע לה להחזיר את החוב – וששימשו כערבות להחזרת ההלוואה. רבלון טוענת שהיא נאלצה למכור את הנכסים כחלק מתהליך של ארגון מחדש.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בערך בזמן הגשת התביעה, המלווים כאמור קיבלו את כל הכסף שתבעו, שכלל גם החזרים על פיגורים. כבר אז הודיעו הקרנות שקיבלו את הכספים, כי אינן מתכוונות להשיבו בשל הסיכונים שיש למלווי אג"ח בעת חדלות פירעון.
- 1.מילארד? 17/02/2021 19:28הגב לתגובה זוהגהה !!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
