סיטיגרופ העבירה בטעות 900 מ' ד' למלווים של רבלון – הם מסרבים להחזיר את הכסף
המיליארדר היהודי רון פרלמן בוודאי שפשף את עיניו בתדהמה ולא האמין כמה בר מזל הוא. עסקיו של אחד מהיהודים העשירים בעולם – שהונו מוערך ב-6.4 מיליארד דולר – בהם חברת מוצרי הטיפוח רבלון (סימול: REV), נכנסו לקשיים בשל משבר הקורונה והוא כבר החל לממש נכסים.
המצב של רבלון באמת לא טוב. המניה ירדה בכשני שליש מאז תחילת השנה, מרמה של 24 דולר למניה, לרמה של 8.36 דולר למניה, נכון לכתיבת שורות אלה. האג"ח של החברה נסחר בדיסקאונט של 70%, או רק 30 אגורות על כל דולר. כלומר, לא מדובר בלחמניות חמות, אלא בלחמניות ישנות שצברו לא מעט עובש וסימני שאלה בדבר היכולת של החברה לצאת ממצבה הנוכחי, שבחלקו נובע מהקורונה, אבל בחלקו נובע מכרסום המעמד של החברה והתחזקות של לא מעט מתחרות בשוק – בעיקר דרך האינטרנט.
אז תתארו לכם את האושר על פניו של פרלמן כשגילה ביום רביעי האחרון שסיטיגרופ (סימול: C) העביר ביום רביעי האחרון 900 מיליון דולר לחשבונות של המלווים של רבלון. מדובר בטעות עצומה גם עבור חברת ההשקעות, ששווי השוק שלה עומד על 110 מיליארד דולר. הוא, יחד עם כל ותיקי וול סטריט, אלה ש"כבר ראו הכול", עמדו בהלם לנוכח הטעות הקולוסלית.
איך הגענו עד הלום?
המלווים של רבלון, בהם בריגייד קפיטל וסימפוני ניהול נכסים, תבעו את החברה וביקשו מבית המשפט שיורה לחברה להחזיר את ההלוואה באופן מיידי ולא ב-2023, אז היא פוקעת. לטענתם, רבלון מכרה חלק מהנכסים הרוחניים שלה, שהיו אמורים לסייע לה להחזיר את החוב – וששימשו כערבות להחזרת ההלוואה. רבלון טוענת שהיא נאלצה למכור את הנכסים כחלק מתהליך של ארגון מחדש.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בערך בזמן הגשת התביעה, המלווים כאמור קיבלו את כל הכסף שתבעו, שכלל גם החזרים על פיגורים. נכון לעכשיו, בסיטי אומרים כי טרם קיבלו את מרבית הכספים וכרגע הקרנות שקיבלו את הכספים, אינן מתכוונות להשיבו בשל הסיכונים שיש למלווי אג"ח בעת חדלות פירעון.
- 8.יוסף 17/08/2020 12:53הגב לתגובה זויש זרוע שלהם כאן בישראל. יצא לי לעבוד שם. אנשים מגעילים, חטטנים, חברה שמתנהלת כמו מאפיה. עוקבים וחוקרים על עובדים . מקום עבודה מסוכן. מהסרטים. הרעים.
- אזרח 15/10/2020 14:00הגב לתגובה זואם היית באמת עובד בסיטי היית מדבר אחרת. נשמע שאתה עובד באיזה בנק ישראלי, שכנראה לא מתייחסים אליך יפה.
- 7.המשועמם 16/08/2020 21:38הגב לתגובה זוהפד יכול להזרים את הכסף בחינם ובא לציון גואל!
- 6.muda 16/08/2020 20:52הגב לתגובה זוכל בר דעת מבין שלא מדובר בטעות. היה להם מישהו מבפנים. שיחפשו בחשבונות של עובדים שלהם ויגלו מהר מאוד שטעות זאת לא הייתה.
- 5.סודות המסחר בבורסה 16/08/2020 20:25הגב לתגובה זויחזירו שהמשיח יבוא
- אייל 17/08/2020 15:07הגב לתגובה זוכשהמשיח יבוא... כש הוא קיצור של כאשר
- 4.זיו כוסביבך 16/08/2020 20:24הגב לתגובה זואין הסבר אחר , ברכות ליהודי
- 3.סייבר. (ל"ת)אנונימי 16/08/2020 20:21הגב לתגובה זו
- 2.אחד הסיפורים המוזרים של השנה (ל"ת)שי 16/08/2020 19:12הגב לתגובה זו
- 1.אני 16/08/2020 19:03הגב לתגובה זוממילא אין לכסף ערך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
